27🌺

10.6K 368 25
                                    

Jimin bermain dengan telefonnya kerana tidak tahu nak buat apa selepas pulang dari pejabat.Su Hyun pula masih belum pulang jadi keseorangan lah dia di sini.

Dia melabuhkan punggung di atas kerusi panjang di balkoni kondonya.Tiba-tiba hujung baju t-shirtnya ditarik oleh seseorang.

Jimin tersentak.

Matanya terpaku pada gerangan yang menarik hujung bajunya.Seorang kanak-kanak lelaki?

Automatik bibirnya mengukirkan senyuman.Dia sangat menyukai kanak-kanak.

"Hi~awak siapa?Macam mana boleh masukke sini?Eiiii comelnya awak nii"Jimin tidak dapat mengawal tangannya daripada mencubit geram pipi gebu kanak-kanak lelaki itu.

Matanya mula berubah menjadi eyesmile.Comel!

Kanak-kanak lelaki itu hanya tersenyum.Tangan kecilnya naik menyentuh pipi Jimin.Jimin hanya membiarkan sahaja.

Rasa tenang melihat wajah kanak-kanak lelaki itu.

"Nama sape?Mana mama awak?"ulang Jimin sambil tersenyum manis.

Kanak-kanak lelaki itu melebarkan lagi senyumannya sehingga terserlah eyesmilenya.Sama seperti Jimin?!

"Ayden rindu papa..."ujar kanak-kanak tersebut perlahan.

"Mwo?"

"Ayden Mikael.Itu nama Ayden...Mama yang letak nama.Datanglah cari Ayden dan mama.Ayden rindu papa..."

Jimin tersentak dan terpaku di situ.Matanya memandang anak mata kanak-kanak di hadapannya itu.Matanya mula bergenang.

"Cari Ayden eh..."

Sejurus itu Jimin tersedar dari lenanya.Peluh membasahi wajahnya.Serta air mata membasahi pipi Jimin.Dia menangis?!Tapi kenapa?

"Ayden??? Anak aku???"

Air mata yang mengalir itu dihapus dengan segera.Dia menguak rambutnya ke belakang.

Malam itu Jimin tidak dapat melelapkan matanya selepas tersedar daripada mimpi.Fikirannya merawang pada kanak-kanak comel itu.

****"

Suha tersenyum kecil melihat Qayyum yang sedang mendukung anaknya.Dapat dilihat dari raut wajah Qayyum yang jejaka itu kelihatan gembira dan terharu.

"Nama dia awak dah letak ke?"tanya Qayyum tanpa melepaskan matanya daripada memandang bayi comel itu.

Sumpah bayi yang dipegangnya sangat comel dengan wajahnya yang putih bersih serta eyesmile yang menghiasi wajahnya saat dia tersenyum benar-benar membuatkan dia mahu terus mendukung bayi tersebut.

"Dah letak dah"

"Awak letak nama apa?"

"Ayden.Ayden Mikael"

"Ouhh Ayden...Hi si kecil Ayden.Now I'm your future father.Let me be your father okay?"ujar Qayyum sambil tersenyum manis.

Suha yang mendengar ujaran Qayyum terus berona merah.Malu.

"Abang,Sara pun nak dukung jugak.Mana aci abang je yang dukung"rengek Qaisara kepada abangnya.Bibir dicebik tanda geram.

"Sara ni sibuklahh!"dengus Qayyum namun masih diberi bayi itu kepada Qaisara.

Selepas itu Qayyum duduk di atas kerusi yang terletak di tepi katil Suha.

"Thanks sebab sudi datang jenguk saya"tutur Suha ikhlas."It's nothing.Lagipun dia anak saya jugak.Awakkan bakal isteri saya"sempat lagi Qayyum mengenyitkan matanya kepada Suha.

Suha terus mengalihkan pandangannya ke arah lain.Malu.

Qayyum tergelak kelihatan reaksi Suha yang pemalu itu.Dia suka melihat tingkah laku Suha yang betul-betul menarik perhatiannya.Seperti sekarang.Suha masih lagi mengenakan purdah ketika dia datang menjenguk.

"Errr Qayyum.Boleh tak awak keluar kejap?"pinta Suha tiba-tiba.

"Laaa kenapa pulak?Awak tak suka saya datang ke?"tanya Qayyum seperti berjauh hati.

"Eh bukan macam tu.Saya sebenarnya...emmm saya..."Suha malu sebenarnya nak menghabiskan kata-katanya.

"Saya apa?"

"Errrr..."

"Suha?"

"Saya nak susukan Ayden"ujar Suha senafas.Kalaulah Qayyum dapat melihat wajahnya pada saat ini pasti jejaka itu tergelak besar melihat wajahnya yang merah menyala kerana malu.

"Ouhhh cakap jelah.Takyah nak malu sangat.Saya okay je.Takpelah...saya keluar dulu.Sara!Bagi Ayden pada Suha.Sara ikut abang keluar.Nanti kita masuk balik"suruh Qayyum kepada adiknya.

"Yelah abang..."Ayden berada di pangkuan Suha.

Selepas itu Qayyum dan Qaisara terus keluar untuk memberi ruang kepada Suha.
















K done🌺

[C]Nasuha CassandraWhere stories live. Discover now