32🌺

10.1K 336 10
                                    

Suha langsung tidak memandang ke arah Hani yang asyik mencuit lengannya.

"Ishh kau ni dah kenapa?"

"Alahhh sorry lah Suha..Aku tak sengaja tadi.Aku eksited sangat jumpa kau ngan anak aku ni.Btw ann apa nama dia?"ujar Hani seraya mengambil Ayden dari pangkuan Suha.

"Ayden Mikael.Panggil je Ayden.Eh japp!Anak kau?"

"Yelah...Anak kau anak aku jugak.Eii kalau aku ada anak memang aku ambik anak kau jadi menantu aku"gurau Hani.

"Suha,berapa lama kau balik sini?And apasal kau balik weh?Bukannya kau tak habis pantang lagi ke?Tak bahaya ke? Hero Malaya kau tu tak datang sekali ke?"tanya Hani bertubi-tubi.

"Slow slow lah Hani oii.Aduh kau ni.Berapa lama aku balik sini?Emm sampai aku habis pantang.Pastu yes aku tak habis pantang lagi.Aku baru je pantang dua minggu lah.

Hero Malaya?Tak datang sebab dia ada kerja.Tapi bulan depan dia akan balik sini.Puas hati?Aku dah jawab semua soalan kau"sindir Suha.

"Siyes ah?So kau tak sambung belajar lah ni?"

"Sambung je just aku tangguh kejap sampai aku habis pantang.Lepas habis pantang aku sambung lah balik"

"Hero Malaya kau tu macam mana?"

"Macam mana apanya?"

"Nikahnya bila?Jap tunang tu korang taknak eh?"

"Nikah maybe lepas aku habis pantang.And bab tunang tu...dia yang tak nak tunang.So aku ikut jelah.Lagipun family aku dan family dia okay je"

"Baguslah macam tu.Aku nak ada orang jaga kau dengan baik.Lupakan je kisah silam kau tu.Tutup buku lama and buka buku baru.Doa aku sentiasa mengiringi kau.Inshaallah..."

"Amin..."

"Btw Suha...."

"Apesal?"

"Kenapa anak kau ni comel sangat woii???????Bapak comel wehhhh.Konfem nanti dia besar dia akan ada ramai peminat wehhh.Kalau masa kecil pun dan comel handsome...nanti besar lagi handsome wehh.Aku tak kira Suha!Aku nak jugak anak kau ni jadi menantu aku.

Keputusan aku muktamad!Dengan ini Ayden Mikael akan menjadi menantu kepada Hani Wardina 25 tahun akan datang!!!"

Terburai tawa Suha mendengar bicara Hani yang menggelikan hatinya.

Yelah Hani...nak ambik anak aku jadi menantu kau kan?Hah dipersilakan.

*****

Tritt....tritt....

Panggilan diangkat."Yeobseyo..."deep voice milik Taehyung kedengaran di corong telefon.

"Tae..."

"Apasal ni?Kau dah jumpa ke perempuan tu?"tanya Taehyung.

"Tak jumpa langsung.Dia macam dah tak wujud kat bumi Eropah ni.Pening kepala aku ni"

"Dah tu kau nak buat apa?"

"Kalau dalam minggu ni aku tak jumpa dia....aku akan balik ke Korea semula.Kalau betul lah aku dengan dia memang ditakdirkan untuk bertemu...aku akan tunggu tak kira untuk berapa lama sekalipun"

"Jimin..."

"Relax lah Tae...Aku okay je just mata apasal lah berair pulak dah.Aduhhh"Jimin mengesat air matanya.

"Jimin...kau tahu kan yang aku akan sentiasa ada dengan kau.You always have my support"Taehyung cuba memberi semangat kepada kawan baiknya itu.

"Okaylah Tae...Aku cau dulu.Aku nak tidur.Nak tenangkan hati kejap...Bye"

Talian diputuskan dengan segera selepas menghabiskan bicaranya.


















K done 👍
Sian Jimin tak jumpa dengan Suha haihh😣

[C]Nasuha CassandraWhere stories live. Discover now