23🌺

10.7K 343 19
                                    

Lamaran daripada Qayyum masih lagi belum ada jawapan.Dia buntu.Dia gembira.Dia rasa serba salah.Dia takut.Dia was was.

Suha sudah memberitahu tentang lamaran Qayyum kepada umi dan abinya.Umi dan abi sangat gembira kerana ada lelaki yang sudi menerima kekurangannya.

Puan Sri Hajah Darliya meminta Suha menerima lamaran Qayyum namun Tan Sri Haji Hakim menyuruhnya solat istikarah dahulu sebelum membuat sebarang keputusan.

Oleh sebab itu,Suha meminta masa seminggu sebelum memberi jawapannya.

"Perlu ke aku terima?Betul ke dia boleh terima anak aku?Ya Allah...aku buntu..."lirih Suha seraya mengusap lembut permukaan perutnya yang membulat itu.

*****

"Suha..."

Qaisara melabuhkan punggung di hadapan Suha di dalam perpustakaan."Sara..."Suha tersenyum manis.Purdah yang dipakainya dibetulkan sedikit.

"Emmm...abang Qayyum akan pergi outstation selama seminggu.So...lepas seminggu tu Sara harap Suha dapat buat keputusan yang terbaik.

Suha,abang sangat sangat sayangkan Suha.Sara tak nak abang sedih.Sara tak nak paksa Suha tapi Sara pun tak nak tengok abang sedih.Dia tak pernah sayang or prihatin pada mana-mana perempuan kecuali mama dan Sara.

Suha ialah perempuan pertama yang berjaya curi hati dia.Sara harap Suha tak hampakan harapan abang.Tapi apa-apa keputusan yang Suha buat Sara terima je"terang Qaisara panjang lebar.

Suha menarik nafas panjang sebelum mencapai kedua-dua tangan gadis sebayanya itu.

"Sara...awak jangan risau.Inshaallah jawapan saya nanti tak akan menghampakan dia.Awak doakan je kami berdua"ujar Suha lembut.

Qaisara mengukirkan senyuman lega mendengar bicara Suha.

"I hope so..."

*****

Jimin membaringkan badannya ke atas katil saiz king miliknya.
Hari ini merupakan hari yang paling memenatkan bagi dirinya.Sungguh dia berasa penat.Hari ni saja sebanyak lima meeting dia perlu hadiri.

Ajakan Taehyung untuk keluar terpaksa ditolak kerana dia betul-betul penat.Ajakan Su Hyun ke night club pun turut ditolak.

"Penatnya..."

Lengan diletakkan di atas dahi seraya matanya dipejam seketika.

Tidak lama kemudian,mata dicelikkan kembali.Telefon dicapai sebelum gallery menjadi tumpuannya.

Ditekan salah satu gambar tersebut.Terpempan wajah pucat Suha yang terbaring lesu di atas katil hospital.Jimin tersenyum kecil.Terasa penat yang dirasainya serta merta menghilang.Sebenarnya gambar itu diambil semasa Suha tidak sedarkan diri tempoh hari.

"Kenapa aku rasa rindu pada kau?"gambar itu diusap lembut.

Skrinnya diswipe ke tepi.Gambar ultrasound milik Suha ditenung tanpa rasa jemu.Dapat dilihat dengan jelas janin yang masih belum kelihatan bentuknya itu.

Dia tersenyum.

Happy.

Itu yang dia rasakan setiap kali melihat gambar tersebut.Tanpa Taehyung ketahui,Jimin selalu menatap gambar Suha dan ultrasound tersebut setiap kali dia berasa penat dan sedih.Dengan melihat gambar ultrasound tersebut mampu membuatkan dia tersenyum lebar.

Dia cuba untuk tidak memikirkan tentang perempuan itu namun makin dia cuba makin tidak boleh.Jadi...dia hanya membiarkan sahaja.

"My little one...can i hold you when you come out?"sayu Jimin.Hatinya kuat mengatakan bahawa dia sangat ingin mendukung anaknya semasa dia lahir ke dunia ini namun dia tak sanggup untuk menemui gadis yang telah dia rosakkan itu.

Otaknya mula memikirkan akan wajah anaknya yang bakal lahir.Mesti comel sangat.Well tengoklah sape papa dia😜Lelaki or perempuan?Yang mana lagi comel?

Well tengoklah sape papa dia😜Lelaki or perempuan?Yang mana lagi comel?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

                            Baby boy?

                            Baby boy?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

                          Baby girl?





















K done💕😌
Jeng jeng jeng 🤭
Apa yg akan trjadi leps ni?🤔😬💜

[C]Nasuha CassandraWhere stories live. Discover now