Nasihat Taehyung langsung dia tak dengar tapi nasihat adik dia, Jaehyun dia dengar pulak?!Aura adik kot hahaha!
Kini sudah hampir seminggu Jimin berada di Kanada untuk mencari keberadaan Suha namun menemui jalan buntu.Mana taknya...nama pun tak tahu macam mana nak cari Jimin oiii.
Taehyung tidak ikut sekali kerana ada kerja yang dia kena siapkan jadi sorang-sorang lah si Jimin tu kat Kanada.
Di Kanada,Jimin ada mengupah penyiasat untuk mencari keberadaan Suha namun tidak berjaya.Seolah-olah Suha langsung tidak wujud di bumi Eropah itu.
Sementara penyiasat masih lagi mengenal pasti keberadaan Suha,Jimin pula asyik meneliti maklumat yang berkaitan dengan Suha.Semua biodata berkenaan Suha sudah diketahuinya.
"Nama?Nasuha Cassandra...Cantik nama.Umur?21 tahun?Muda lagi.Aku baru je 25 tahun.Dia 21 tahun okay lah tu.Ehh apa yang aku mengarut ni!
Back to topic!Dia anak sulung daripada tiga adik beradik..."fail yang berkaitan dengan Suha ditutup rapi.
"Nasuha Cassandra... where're you?"keluh Jimin seraya merebahkan badannya ke atas katil.
*****
"Kakak! Jangan banyak sangat berjalan.Kakak still lagi tak sembuh.Kang kalau terbuka jahitan tu nanti susah!Dah pergi naik dalam bilik.Rehat je dengan Ayden tu.
Tak payah nak tolong umi dan nenek.Naura ada kat sini boleh tolong"bebel Puan Sri Hajah Darliya kepada Suha yang sedang menuruni anak tangga untuk ke dapur.
"Umi,kakak bosanlah duk berperap je dalam bilik.Lagipun Ayden dah tidur.Dah dua hari kita balik ke Malaysia tapi umi still tak kasi kakak buat kerja"geram Suha.
"Tak payah nak buat kerja sangatlah.Kalau kakak tak nak duduk dalam bilik,kakak pergi je duduk kat ruang tamu.Nanti Hani datang.Dia cakap lagi 5 minit dia sampai"suruh Puan Sri Hajah Darliya.
"Hani nak datang??Seriously umi??"Suha berasa teruja kerana sudah lama mereka berdua tidak bertemu empat mata.
"Haah.Pergilah sana.Jangan duduk kat dapur ni"halau Puan Sri Hajah Darliya selamba.
*****
"Akak!Ayden nangis!"jerit Naura sambil mendukung bayi kecil itu di pangkuannya lantas diserahkan kepada Suha.
"Alolololo anak mama~kenapa ni?"
"Adik cuit hidung dia je.Tiba-tiba je dia nangis.Manalah adik tahu"Naura berlagak tidak bersalah.
"Adik..."
"What?"
"Adik tahukan Ayden ni tak boleh kena usik time dia tidur.Tengok sekarang dia dah tersedar ni"selar Suha geram dengan tingkah adiknya itu.
"Sorry...lain kali...adik buat lagi ehh!"sejurus itu Naura melarikan diri dari situ sambil meletuskan tawanya.Nakal betul si Naura Camelia ni!
Suha menggelengkan kepalanya sebelum menumpukan perhatian kepada anaknya.Suha cuba mendodoikan kembali bayinya.
Tidak lama kemudian....
"Suha!!!!!!"
Alamak bala dah datang dah.Aduh tersedar balik lah si Ayden ni!Suha mencerlung tajam ke arah Hani yang masuk ke dalam rumah banglo tersebut tanpa salam itu.
K done 😌
Btw ann kesian pulak jimin😗🤭🌸
Dia nak cari Suha tpi Suha pulak dah balik ke Malaysia kesian dia...
YOU ARE READING
[C]Nasuha Cassandra
Romance{COMPLETE} Hidup gadis yang bernama Nasuha Cassandra berubah dengan sekelip mata setelah dia disahkan hamil. Namun dia langsung tidak pernah disentuh oleh mana-mana lelaki!!! Dia masih belum berkahwin dan dia tidak mengenali mana-mana lelaki kerana...