Jimin yang sedang cuba menyibukkan dirinya dengan membaca buku terus mengalihkan perhatian ke arah perempuan di sebelahnya.
Yelah...dia ni duk nervous campur berdebar dari tadi kerana duduk di sebelah perempuan tersebut.
Terdengar esakkan kecil dari perempuan itu.
Niat ingin bertanya tapi rasa macam menyibuk pulak.Last-last,Jimin hanya membiarkan perempuan itu.Dipejam mata bagi mengusir bayangan perempuan itu dari fikirannya sambil memakai headphone.
Seorang pramugari datang menyapa Suha."Maaf.Cik kenapa?Sakit kepala ke?"tanya pramugari itu dengan lemah lembut.
Oleh kerana dia terlalu banyak menangis,sakit kepala mula menyerang.Suha memanggung kepalanya yang kian memberat.Pening kot.
"Saya sakit kepala"jawab Suha sambil cuba menyorokkan wajahnya yang lencun dengan air mata.
"Saya ambilkan panadol ye?"
"Ok tapi... panadol tu bahaya tak untuk..."Suha berasa serba salah untuk menyambung pertanyaannya.Nampak macam soalan bodoh kan?Tapi Suha ni jenis yang blur sikit pasal benda-benda macam ni so redha jelah😌
"Untuk?"tanya pramugari itu.
"Sebenarnya...saya mengandung sekarang.Panadol tu bahaya tak untuk kandungan saya ni?"beritahu Suha perlahan dengan muka yang sedikit kemerahan.Malu mungkin.
"Ouhh...Takpe cik.Panadol tu tak membahayakan pun.Saya pergi ambil ye.Tunggu sekejap"pramugari itu terus berlalu dari situ.
Suha cuba melelapkan mata sementara menunggu kedatangan pramugari tersebut.Namun tidak berjaya.Cacian dan makian daripada kawan-kawan di groupchat kembali menerjah fikirannya.
Sakit sangat.
"Ya Allah...kuatkanlah aku bagi menempuh segala dugaan yang aku berikan"monolog Suha perlahan seraya mengusap air mata yang mengalir dari tubir matanya.
Kata-kata cacian daripada kawan-kawannya masih lagi berlegar-legar di benak fikirannya.
Perempuan jalang...
Perempuan murah...
Kenapa semua menunding jari kepadanya?Semua orang memandang jijik ke arahnya menyebabkan Suha berasa sangat sedih dan kecewa.Sedangkan dia hanya mangsa.
Walaupun seseorang itu ialah mangsa rogol, masyarakat masih lagi menunding jari ke arahnya.Kenapa masyarakat tidak boleh memahami apa yang berlaku?
Inilah mentaliti rakyat Malaysia dulu sampai sekarang.
Suha menahan sebak kerana takut mengganggu jejaka di sebelahnya yang disangka sedang tidur.
Tiba-tiba tekaknya berasa loya menyebabkan Suha terus bangun dengan tiba-tiba untuk mencari tandas.Jimin yang sedang pura-pura tidur itu terus mencelikkan mata kerana terkejut.
Dipandang Suha yang telah berdiri sambil tangannya menekup mulut seperti ingin muntah.
"What's wrong???"
"Toilet"jawab Suha ringkas sebelum jejaka itu memberi laluan kepadanya untuk pergi ke tandas.Terpinga-pinga Jimin dibuatnya.
Dah kenapa pulak?Tiba-tiba nak muntah?Pelik-pelik...
Tidak lama kemudian, pramugari tadi datang semula ke tempat duduk mereka."Sorry sir,but where's woman besides you?"tanya pramugari itu dengan lemah lembut.
"Toilet.I think she wants to throw out"balas Jimin sedikit kebingungan.
"Oh my God! She's pregnant.I need to go to her right now.Sir,can you take me to her? I need to see her.It's dangerous for her if we let her alone"pinta pramugari itu dengan sedikit cemas.
Jimin tercengang mendengar ujaran daripada pramugari tersenyum.
"What?!!
Pramugari itu terkejut dengan nada suara Jimin yang agak tinggi.Seperti sedang menengkingnya.
Apasal pulak tengking-tengking orang ni?Tumbuk kang!
"Yes sir?"
"She's...preg...net???"
"Yes.Why?"
Jimin terduduk di atas kerusinya.Dunia terasa seperti terhenti dengan tiba-tiba.Dia terbungkam dengan ujaran pramugari itu.
She's pregnant???!!!!
With...my child???
K done😌
Jimin dah thu yang Suha pregnant 👏
Hah tepukk sikit😌✌️😬
Pape pon enjoy lhh yerr
YOU ARE READING
[C]Nasuha Cassandra
Romance{COMPLETE} Hidup gadis yang bernama Nasuha Cassandra berubah dengan sekelip mata setelah dia disahkan hamil. Namun dia langsung tidak pernah disentuh oleh mana-mana lelaki!!! Dia masih belum berkahwin dan dia tidak mengenali mana-mana lelaki kerana...