39🌺

10.6K 387 58
                                    

"Let me go!!!"

Jimin yang terlelap itu terus terjaga.Peluh merenik di dahinya seperti telah mengalami peristiwa yang ngeri.Dia memandang sekeliling terutamanya tempat dia berada sekarang.Di atas katil atau di atas sofa?

Jimin menarik nafas lega.Dia masih berada di atas sofa.

Jadi semua itu hanyalah mimpi ngeri semata-mata.Matanya melirik ke arah katil yang menampakkan figura Suha yang tidak sedarkan diri.

Nasib baik semua itu hanya mimpi.Kalaulah perkara tersebut berulang lagi sudah pasti Suha akan semakin membencinya dan dia akan dihantui perasaan bersalah untuk seumur hidupnya.

Ayden pula ditempatkan di sebelah Suha.Bayi kecil itu asyik memandang siling dan sedikit merengek menyebabkan Jimin tergerak hati untuk menuju ke arah Ayden.

"Hey~kenapa ni?"bisik Jimin sambil tersenyum lebar memandang anaknya itu.Sempat pula dia mengerling sekilas ke arah Suha.

Bimbang Suha tersedar sebenarnya.

Sumpah Jimin tak sentuh walaupun seinci pun kulit Suha sejak perempuan itu berada di dalam biliknya.Dia hormat privasi perempuan itu sebab tu dia tak berani usik walaupun sedikit.Purdah yang dipakainya masih di muka tanpa diusik.

Ayden yang perasan akan kehadiran Jimin terus berhenti merengek.Dia mengekek ketawa melihat wajah Jimin yang sangat dekat dengannya.Jimin mencium pipi Ayden dengan penuh kasih sayang.

"Uri adeul-ah~"Jimin mendukung Ayden di pangkuannya.

Penat yang dirasainya terasa hilang dengan begitu sahaja tatkala memandang wajah bayi itu.

"Papa minta maaf sangat-sangat sebab bawa Ayden dengan mama datang sini tanpa rela.Papa love you so much.And... I think that I love your mama too.I love both of you so much...

Oh ya!Anak papa lapar eh~Jap ye"Jimin menyelongkar beg yang dibawa oleh Suha mencari botol susu.

Jimin tersenyum lebar tatkala menjumpai botol yang berisi susu di dalam beg Suha.Botol susu itu disuakan di mulut Ayden.Dengan rakusnya Ayden menghisap puting botol susu itu.

Jimin kelihatan sangat gembira melihat Ayden yang rakus menghisap botol susu.

"Jinjja gwiyeowo"ujar Jimin sambil menyentuh lembut tangan kecil Ayden.

Semua ni macam mimpi yang dia,Park Jimin CEO Swift Holding dah ada anak.

"Adeul-ah...papa tak nak orang lain dekat dengan mama.Papa tak suka.Tapi mama bukan sukakan papa pun kan?Aihhh...eotteokhae?"keluh Jimin sambil mendukung Ayden yang masih menghisap susu itu.

"Adeul?Dangsineun nuguji?Kenapa pulak Ayden anak awak?Apa kaitan awak dengan anak saya?"

Wajah Jimin berubah menjadi pucat kerana terkejut melihat Suha yang telah tersedar.

*****

Selepas Ayden selesai minum susu,Suha mahu mengambil Ayden daripada Jimin namun Ayden menangis-nangis tatkala Suha mahu mengambilnya.

"Biar saya dukung Ayden.Terlebih dahulu saya nak minta maaf sebab bawak awak kat sini dengan cara yang agak kasar.I'm so sorry Nasuha...Emmm btw awak boleh cakap bahasa korea kan?"Jimin memulakan bicaranya.

"Nae...awak tak jawab lagi soalan saya yang tadi tu"jawab Suha tenang.

Memang pada awalnya dia takut kerana bimbang diapa-apakan namun melihat keadaan dirinya yang langsung tidak terusik itu membuatkan dia bersikap tenang pada ketika itu.

Jimin mengeluh berat.Dia berasa gusar untuk berbicara.Ayden yang berada di pangkuannya dipandang penuh kasih.

"Mianhaeyo...atas apa yang berlaku pada awak sehingga lahirnya Ayden semuanya adalah salah saya.Saya minta maaf sangat-sangat"Jimin tidak berani untuk memandang Suha sebaliknya dia hanya memandang ke arah Ayden.

Suha terdiam mendengar jawapan jujur daripada jejaka kacak itu.

"You...what?"tanya Suha perlahan.

Jimin menggigit bibir bawahnya sebelum menganggukkan kepalanya.Tangannya mengelus lembut pipi gebu Ayden.

"Maaf.Saya betul-betul tak sedar masa tu.Saya minta maaf Nasuha"lirih Jimin.

"Why...why you so that to me? Meanwhile i don't even know who you are"tanya Suha dengan nada suara yang sedikit keras.

"Saya mabuk masa tu.Masa saya masuk bilik hotel saya,awak dah ada dalam bilik tu tak sedarkan diri.Sumpah saya cakap yang bukan saya yang bawak awak masuk dalam bilik saya.

Tapi salah saya jugak yang tak boleh kawal diri daripada-"terasa panas pipinya pada ketika itu.

Suha terdiam lagi seperti memikirkan sesuatu.Dia memandang anaknya yang kelihatan seronok berada dengan Jimin.Dia tersenyum nipis.

Terasa seperti mimpi sahaja.

"Kalau diikutkan hati... memang saya bunuh awak tapi....awak dah terangkan semuanya dan dah minta maaf pun saya dah ok.Jangan risau...saya dah maafkan.

Pasal Ayden ni...saya akan jaga dia.Awak okay kan?"

Jimin terdiam seketika.Dia memandang Ayden lama.Dia tidak mahu berpisah dengan anaknya lagi.Mata terasa berkaca-kaca.

"Saya akan tetap benarkan awak jumpa dia.Walau bagaimanapun awak tetap ayah kandung Ayden.Takkan ada sesiapa pun yang akan dapat menafikan perkara tu"sambung Suha lembut.Ujarannya lebih kepada pujuk sebenarnya.

Jimin mencium lembut di ubun-ubun rambut halus anaknya sebelum bersuara dengan yakin.

"Tolong jangan kahwin dengan Qayyum"

"Hah?"

"Marry me,Nasuha Cassandra.I begging you..."tutur Jimin serius.


















K done🌺
Jeng jeng jeng
Jimin lamar Suha?!

[C]Nasuha CassandraWhere stories live. Discover now