"Yes.This is my child.Ayden Mikael"balas Suha lembut.
Pada saat itu,Jimin berasa seperti jantungnya terhenti sebaik sahaja mendengar kata-kata Suha.
Matanya masih lagi melekat pada bayi lelaki yang asyik bermain dengan alat permainan di tangan kecilnya.
Anak aku?!
Suha yang perasan lelaki di hadapannya asyik memandang Ayden terus mengalihkan pandangannya ke arah lelaki tersebut.
"Hello?"tegur Suha lembut.
Jimin terpinga-pinga seketika.
"Do you want to hold him?"tanya Suha lembut sambil menyuakan Ayden kepada Jimin.
"Hah?"dia blur sekejap tapi tetap mengambil bayi tersebut daripada Suha.Terketar-ketar tangannya saat memegang bayi kecil itu.
"So cute..."ujar Jimin sambil memandang wajah Ayden.Mata Ayden bertemu dengan matanya.Jimin terpaku seketika.Perasaannya mula bercampur baur.Rasa macam nak nangis tapi bukan kerana sedih sebaliknya sangat gembira!
Jimin perasan yang iris mata Ayden berwarna kelabu seperti dirinya.Malah wajah Ayden sama dengan wajahnya ketika kecil lagi-lagi saat Ayden tersenyum.Sebijik seperti dia!
Like father like son😎
"Both of you look so similar"wajah Jimin dan Ayden dipandang silih berganti.
Jimin terpinga-pinga mendengar ujaran Su Hyun.Dia tersengih kekok.Kalaulah mereka tahu hal yang sebenarnya...mampuslah lelaki kacak yang bernama Park Jimin ni.
Qayyum dan Suha turut memandang ke arah Jimin dan Ayden.
"Yes! Really same!"Qayyum turut mengakuinya.
Suha hanya mendiamkan diri.Namun dia tidak melepaskan pandangannya daripada jejaka kacak di hadapannya itu.Ada sesuatu yang mengganggu fikirannya pada ketika itu.
"But he's your son right?"Su Hyun memandang Qayyum.
Jimin memandang Qayyum,menanti jawapan lelaki itu.Berdebar-debar pulak dia.
"Ayden always be my son.And Suha will be my wife.Right,Suha?Please pray for us.I love Suha so much"dengan selamba badaknya Qayyum meluahkan isi hatinya kepada mereka berdua.
Suha yang mendengar terus memalingkan muka ke arah lain kerana malu.
"Then,Ayden is Suha's son and you will marry her?"tanya Su Hyun meminta kepastian."Yes.But Ayden is my son too.Next month we will be married"balas Qayyum sambil tersenyum bahagia.
"Congrats!"ucap Su Hyun turut gembira dengan berita yang diberitahu oleh Qayyum.
"Thanks"
"Thanks"
Jimin masih mendiamkan diri.Dia sibuk bermain dengan bayi kecil itu.Su Hyun menyiku bahu Jimin.
"Mwo?"
Su Hyun memberi isyarat kepada Jimin agar mengucapkan tahniah kepada mereka berdua.Jimin cuba memaniskan wajahnya.
"Congrats"
*****
Jimin pov
"Congrats"ucapku.
Padahal dalam hati ni rasa macam nak meletup dah.Entahlah!
Yang pasti hatinya bagai disiat-siat apabila mendengar bahawa Suha akan menjadi milik Qayyum tidak lama lagi.Sumpah dia tak boleh menerima perkhabaran itu!
'Suha akan jadi isteri dia?!Ayden akan jadi anak dia?!'aku berdecit sinis.
'Ayden anak aku!Bukan anak dia!No!No!Ayden tak boleh jadi anak dia!Sampai bila-bila pun hanya aku yang boleh jadi papa dia!'tekadku.
Aku memandang Ayden yang asyik merenungku tanpa berkelip.Rasa kasih yang melimpah ruah kepada bayi kecil itu.Walaupun aku hanya bertemu dengan anak aku ni tak sampai sejam tapi perasaan sayang terhadap bayi kecil itu datang secara tiba-tiba.
Tiba-tiba tangan kecilnya naik menyentuh pipiku.
Sungguh hatiku tersentuh pada ketika itu.Hilang rasa marahnya tadi.Automatik bibir merah aku mengoyakkan satu senyuman yang lebar tanpa aku sendiri pun tak tahu.
End pov
*****
Suha asyik memerhati Jimin dan Ayden.Entah mengapa dia berasa something yang mengganggu fikirannya pada ketika itu.
'Macam pernah jumpa di sebelum ni...Tapi kat mana?'fikir Suha.
And satu lagi yang dia pelik...kenapa Ayden nampak macam happy apabila lelaki itu mendukungnya.Selalunya Ayden susah sikit nak dekat dengan orang luar.
Selalunya Ayden akan menangis apabila ada orang yang tidak dikenalinya memegangnya.Tapi kali ni dia langsung tidak menangis!
Tidak lama kemudian matanya bertembung dengan anak mata Jimin yang tiba-tiba mengangkat kepalanya.Jimin tersenyum manis bersama pandangan redupnya.
Suha tersentak sebelum menundukkan pandangannya.Blushing terus Suha.
Jimin tergelak kecil namun disembunyikan gelakannya.Suha sangat comel di matanya.You're so cute Nasuha Cassandra!
"Suha,saya dah kena masuk pejabat balik ni.Takpe ke awak kat sini.Sara tak datang-datang lagi ni"ujar Qayyum serba salah.
"It's okay.Takpe nanti saya boleh balik dengan Sara.Awak masuklah kerja balik"balas Suha lembut.
Selepas meminta untuk pamit, Qayyum terus beredar dari situ.Su Hyun pula asyik menikmati makanannya manakala Jimin pula asyik bermain dengan Ayden tanpa menyentuh pun makanannya.
"You should eat too.Let me hold Ayden"tegur Suha lembut.
"No it's okay.I'm still full.Let me hold my...err your child"nasib baik tak tersasul tadi.Kalau tak mampuslah Jimin nanti nak menjawab.
Su Hyun menjawab panggilan di telefonnya selepas telefonnya mendendangkan lagu Love You 3000.Sudu dan garfu diletakkan di atas pinggan.
"Sorry guys but i need to go now.My agency call me to come over there so... I'm so sorry okay.Dear,i need to go now.Enjoy your food.Bye!"tanpa menunggu lama Su Hyun beredar dari situ meninggalkan mereka berdua.
Suasana sedikit kekok kerana masing-masing tidak mengeluarkan suara.Hanya Ayden yang mengeluarkan suara yang langsung tidak difahami oleh mereka.
"Errr i think i need to go now because my friend still not coming here yet"Suha bersuara.
"Ouhh okay but let me take you home"pelawa Jimin.
"Thanks but no need"tolak Suha.Ayden diambil daripada Jimin.Jimin pula kelihatan sedih kerana berasa sedih melihat Ayden mula menjauhinya.
"But..."
"Sorry and bye.See you next time"pamit Suha dengan segera.Tidak selesa!
"You'll meet me again Suha!"Jimin menelefon seseorang.Raut wajahnya kelihatan sangat serius.
"Bring that woman to me immediately!"arah Jimin sambil memerhati kelibat Suha yang mula menghilang dari pandangannya.
Jimin tersenyum nipis.
K done😌🌺
Jeng jeng jeng 🤭
Apa yg akan trjadi selepas ni?
YOU ARE READING
[C]Nasuha Cassandra
Romance{COMPLETE} Hidup gadis yang bernama Nasuha Cassandra berubah dengan sekelip mata setelah dia disahkan hamil. Namun dia langsung tidak pernah disentuh oleh mana-mana lelaki!!! Dia masih belum berkahwin dan dia tidak mengenali mana-mana lelaki kerana...