"Apasal dengan pipi dan mulut kau tu?"tanya Taehyung kepada sebenarnya Taehyung datang hanya untuk menyerahkan bagasi Ian sebelum pulang ke Korea hari ini.
Ian menyentuh pipi dan bibirnya yang masih terasa sakit.Dia tersengih.
"Kau rasa?"
"Kena pukul?"Taehyung ketawa."Hari ni aku dah nak balik Korea.Kau balik bila?"sambung Taehyung.Ian mengeluh berat.
"Entahlah.Aku pun tak tahu nak balik bila.Semua yang terjadi memang tak dirancang.Sekarang aku dah kahwin.Takkan aku nak tinggalkan diorang kat sini.Dengan anak aku lagi"tutur Ian lemah.
"Satu lagi!Apasal kau tak kasitahu aku yang dah convert Islam? Terkejut aku kau tau tak masa kau cakap kau dah convert Islam semalam!Sabar jelah aku dengan kau ni"Taehyung berasa agak terkilan dengan Ian.
"Bukan aku takkan kasitahu kau cuma aku takut kau dah taknak kawan dengan aku dah lepas ni"balas Ian.
"Banyaklah kau!Takkan ada apa yang berubahlah even kau dah convert Islam.Eh jap! family kau dah tahu ke yang kau convert Islam?"tanya Taehyung serius.
Ian menggelengkan kepalanya.
"Gilalah kau!"
"Lantaklah gila ke apa ke.Yang pasti aku dah beragama Islam.Dan itu keputusan aku.Pasal family aku tu nantilah aku fikirkan.Now aku nak fikir pasal isteri dan anak aku.Aku sayang diaorang"balas Ian.
"Cakap pasal anak kau kan...Teringin jugak aku nak tengok anak kau.Mesti comelkan?Macam aku ni"Taehyung mengukirkan senyuman petaknya.
"Tengkorak kau!Ayden tu anak aku mestilah ikut muka aku.Dah ah kau!Aku nak ambil Ayden kejap"Ian beredar dari situ untuk mengambil Ayden.
*****
"Errr umi?"
Puan Sri Hajah Darliya tersenyum memandang menantunya.Sempat lagi wanita itu menilik muka handsome menantunya itu.Memang tiada cacat cela.Dahlah kulit cerah.Nampak comel pulak kalau dia malu-malu atau menggelabah or nervous semacam.
"Yes?Ian, don't afraid to me.Now umi is your mother since you marry my daughter"ujar Puan Sri Hajah Darliya sambil ketawa kecil.
"Okay umi.Sorry I'm just..."
"Awkward?"
"Yes..."
"Just relax Ian.Now we are family"
"Thanks umi.Err actually i want ask something.Where's Suha and Ayden?"
"Ouhh they are in your room"dah kahwin kan so bilik Suha bilik Ian jugak."Okay umi.Thank you very much"Ian tersenyum lebar sehingga matanya berubah menjadi eye smile.So cute🤧💜
Sejurus itu Ian terus mendaki anak tangga untuk ke bilik mereka.Puan Sri Hajah Darliya hanya menggelengkan kepalanya melihat telatah comel menantunya.
Sampai di hadapan bilik mereka,pintu dibuka dengan perlahan-lahan.Kelihatan Suha sedang mengagah-agah anak mereka.Terdengar kekehan manja daripada mulut kecil Ayden.
Entah mengapa dia berasa tenang melihat Suha dan Ayden seperti itu.Dia sangat ralit melihat Suha bermain dengan Ayden.Timbul satu rasa yang sangat sukar dia huraikan namun rasa itu sangat mendamaikannya.
YOU ARE READING
[C]Nasuha Cassandra
Romance{COMPLETE} Hidup gadis yang bernama Nasuha Cassandra berubah dengan sekelip mata setelah dia disahkan hamil. Namun dia langsung tidak pernah disentuh oleh mana-mana lelaki!!! Dia masih belum berkahwin dan dia tidak mengenali mana-mana lelaki kerana...