"Waalaikumussalam"Ian menoleh ke belakang melihat siapa yang memberi salam kepadanya.Dia agak terpana melihat gerangan tersebut.
Rupa-rupanya...ehh sorry tak kenal pun sebenarnya tapi dia cantik dan ayu dengan memakai baju kurung bermotifkan bunga berwarna biru dan shawl berwarna peach.
Wanita itu tersenyum manis memandang Ian.Terserlah lesung pipit di pipi kirinya.
"Orang baru ke?"
Hah? Sorry aku tak faham😬
"Are you new here?"
"Yes and sorry i can't speak malay very well"balas Ian serba salah.
"Ouhh it's okay btw what are you doing here? Just asking and sorry for bothering you"
"It's okay.I feel a peaceful here so just staying here for a while"balas Ian ramah.Dia turut tersenyum nipis ke arah perempuan itu.
"Btw I'm Aisya Humaira.You can call me Aisya"perempuan yang bernama Aisya itu memperkenalkan dirinya.Sopannya Aisya ni💁
"I'm Ian.Ian Naufal.And this is my son.Ayden Mikael"selepas memperkenalkan dirinya,Ian memperkenalkan pula bayi lelakinya.Ditunjukkan Ayden yang sedang mengerdipkan mata bulatnya memandang Aisya.Aihhh comel😍
Raut wajah Aisya berubah sedikit namun segera dikawal.Kenapa lah dia tak nampak pun bayi itu?Aduh lah!
"So you're married?"
"Yes.Why?"
"Nothing.Can i know you wife's name?"
"My wife?Nasu..."
Bicara Ayden terbantut debgan kehadiran Fayyad yang termengah-mengah kerana penat betlari ke sini.
"Ab...abang!"
"Why Fayyad?"
"Akak..."
Terus berubah muka Ian.Mukanya berubah menjadi serius.Pantang betul dia kalau apa-apa terjadi pada wanita kesayangannya itu.
"What's wrong with Suha?!"tanpa menunggu masa,Ian terus menyerahkan Ayden kepada Fayyad lantas berlari ke rumah atuk dan nenek.Aisya terpinga-pinga kerana tidak tahu apa-apa.
"Aisya?"
Aisya berpaling kepada Fayyad yang memandangnya.Dia berasa resah tiba-tiba.
"Bye aku balik dulu"pamit Aisya segera.Tidak mahu berlama-lama dengan jejak itu.Ya memang dia kenal dengan Fayyad sebab itu dia tidak mahu berlama-lama d situ.
Fayyad hanya memandang sahaja kepergian gadis itu.
"Something wrong somewhere ni"tebak Fayyad.
"Takkan minah tu suka kat abang Ian?Aihhh mana boleh!Abang Ian untuk akak je!Suka suki kau je eh Aisya.Beranganlah kau kalau kau nak abang Ian.Bukan aku tak kenal perangai kau macam mana!Tertutup habis tapi hati?Busuk!"
Fayyad memandang anak saudaranya.
"Papa Ayden ni hot and spicy sebab tu ramai yang berkenan.Tulah sape suruh handsome sangat.Ayden nanti besar jangan handsome sangat.Nanti susah sebab ramai yang berkenan.
Jadi macam pakngah je.Handsome tu ada tapi cute je yang banyak.Kan kan?Pakngah cute kan?"pipi gebu Ayden digomolnya.Suka betul dia menggomol pipi gebu Ayden.
Nasib Ayden lah sebab cute sangat.
*****
"Umi,mana Suha?"tanya Ian dengan raut wajah risau.Puan Sri Hajah Darliya tersenyum hambar selepas keluar dari bilik mereka.Dia baru sahaja menjenguk anaknya yang tercedera kerana terkena atap zink yang telah berkarat di belakang rumah.
YOU ARE READING
[C]Nasuha Cassandra
Romantiek{COMPLETE} Hidup gadis yang bernama Nasuha Cassandra berubah dengan sekelip mata setelah dia disahkan hamil. Namun dia langsung tidak pernah disentuh oleh mana-mana lelaki!!! Dia masih belum berkahwin dan dia tidak mengenali mana-mana lelaki kerana...