Jimin dan Jaehyun sama-sama bersantai di balkoni bilik Jimin.
"Kau mimpi apa sampai tiba-tiba kau balik sini?"tanya Jaehyun selamba."Sibuk je kau ni.Suka hati aku lah nak balik ke tak.Kalau aku tak balik kau duk membebel cakap aku tak ingat jalan balik rumah tapi bila aku dah balik kau banyak cekadak jugak"cebik Jimin.Jaehyun hanya tersengih.
"Yelah kan...Kau kalau takde pape kau takkan balik sini okay.Aku bukan kenal kau sehari dua.Sejak kecil lagi aku kenal kau..."bebel Jaehyun.
"Wehh bijak! Memanglah kau kenal alu sejak kecil kalau tak takdenya kau tu jadi adik aku"tempelak Jimin geram dengan adiknya itu.
"Yelah yelah.Aku gurau sikit pun nak sentap.Mudah koyak lah kau ni"bidas Jaehyun.
"Mudah koyak kepala hotak kau!"Jimin menunjal kuat sisi kepala adiknya itu.Terus terletus tawa jejaka kacak itu kerana dapat mengenakan abangnya.Dia memandang ke arah Jimin.
"Abang..."
"Emmm..."
"Kau ada masalahkan?Sharelah dengan aku ni"terluah jugak apa yang hendak diujarnya sejak daripada tadi lagi.Senyuman Jimin kian memudar.
Wajahnya menjadi keruh.Dia menghela nafas panjang lalu dihembuskan.
"Okay fine aku akan ceritakan semuanya tapi janji yang kau takkan kasitahu eomma dan appa.Kalau diorang tahu mampus aku,Jae"Jimin membuka bicaranya.
"Besar sangat ke masalah kau sampaikan eomma dan appa tak boleh tahu?"tanya Jaehyun pelik.
"Haah.Kalau tak takdenya aku tak nak eomma dan appa lah,cerdik!"
"Yelah-yelah...Aku janji"akur Jaehyun dengan permintaan abangnya itu.Tanpa berkata apa-apa Jimin mengeluarkan telefonnya lalu menunjukkan gambar ultrasound anaknya itu.Anaknya?! Entahlah cam sweet pulak aku rasa👻
"Ultrasound sape pulak ni?Anak sape ni?"tanya Jaehyun seraya memandang tunak mata abangnya.Jimin hanya diam lalu mengalihkan matanya ke tempat lain.
Tiba-tiba otaknya mula bersambung seperti dapat menangkap apa yang cuba disampaikan oleh Jimin.Matanya terbuntang kerana terlalu terkejut.
"A-abang...kau...buat apa ni?Takkanlah tu..."tergagap Jaehyun kerana terlalu terkejut.Dia berundur beberapa langkah ke belakang.
"Tu anak aku,Jae..."keluh Jimin lalu rambutnya dikuak ke belakang.
"Bang...aku tahu apa yang kau buat kat luar tu tapi...aku tahu kau pandai handle semua tu.Tapi...apasal sampai perempuan tu mengandung bodoh?!"kan dah kena sejibik!
"Hello aku ni tak bodoh lagi nak buat mana-mana perempuan mengandung okay.Selama ni aku pakai protection bangang!Tapi yang ni memang aku tak sedar..."rengus Jimin.
"Dah tu sekarang perempuan tu macam mana?"tanya Jaehyun perlahan.Sejujurnya dia kecewa dengan apa yang terjadi tapi...nasi dah jadi bubur.Benda dah jadi nak buat macam mana...
"Aku rasa dia dah bersalin..."
"So kiranya aku dah jadi pakcik lah ni!"tiba-tiba pulak si Jaehyun ni rasa teruja.
"Kau ni..."
"Laaaa betul lah kan aku cakap ni"
"Yelah yelah.Tahniahlah Park Jaehyun sebab kau dah jadi pakcik"selar Jimin geram.
"Lek ah abangku.Jangan stres wehh.Nanti aku pulak yang stres kang.Macam ni lah...kalau boleh aku nak kau pergi jumpa dengan dia pastu pandai-pandailah kau selesaikan masalah kau tu.
Abang...kau kena ingat yang kau tu dah ada anak.Kau fikirlah baik-baik.Kau fikirlah pasal perempuan tu...
Maybe kau nampak dia okay je tapi dalaman dia...aku rasa dia menderita dengan apa yang berlaku.Kalau kau tak nak fikir pasal dia sekalipun...kau fikir lah pasal masa depan anak sedara aku tu.
Sebenarnya aku nak kau bertanggungjawab sebenarnya.Aku tak nak kau lepas tangan.Aku tak nak salahkan kau tapi...sebab ni semua salah kau,hyung..."panjang lebar Jaehyun berbicara.
Sempat lagi dia menyindir abangnya itu.
Jimin diam tidak terkutik.Dia tidak tahu hendak berbuat apa.Dia bingung sebenarnya.
K done😌
Kalau Jaehyun yang nasihat agak-agak Jimin akan dengar ke?🤔
Nak tahu kita tunggu chapter lepas ni hehe🙊❤️
YOU ARE READING
[C]Nasuha Cassandra
Romance{COMPLETE} Hidup gadis yang bernama Nasuha Cassandra berubah dengan sekelip mata setelah dia disahkan hamil. Namun dia langsung tidak pernah disentuh oleh mana-mana lelaki!!! Dia masih belum berkahwin dan dia tidak mengenali mana-mana lelaki kerana...