Dayak

15.8K 769 583
                                    

"Beliz buraya bak!" diye bağıran babamın yanına gittim ve "Efendim baba," dedim.

"İş başvurularından haber yok mu hala?" diye sorunca "Yok." diye yalan söyledim.

"Utanmadan bir de yalan mı söylüyorsun?" diye sorunca "Yok baba," dedim.

"Herkese dönüş yapmışlar, beni kandırabileceğini mi sandın?" diye sorunca cevap vermedim.

Ben Beliz Akaş. Gastronomi* mezunuyum. Yirmi üç yaşındayım.

Maalesef babam ve üvey annem ile yaşıyorum.

"Bir şeyi de becer." diyen babama "Haklısın baba," dedim ve odama gittim.

Arkamdan söylenmeye devam ederken sinirle kapıyı çarptım.

Zaten Beliz kim ki bir şey başarıp beyefendiyi onurlandırabilir?

Babam sinirle odaya geldi ve "Sana bu kapı kaç kez çarpılmayacak dedim!" diye bağırdı.

Onu umursamadan yatağıma oturdum. Cevap versem olay büyüyecekti.

"Ben konuşurken bana bak! Bu ne terbiyesizlik!" diye bağırdı.

Daha fazla dayanamayarak "Sana bakmasam terbiyesiz, baksam yüzsüz oluyorum. Ne istiyorsun?" diye bağırdım.

"Bir de bana cevap vermeye mi başladın?" diye sorunca ona cevap vermedim.

Saçımdan kavraması ile can havliyle ayağa kalktım ve "Saçımı bırak!" diye bağırdım.

Yüzüme sert bir tokat indirince acıyla gözlerimi kapattım.

"Bir daha bana cevap verme. Şimdi git, annen çok yoruldu. Ona hizmet et." demesinin üzerine sinirlerim daha da gerilmişti.

"O benim annem değil." diye mırıldandım.

Tehditkar bir ses tonunda "Bir şey mi dedin?" diye sordu.

"Hayır," dedim zorunluktan.

"Aferin, şimdi git ve yemek yap," dedi ve odamdan çıktı.

Mükemmel hayatımı da böyle görmüş oldunuz.

Her gün bir fiske dayak yiyen, öz annesinin terk ettiği bir insandım.

Tek isteğim iş bulup buradan defolup gitmek.

*Gastronomi, eski Yunanca γαστήρ -τρός "mide" ve -νομία "-kural" sözcüklerinden türetilen bileşik bir kelimedir.

Yemek ve kültür arasındaki ilişkiyi, zengin veya hassas ve iştah açıcı yiyecekleri hazırlama ve sunma sanatı, belirli bölgelerin pişirme stilleri ve iyi yeme biliminin incelenmesidir.

Gastronomi ve mutfak sanatları bölümü mezunu olan kişiler genelde aşçı, gıda denetleme, gurmelik ve üniversite'de akademisyen olarak görev yapmaktadırlar.

Gastronomi bölümünü genelde yemek yapmaya ilgi duyan ve yemek yapmaya yeteneği olanların genelde tercih ettiği bölümler arasında yer alır.

Kiralık KatilHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin