66🌺

11.7K 419 100
                                    

Untuk makan tengah hari ini,pelbagai juadah telah disediakan oleh golongan perempuan yang berada di rumah.

Sedang Suha menghidangkan lauk pauk di atas meja, tiba-tiba Puan Olivia muncul di dapur bersama Ayden yang baru sahaja terjaga daripada tidur.Puan Olivia mencium pipi Ayden yang gebu itu dengan penuh kasih sayang.

"Ehh bila masa pulak Ayden tersedar ni?"

"Baru je tadi.Takpelah Ayden ni biar nenek yang tengok kan"balas Puan Olivia seraya membawa cicitnya ke ruang tamu.

Tidak lama kemudian,kesemua orang yang pergi ke bandar tadi pulang dengan barang masing-masing.Entah apa yang dibelinya pun dia tak tahu.Ian masuk ke dapur untuk meletakkan barang-barang dapur yang dipesan oleh Nek Dahlia sebelum mereka keluar tadi.

Suha yang perasan akan kehadiran Ian menghampiri Ian lantas disalami tangan putih milik suaminya itu.Tanpa aba-aba dahi licin isterinya menjadi sasaran.Satu ciuman dilabuhkan di situ.

"I miss you so much"

Hek elehh baru tinggal beberapa jam dah rindu bagai.Mengada je lebih Ian Naufal ni😬👊

"Wowowowowow!Nak buat sweet pun cari bilik lah.Aduhh rosak mata Yad tau!"sakat Fayyad sambil menutup kedua-dua matanya tanda tak mahu melihat agenda sweet itu.Selepas itu Fayyad terus beredar dari situ.Sengaja dia mahu memberi ruang kepada pasangan suami isteri itu.

"Dahlah awak pergilah mandi dulu.Dah bau tau tak.Lepas tu baru kita makan sama-sama"suruh Suha yang tersipu malu gara-gara disakat oleh adik lelakinya itu.

"Mandi dengan saya lah"pinggang ramping Suha dirangkulnya.

Terbuntang mata Suha mendengar ayat Ian yang boleh dikategotikan sebagai gatal.Helo aku tak pernah mandi dengan dia okay!Apasal dengan laki aku ni?Dah buat tabiat ke apa?

"Awak jangan nak buat hal eh.Saya dah mandi okay.Awak pergilah mandi sorang.Macam tak biasa.Awak...lepaslah nanti umi ke nenek ke nampak"Suha berasa malu diperlakukan sedemikian.

Kang kalau ada orang nampak habislah kena bahan.Ahhh tak nak!

"Biarlah diaorang nampak.Awak kan isteri saya.Suka hati saya nak buat apa pun.Nak cium awak ke.Nak peluk awak ke.Nak makan awak ke"kenyitan mata dihadiahkan kepada Suha.Muka Suha membahang kerana malu.

"Eii lepaslah awak"pinta Suha separa merayu apabila Ian mula mencium pipinya bertalu-talu.Ian suka dengan bau wangi Suha.Eii rasa nak terkam je dia ni.Fuhh sabar Ian sabar.

"Yelah yelah.Eii awak ni comel tau tak.Nasib baik saya ni menyabar orangnya kalau tak memang dah lama saya terkam awak"ujar Ian selamba sambil tersenyum menggoda.

"Saya mandi dulu tau.Jangan rindu pulak"

Melihat figura Ian sudah tiada,Suha menghela nafas lega."Ya Allah...jantung aku ni buat hal lah!Ni semua awak punya pasal lah wahai encik suami"Suha mengurut sedikit dadanya yang berdetak kuat gara-gara Ian yang suka sangat membuat dia lemah jantung.

Namun dia suka Ian yang seperti ini.Entah rasa macam sweet pulak.Ehekk🙈💜

*****

"Awak"panggil Suha kepada Ian.

"Hmm?"

"Tolong ambilkan saya air tu"pinta Suha kerana air hanya berada dekat dengan suaminya itu.Dengan senang hati Ian menghulurkan segelas air kepada isterinya itu.

Diselak sedikit purdah yang dipakainya sebelum meneguk air itu.Kenapa pakai purdah even dalam rumah?Jawapannya ialah... Kim Taehyung ada kat sini.So pakai jelah kan.

"Kakak"panggil Tan Sri Haji Hakim dengan lembut.

"Ada apa abi?"

"Kenapa panggil suami awak?"

[C]Nasuha CassandraWhere stories live. Discover now