108🌺(end)

14.6K 408 140
                                    

P/s : saya akan guna nama Aysar.No more Tae okay😊tapi dia still orang yang sama.

"Now kau dah jadi adik ipar aku!"ujar Ian sambil menepuk perlahan bahu kawan baiknya itu.

Aysar tersengih.

"Akhirnya aku dapat jugak minah beku tu"ujar Aysar selamba.

"Now kau dah boleh senyumkan?No more moody je memanjang"gelak Ian."Of course lah.Tapi tulah Naura tu diam je dari tadi.Masa bergambar tadi pun dia diam je.Risau pulak aku"luah Aysar.

"Dia okay je tu.Kau janganlah risau sangat.Lagipun dia dah sah jadi isteri kau.Aku kenal Naura macam mana.Dia akan terima kau sebab kau dah jadi suami kau"balas Ian.

"Harap-harap macam tulah.Ehh mana anak buah aku?Si Ayden dan Kayla tu"

"Paksu!"

"Paksu!"

Dua orang kanak-kanak itu menerpa ke arah Aysar dengan senyuman yang tidak lekang dari bibirnya.

"Alololo...rindu Paksu ke?"Aysar membahasakan dirinya Paksu selepas dia sah menjadi suami Naura.

"Rindulah!Kenapa tak bagitahu pun kitaorang yang Paksu akan kahwin dengan Ciksu?"Ayden dan Mikayla membuatkan mimik muka sedih.

"Paksu nak buat surprise lah.Now suka tak Paksu kahwin dengan Ciksu?"sengih Aysar sambil mengusap lembut mereka berdua.

"Suka sangat!Nanti Paksu kasi kitaorang baby eh!"

Ian menahan diri daripada meletus tawanya.

"Baby?Emm...tanya Ciksu"

"Dah tanya.Ciksu suruh tanya Paksu"jawab Ayden polos.Mikayla menganggukkan kepalanya tanda mengiyakan ujaran abangnya itu.

Alamak aku pulak yang kena!Matilah aku guys.

"Err tengokah dulu macam mana"Aysar berasa malu pulak apabila bercakap tentang baby ni.

"Don't worry lah nanti Paksu bagilah.Malam ni Paksu usaha"sampuk Ian selamba.

Aysar mencerlung tajam ke arah kawan baiknya itu.Apa kau ingat senang ke nak dapatkan baby?!Bengap betul lah Ian ni aduh masak aku!

"Betul ni?Yeahhhh!"Ayden dan Mikayla bersorak keriangan.

Aysar mengurut kepalanya yang terasa pening dengan permintaan luar jangka anak-anak saudaranya itu.

Matilah aku...

*****

Naura telah siap menukar bajunya selepas mandi tadi.Dia duduk si birai katil.

Cincin yang tersarung pada jarinya direnung lama.

Kini dia telah bergelar isteri orang.Isteri kepada Kim Taehyung.Tapi Su Hyun macam mana?Aku ni isteri nombor dua dia ke?

Pelbagai persoalan bermain di benak fikirannya.Kalau diikutkan mahu sahaja dia tidur tanpa menunggu suaminya terlebih dahulu tapi disebabkan persoalan yang bermain di benak fikirannya,Naura memilih untuk menunggu kehadiran jejaka itu.

Krekk...

Pintu dibuka maka Aysar memasuki bilik tersebut.Namun matanya bertembung dengan mata bulat milik Naura.

"Kenapa tak tidur lagi?"tanya Aysar lembut.

"Saya ada banyak benda nak tanya awak.Takpelah...awak pergilah mandi dulu.Baju awak nanti saya akan sediakan"ujar Naura tanpa nada.

"Ouh okay"

Aysar segera memasuki bilik air yang terletak dalam bilik tidur itu.

Bagasi milik lelaki itu dibuka untuk mengeluarkan baju dan seluar sebelum diletakkan di atas katil.Sementara menunggu suaminya siap mandi,Naura mencapai telefonnya untuk membaca email.

[C]Nasuha CassandraWhere stories live. Discover now