29🌺

10.5K 331 30
                                    

"Assalamualaikum"tegur Qayyum kepada ibu bapa Suha sambil mengukirkan senyuman yang manis.

"Waalaikumussalam"Puan Sri Hajah Darliya dan Tan Sri Haji Hakim tersenyum manis melihat kehadiran Qayyum yang masih berpakaian pejabat menandakan dia baru pulang dari tempat kerja.

"Baru balik dari kerja ke ni?"tanya Tan Sri Haji Hakim ramah.

"Haah tu yang singgah sekejap.Hajatnya nak tengok...emmm"Qayyum menggosok belakang lehernya.Malu sebenarnya.

"Nak tengok sape?"tanya Puan Sri Hajah Darliya.Sengaja je dia tanya.Biar pun dah tahu Qayyum mahu berjumpa dengan siapa.

"Nak jumpa Suha dan si kecil tu..."wajah Qayyum berona merah.

"Kamu ni.Cakap jelah nak jumpa diaorang.Alahai tak payah nak malu-malu.Kejap auntie pergi panggil dia"Puan Sri Hajah Darliya melangkah pergi ke bilik tidur Suha.

Maka tinggal lah Qayyum bersama Tan Sri Haji Hakim.Awkward tiba-tiba.Lagi-lagi si Qayyum ni.

"Uncle harap lepas ni Qayyum jaga Suha elok-elok.Jaga hati dia.Dia tu hati lembut.Tak macam adik bongsu dia si Naura tu.Tapi dia tu baik.Baik sangat-sangat.

Uncle betul-betul harapkan Qayyum untuk jaga Suha dengan sebaiknya.Jangan benarkan sesiapa pun sakiti dia"Tan Sri Haji Hakim membuka bicaranya.

"Inshallah uncle.Saya janji.Lagipun saya memang dah terima dia seadanya.Saya pun taklah sesempurna mana.

Kalau betul lah jodoh saya dengan Suha,saya janji yang saya akan jaga dia dengan sebaiknya"balas Qayyum sambil tersenyum.

"Baguslah kalau macam tu.Patutlah auntie tu berkenan betul dengan kamu.Memang kamu ni baik orangnya"puji Tan Sri Haji Hakim sambil menepuk-nepuk bahu kiri Qayyum.

Qayyum hanya tersengih malu apabila dia dipuji sebegitu rupa.

"Mana ada Uncle.Saya biasa-biasa je"dalih Qayyum.

Tidak lama kemudian Puan Sri Hajah Darliya muncul bersama Suha dan Ayden di pangkuannya.

Terus melebar senyuman Qayyum pada ketika itu.

"Assalamualaikum..."ucap Suha sambil tersenyum namun terlindung dengan mask mulut.Umi menyarankannya agar memakai sahaja mask mulut buat masa sekarang selama dalam pantang ini.

"Waalaikumussalam"balas Qayyum.

"Kakak,umi dan abi tinggalkan korang dua kat sini eh.Sokaylah dalam rumah ni bukannya kamu dua je yang ada.Atuk ngan nenek pun ada jugak kat sini"ujar Puan Sri Hajah Darliya sebelum mengajak suaminya pergi dari situ.

Suha melabuhkan punggung di atas sofa dengan berhati-hati.

"Suha,boleh saya nak pegang Ayden tak?"pinta Qayyum sambil tersengih.Suha menganggukkan kepalanya seraya menyerahkan Ayden kepada Qayyum.

"Hi Ayden~"sapa Qayyum lalu mencuit hidung kecil Ayden.

Sungguh hati Suha tersentuh melihat tingkah laku Qayyum yang langsung tidak kekok untuk melayani kerenah anaknya.

"Awak dah okay ke?Ke sakit lagi?"tanya Qayyum prihatin.

"Of course lah sakit lagi.Lagipun ni bukannya bersalin normal.Ni melalui pembedahan.So lama sikit nak sembuh"jawab Suha lembut.

"Suha..."

"Ye?"

"Saya cintakan awak sepenuh hati saya..."tutur Qayyum tiba-tiba sambil matanya menikam tajam anak mata Suha.Terkesima Suha seketika.Dapat dirasakan wajahnya berona merah.

Suha tidak membalas apa-apa.Manakala Qayyum pula menyibukkan diri bermain dengan Ayden.

*****

"Fuhhh sweet jugak si Qayyum ni bang"ujar Puan Olivia kepada Encik Derek.Sebenarnya mereka berdua dari tadi lagi duk mengintip Suha dan Qayyum.

Encik Derek mencebikkan bibirnya.

"Elehhhh abang pun sweet jugaklah"celah Encik Derek itu.

Kali ini giliran Puan Olivia pula mencebikkan bibirnya."Berlagaknya abang ni! Menyampah pulak saya dengar.Kalau abang ni sweet...mana ucapan cinta abang pada saya?"

"Tak perlu ucapkan kata cinta kalau melalui perbuatan pun awak dah boleh tahu yang abang sayangkan awak"bidas Encik Derek.

"Abang~cakaplah i love you kat saya ni...Dah lama abang tak cakap macam tu kat saya"pinta Puan Olivia dengan nada yang meleret.Mengada je sebenarnya.

"Ishhh awak ni dah kenapa?Dah buat tabiat ke apa?"tempelak Encik Derek seraya menjauhkan diri daripada isteri kesayangannya itu.Seram pula rasa.

"Abang~"

"Dahlah! Awak ni dah sakit agaknya.Meh saya bawak awak pergi hospital"dengan selamba badaknya Encik Derek menepuk kuat dahi licin isterinya.

"Abang!!!"

*****

Sudah dua hari Jimin tidak masuk pejabat dan semua kerjanya telah diuruskan oleh Taehyung.

Dia mengambil keputusan untuk pulang ke rumah keluarganya.Puan Park dan Tuan Park sangat gembira kerana anak sulung mereka telah pulang ke rumah walaupun hanya untuk dua minggu sahaja.

Tambahan pula anak kedua merangkap anak bongsu mereka turut pulang untuk cuti selama sebulan.

"Yoo bro!"

Kelihatan seorang pemuda kacak namun sedikit kurus berbanding Jimin memasuki biliknya.Jimin yang sedang berbaring di atas kerusi panjang di balkoni rumahnya terus berpaling ke belakang.

Jimin yang sedang berbaring di atas kerusi panjang di balkoni rumahnya terus berpaling ke belakang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jimin tersenyum lebar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Jimin tersenyum lebar.

"Long time no see my little brother"buku lima mereka berdua bertemu.Jaehyun tersenyum lebar.




















K done🌺😌
Oyeahg adik dia dah muncul dah hahahaha🙊❤️

[C]Nasuha CassandraWhere stories live. Discover now