20🌺

11.4K 359 38
                                    

"Akak okay tak ni?"tanya Fayyad risau.Sebenarnya Suha baru sahaja check out dari hospital.Fayyad membantu kakaknya baring di atas katil.

"Yad...akak okay.Janganlah risau sangat"terletus tawa Suha dibuatnya.Risau sangat si Fayyad ni.Aku bukannya sakit dah pun.Tapi dia still layan yang aku ni sakit.Aduhh adik aku ni pun.

"Ishh akak ni.Yad risaukan akak"cebik Fayyad.

"Yelah Yad...oh ya!Adik mana?"

"Adik?Dia keluar jap dengan atuk dan nenek.Umi masak and baba tolong umi masak.Yad pulak...nak teman akak"Fayyad tersengih.Dia melabuhkan punggung di sebelah kakaknya.

"Akak,abang tadi kan...dia tu...emm suka akak eh?"tanya Fayyad sambil mengerling sekilas ke arah kakaknya.

"Siapa?Qayyum ke?"

"Entah.Tapi betul lah kot"

Suha terdiam.

"Abang tu baik sangat dahlah handsome pulak tu...Takkan akak tak berkenan kat dia?"

"Yad takyah nak mengarutlah"suara Suha.

"Betul lah kan abang tu suka akak?"Fayyad kelihatan teruja.Siap tersengih macam kerang busuk lagi.Hahahha.

"Dahlah.Keluar sekarang.Akak nak rehat"halau Suha seraya menolak adik lelakinya keluar."Malu lah tu..."sakat Fayyad.

"Fayyad!Get out!"

*****

"Awak sihat?Baby sihat?"tanya Qayyum lembut."Alhamdulilah sihat.Emmm kenapa awak datang sini?"sejujurnya dia berasa sangat tidak selesa bersama Qayyum selepas jejaka itu meluahkan perasannya kepada Suha.

"Saya nak jumpa awak"jujur Qayyum.

"Untuk?"

"Saya rindukan awak"

Terbuntang mata Suha mendengar ujaran jejaka kacak itu.Qayyum masih memandang Suha.Suha pula cuba untuk tidak memandang Qayyum.Malu wehhh!!!

"Errr Sara mana?Dia tak datang ke?"Suha mengubah topiknya.

Qayyum tersenyum kecil.Comel.

"Dia ada kelas.Lepas dia habis kelas barulah dia datang sini.Katanya dia rindukan awak"tutur Qayyum.

"Saya rindukan dia.Dah seminggu saya tak pergi u so takleh nak jumpa dia"

"Dia je yang awak rindu?Saya?"

Awkward.

Aduh si Qayyum ni bikin aku malu lah,desis Suha.Qayyum cuba menyembunyikan senyumannya.Dia tahu yang Suha malu dengannya.Tapi nak buat camne...dia suka pulak menyakat Suha.

"Takpelah saya balik dulu.Saya datang ni pun sebab nak tengok awak je.Now saya dah tengok awak so boleh lah saya bekerja dengan tenang"pamit Qayyum

"Laaaa dah nak balik ke?Makanlah kat sini dulu"sampuk Puan Sri Hajah Darliya yang tiba-tiba muncul.

"Takpelah auntie lagipun saya kena pergi site kejap.Ada masalah pulak jadi kat sana"balas Qayyum sopan.

"Lain kali singgahlah lagi.Auntie dan uncle ada lagi dua minggu kat sini sebelum kami balik ke Malaysia.Bolehlah kami kenal-kenal dengan kamu"balas Puan Sri Hajah Darliya.Sempat lagi wanita itu mengenyitkan matanya ke arah anak sulungnya.

"Boleh auntie.Inshaallah saya datang lagi.Emm saya balik dulu ye.Assalamualaikum"

"Waalaikumussalam"

Selepas itu Qayyum terus beredar dari situ.Puan Sri Hajah Darliya segera menerpa anak perempuannya itu.

"Kakak tak berkenan ke pada dia?Baik budaknya tu"risik wanita itu.

"Apa umi ni!Mengarut jelah"

"Mengarut apanya.Dia pun sukakan kakak so boleh lah tu kahwin"usik Puan Sri Hajah Darliya sambil tersengih.

"Ishhh umi ni.... Kitaorang kawan jelah"

"Yelah kawan tapi lama-lama kahwin lah tu"

Suha mencebik mendengar kata-kata ibunya.Nampak sangat yang ibunya berkenan pada Qayyum.Aduhh masak aku.

*****

"Sayang~~"kelihatan seorang perempuan cantik lagi maha seksi itu memasuki ruangan pejabat Jimin.

Jimin yang sedang berbual dengan Taehyung itu mamalingkan wajah ke arah perempuan itu.Perempuan itu hanya memakai dress hitam paras paha yang melekat pada tubuhnya serta rambutnya yang cantik beralun.

Perempuan itu hanya memakai dress hitam paras paha yang melekat pada tubuhnya serta rambutnya yang cantik beralun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Taehyung merollingkan matanya.Menyampah.

Ada jugak yang kena campak dalam loji najis kang😒

"Sayang,apasal you tak call I masa you sampai sini?I tunggu you call tapi you tak call pun"perempuan itu selamba je duduk di atas riba Jimin seraya melingkari leher jejaka kacak itu.Jimin hanya membiarkan perbuatan perempuan itu.

Tangan Jimin mula melingkari pinggang Su Hyun sambil mengelus lembut pinggang ramping itu.

"Mianhae Su Hyun.I penat semalam.Tu yang terlupa"Jimin tersenyum manis.Ye memang dia playboy tapi dalam ramai-ramai perempuan hanya dengan perempuan itu yang dia berasa selesa.Or maybe sayang...kot.Entahlah.Ah lantaklahh!

"Berbulu mata aku tengok korang dua ni.Aihhhh dah ah aku blah dulu.Buat semak mata aku je tengok korang dua ni"pamit Taehyung yang tak sanggup mencemarkan matanya melihat agenda yang menggelikan itu.

Sumpah dia cakap yang dia tak suka perempuan itu.

Jimin dan Su Hyun hanya membiarkan pemergian jejaka kacak itu.

"Abaikan je Tae tu.Dia tu memang selalu emo"ujar Jimin selamba.

"Oh ya!Jom clubbing malam ni.Dah lama kita tak keluar sama"Su Hyun bermain dengan tali leher Jimin.Jimin hanya tersenyum manis seraya menganggukkan kepalanya.Satu ciuman dihadiahkan pada pipi mulus Su Hyun.

Perempuan itu tersenyum girang kerana Jimin menciumnya.

Gedik punya perempuan 👊
























K done😌
Su Hyun and Jimin?Ok ke?

[C]Nasuha CassandraWhere stories live. Discover now