Suha memasuki biliknya dengan perasaan berdebar-debar.Rasa jantung ni mahu melompat je dari badan.Seluruh badannya terasa sejuk kerana terlalu berdebar.
Bunyi pancuran air menandakan ada orang dalam bilik airnya.Suha melabuhkan punggung di birai katilnya.Busana perkahwinan masih belum ditanggalkan dari tubuh langsingnya.
Suha berbaring di atas katil kerana berasa agak penat.Tanpa dia sedari,dia telah terlena di atas katil.Penat sangat kot.
Bunyi pancuran air kian berkurang.Pintu bilik air dibuka.Maka keluarlah seorang lelaki yang berbadan sasa dengan enam ketul 'coklat' di perut dan dia hanya memakai kain tuala yang dililit di pinggangnya.Rambutnya masih lagi basah.Air-air yang menitik itu tidak dihiraukannya.Hot wehhh🔥
Matanya tertancap pada figura Suha yang telah selamat menjadi isterinya yang sah.Ian mendekati isterinya yang sedang nyenyak tidur.
"Kenapa awak still nampak cantik even sedang tidur,Suha?"Ian mendekatkan mukanya dengan muka Suha yang masih ditutupi oleh purdah.
Kalau diikutkan hati mahu sahaja dia menanggalkan purdah tersebut daripada wajah Suha kerana mahu menatap wajah cantik Suha namun dibatalkan niat itu.Bukan apa...dia just risau kalau Suha marah.
"Awak dah jadi isteri saya,Nasuha Cassandra.Bukan isteri Qayyum Haiqal.Awak milik saya.Milik saya yang sah.Takkan ada sape yang boleh ambil awak daripada saya.You're mine sweetie"dahi licin Suha dicium lama.
*****
Lenanya terganggu apabila terasa dahinya dikucup seseorang.Mata dicelikkan dan....
Aargghhhh!!!
Badan suaminya ditolak dengan kuat sehingga terdorong ke belakang.Mana taknya...bukak je mata terus nampak lelaki.Dahlah main cium dahi orang.Tindakan refleks okay💁✌️
Suha terus bergerak menjauhi suaminya.Sungguh dia terkejut dengan tindakan lelaki itu.Suka hati je nak cium dahi orang.
Ian pula turut sama terkejut dengan tindakan isterinya.Dia mengusap belakang lehernya kerana kantoi.Bikin malu aja ini orang.
"Mian..."ucap Ian serba salah.
Suha yang terpandang badan suaminya terus berpaling ke arah lain.Mukanya berona merah.Malu.
'Tak reti pakai baju ke apa dia ni?!Aiihhh boleh gila aku macam ni!'
"Bo...boleh ta...tak awak pakai ba..ju"ambik kau!Gagap terus si Suha ni.Fuhh hebat betul penangan Ian Naufal Park ni.Suha masih belum memandang ke arah Ian.
"Saya takde baju.Pakaian saya semua kat hotel.Tak sempat nak ambil tadi"balas Ian sambil tersengih. Sememangnya dia tidak sempat mengambil pakaian di hotel gara-gara kejadian yang tidak dirancang ini.
Suha terdiam seketika sebelum kembali bersuara."Tunggu sini kejap.Saya pinjam dengan Fayyad"
Tanpa menunggu balasan daripada Ian,Suha terus keluar dari bilik itu lantas ke bilik yang menempatkan adik lelakinya.Sementara menunggu Suha kembali,Ian membaringkan badannya ke atas katil empuk itu.
Tidak lama kemudian Suha kembali dengn sehelai baju t-shirt berwarna putih milik adiknya bersama joggers pant.Hampir sahaja dia menjerit melihat Ian sedang berbaring di atas katil dengan hanya bertuala.Terasa seperti darah menyerbu ke mukanya.
'Aku rasa suami aku dah gila agaknya!Dia tak tahu ke yang dia nampak....cekci dengan enam ketul tu?!'
'Umi!!!! Tolong kakak!!!'
Suha berdehem sedikit bagi menyedarkan Ian bahawa dia sudah kembali.
"Ehem ehem!"
Ian terus bangkit daripada pembaringan.Dia tersenyum kecil.
"Saya tak tahulah muat ke tak dengan awak sebab adik saya kecik sikit daripada awak.Awak try pakailah"pakaian itu diserahkan kepada Ian tanpa memandang ke arahnya.Malu lah nak tengok badan dia.#sismalu
"Gwaenchana.Suha-ah...gomawoseo" ucap Ian ikhlas sebelum memakai baju itu di hadapan Suha.Terbeliak mata Suha melihatnya.
'Mak aii selamba badak je dia ni'
"Wait!Jangan pakai lagi.Biar saya masuk dalam bilik air dulu.Jangan pakai!Bagi saya pergi dulu!"halang Suha dengan cepat tatkala Ian mahu memakai seluar.Kalut sekali Suha berkata-kata.
Dengan pantas Suha mengambil bajunya sebelum berlari memasuki bilik air.
"Comel"Ian tersenyum kecil.
*****
Sebenarnya Ian mahu solat berjemaah dengan Suha jadi dia mengambil keputusan untuk menunggu Suha siap mandi.
Selepas 15 minit berlalu akhirnya Suha keluar dari bilik air dengan lengkap berpakaian.Namun Suha memakai tudung di kepalanya serta menutup separuh wajahnya dengan tuala.
Ian tersenyum.
"Jom solat sekali"ajak Ian seraya menghamparkan sejadah untuk menunaikan solat.
"Errr...saya...emmm"Suha malu hendak memberitahu Ian yang...
"Kenapa?"
"Saya tak boleh solat"ujar Suha perlahan.Dia malu.Dia memandang ke arah lain.Ian menganggukkan kepalanya tanda faham.
"Takpelah.Saya solat dulu.Nanti kita bincang.Saya tahu awak ada banyak soalan yang nak tanya saya" ujar Ian lembut.
Sepanjang Ian solat,Suha memerhati setiap gerak geri Ian sewaktu dia solat sehinggalah memberi salam.
Jujur dia cakap yang dia berasa kagum dengan lelaki itu.Ian Naufal Park merupakan seorang mualaf menyebabkan Suha berasa kagum dengannya.
Selepas Ian selesai solat,dia menyidaikan sejadah di tempat yang disediakan.Selepas itu dia terus mengambil tempat di sebelah Suha.Suha yang terkejut tanpa sengaja beranjak menjauhi Ian.
"Sorry saya tak biasa"tutur Suha sambil tangannya memegang tuala yang menutupi separuh wajahnya.
"It's okay.So...just ask me whatever your question.Inshaallah i will answer it"balas Ian sambil tersenyum manis.Pasaipa hang suka sangat senyum ni!!!
"Park Jimin...macam mana awak boleh ada kat sini?Dan macam mana awak boleh tahu yang saya akan akad nikah hari ni?"mata Suha menikam anak mata Ian Naufal Park atau lebih dikenali sebagai Park Jimin.
Ian tersenyum lagi.
K done🌺
Hohohoho Ian is Jimin, Jimin is Ian😬🤧😌😍
YOU ARE READING
[C]Nasuha Cassandra
Romance{COMPLETE} Hidup gadis yang bernama Nasuha Cassandra berubah dengan sekelip mata setelah dia disahkan hamil. Namun dia langsung tidak pernah disentuh oleh mana-mana lelaki!!! Dia masih belum berkahwin dan dia tidak mengenali mana-mana lelaki kerana...