97🌺

8.4K 350 54
                                    

Ian yang telah lama tertidur tiba-tiba sahaja terjaga apabila berasa seperti di sebelahnya kosong.Mata dibuka untuk melihat ke sebelah.Ternyata kosong.

"Mana Suha?"

Ian turun dari katil untuk mencari keberadaan Suha.Dilihat di dalam bilik air namun tiada.

Maka dia mengambil langkah untuk keluar dari bilik itu untuk mencari keberadaan isterinya itu.Sebelum itu dia sempat mengucup lembut kepala Ayden.

Langkah kakinya berhenti di depan pintu bilik yang sedikit terbuka dan ada cahaya yang keluar.

Dibuka pintu itu.Kelihatan figura isterinya yang sedang mengadap laptop sambil buku-buku yang berada di samping laptop itu.

Sebenarnya Suha berada di dalam mini library untuk study.

Ian memerhati isterinya sambil menyandarkan badan pada dinding.Suha mengikat tinggi rambutnya.Sekali sekala Suha mengurut sedikit leher dan pinggangnya yang terasa lenguh dan sakit.

Melihat tindakan isterinya itu Ian terus betgerak menuju ke arah isterinya.

Bahu Suha disentuh oleh Ian."Allahuakhbar!"terkejut Suha gara-gara Ian.Dia menoleh ke belakang.Kelihatan Ian sedang memandang dirinya.

"Err abang terjaga ke?"

"Haah.Dah sayang takde sebelah abang"

"Sorry abang..."Suha berasa bersalah pula membiarkan Ian tidur berseorangan dalam bilik.

"Nevermind.Sayang tu kenapa tak cakap yang sayang nak study?Kalau sayang cakap boleh lah abang teman"ditarik kerusi sebelum dilabuhkan punggung di situ.

"Saya tak nak ganggu abang"jujur Suha.

"Sayang nak study lagi ke?"

"Naklah.Minggu depan saya dah final exam"jawab Suha.

"Janganlah tidur lewat sangat sayang oii... you're pregnant now.Abang tak nak apa-apa jadi pada sayang dan baby kita"disentuh lembut permukaan perut isterinya.

P/s : apasal aku rasa macam cringe giler ni😕 meremang bulu roma aku😕Sis rasa cringe ni😬

"Saya okaylah abang.Don't worry okay.Abang pergilah tidur.Lagi sejam saya stop study"balas Suha sambil menepuk lembut tangan Ian yang masih berada di perutnya.

Ian mengerling sekilas jam dinding yang menunjukkan pukul 2 pagi.

"Takpelah.Sayang study lah dulu.Biar abang tunggu kat sini"balas Ian sambil mengusap lembut pipi Suha.

"Menyusahkan abang je.Abang pergilah tidur dulu"Suha berasa serba salah pula.

"No I'm okay.Sayang study lah.Abang tunggu.Abang tak boleh tidur lah kalau sayang takde"Ian tersenyum manis.

"Emm okay"

Ian bergerak menjauhi Suha bagi memberi ruang kepada isterinya untuk study.Dia duduk di atas sofa yang berdekatan.

Sepanjang menunggu isterinya itu Ian hanya memerhati sahaja tingkah laku Suha.Entahlah tapi dia gemar memerhati tingkah laku Suha.Semua tentang Suha dia suka.

Dia melihat kadang-kadang Suha mengurut lehernya yang berasa lenguh.Jatuh rasa kasihan terhadap isterinya itu.

Tapi takde pula Suha mengadu yang lehernya lenguh.Ini membuatkan Ian berasa agak kagum dengan Suha.

Kalau perempuan lain mesti akan mengadu tapi kalau Suha...dia takkan mengadu kerana baginya ia hanya akan menyusahkannya.

"You make me love you more sayang"tutur Ian perlahan.

[C]Nasuha CassandraWhere stories live. Discover now