40🌺

11.3K 356 21
                                    

"Marry me, Nasuha Cassandra.I begging you..."tutur Jimin serius.

Suha terkesima dengan lamaran mendadak Jimin."Wait...wait... what are you talking about?I can't get it"

"Marry me.I promise that I will make you happy and i wanna take responsibility"tutur Jimin lagi.Dia betul-betul memaksudkan kata-katanya.

"Tak perlu kut sampai awak nak kahwin dengan saya.Perkara ni pun dah lama jadi.Ayden pun dah lahir.Saya dah maafkan awak.It's okay"kata Suha dengan tenang.

"Awak masih nak kahwin dengan Qayyum?"soal Jimin dengan raut wajah cemburu.Namun segera dikawal raut wajahnya agar tidak nampak ketara sangat.

"Haa..ahh lah.Kenapa?"

Jimin mendengus kasar.Tak suka.Benci. Menyampah.

"Jangan kahwin dengan dia.Hanya saya yang akan jadi suami awak dan papa kepada Ayden.Bukan Qayyum!"tegas Jimin.

"Park Jimin...look here.Even saya dengan Qayyum tak kahwin sekali pun,saya tetap takkan kahwin dengan awak"kata Suha lembut.Ada sebab kenapa dia berkata sedemikian rupa.

"Tapi kenapa?Saya ni tak handsome ke?Tak cukup kaya?Ke sebab saya ni jahat sangat?Sebab tu awak tak boleh terima saya"tanya Jimin bertubi-tubi.Sungguh dia bingung kenapa Suha boleh menolaknya sedangkan sebelum ini tak ada seorang perempuan pun yang pernah menolaknya.

"Calm down...Awak handsome.Awak dah cukup kaya.Awak jahat sangat?Setiap orang ada peluang untuk berubah.Kalau awak rasa awak jahat sangat,berubahlah untuk kebaikan.Tinggalkan semua perbuatan jahat awak"ujar Suha dengan nada memberi nasihat.

"Kalau saya berubah...awak still takkan terima saya kan?"duga Jimin.

Suha hanya tersenyum pahit.Kepalanya digelengkan perlahan.

"Geunde waeyo?"

"Agama kita berbeza.Saya beragama Islam.Saya Muslim dan saya tak boleh berkahwin dengan lelaki bukan Islam"terang Suha satu persatu agar Jimin faham mengapa mereka tidak boleh bersama.

"Then i want to be a Muslim"

"Jimin...jangan nak jadi Muslim hanya untuk berkahwin dengan saya tapi kerana Allah"tegur Suha.

"Allah?"

"Awak baca buku ni and awak akan jumpa jawapannya.Awak berubah ye...Ayden pun takkan papa dia bergelumang dengan dosa"tegur Suha secara halus.Tidak mahu jejaka itu terasa dengan bicaranya.

Buku yang bertajuk Allah is The Only One itu diletakkan di depan Jimin.

"Can I go home now?My parents will be worrying about me"pinta Suha.

Jimin menghela nafas panjang sebelum menganggukkan kepalanya.Ayden di pangkuannya dipandang lama.Dia mencium lama dahi Ayden.

"I will take both of you back to me.I promise you my dear"bisik Jimin di telinga kecil Ayden.

"Saya hantar awak balik"ujar Jimin lemah.

"No need.Saya boleh balik sendiri.Just tunjuk jalan balik.Saya akan balik sendiri"balas Suha serba salah.

"No!Saya akan hantar awak.Saya yang bawa awak datang sini so saya yang akan pastikan awak balik dengan selamat.Kalau awak balik dengan Ayden sorang-sorang nanti ada apa-apa jadi kat awak dengan anak kita nanti macam mana?

Siapa yang susah?Saya jugak yang risau nak mati nanti"bebel Jimin sambil merengus kasar.Marah kot sebab Suha tak nak dihantar olehnya.

'Anak kita?'

Wajah Suha terasa membahang.Entah mengapa dia berasa malu pulak dengan jejaka berkulit putih melepak itu.

*****

"Kakak!Kakak pergi mana?Semua orang risaukan akak tau tak?"tanya Fayyad dengan raut wajah risau.

Suha yang baru sahaja melangkah masuk ke dalam rumah tersebut hanya tersengih.

"Akak pergi beli barang sikit.Sorry lah tak call dulu untuk kasitahu"tipu Suha.Memang taklah dia nak cerita tentang hal tadi.Jadi satu hal pulak nanti.Banyak pulak yang bertanya nanti.Malas nak panjangkan cerita terpaksalah dia menipu.Tipu sikit je ok.

"Nasib baik umi dan abi takde kat sini.Kalau ada konfem akak dah kena bebel"sambung Fayyad.

"Yelah yelah.Yad, tolong pegang Ayden kejap.Akak nak letak barang kejap kat dalam bilik"Ayden diserahkan kepada Fayyad.

"Okay kak.Eiii anak buah Pak Ngah ni comel lahh.Macam Pak Ngah.Comel.Handsome"sempat lagi Fayyad angkat bakul sendiri.Kembang semangkuk lubang hidung Fayyad.

"Eiiiuuwww Yad!Geli pulak akak dengar.Cehhh puji diri sendiri"tempelak Suha sebelum melangkah ke biliknya.





















K done🤧
Fuhhhh jimin kena reject 🤣😜
Padan mukaaaa

[C]Nasuha CassandraWhere stories live. Discover now