Lokantaya geldiğimde içeride müşteri yoktu.
Ayakta konuşan yedi kişi vardı. Birinde önlük vardı. Hemen yanlarına gittim.
"İş görüşmesi için gelmiştim," dedim.
Önlüklü olan adam elini uzattı ve "Mehmet Arslan. Telefona bakan kişi," dedi.
Elini tuttum ve "Memnun oldum," dedim.
Gözü vücuduma hafiften kayarken "Bu kadar mı olacağız?" diye sordum.
"Rüzgar Bey de gelecek. Ondan sonra sizi ufak bir testten geçirecek," dedi Mehmet.
"Anladım," dedim mırıldanarak.
"İsminiz neydi?" diye soran Mehmet'e "Beliz," dedim.
Elimi tuttu ve elimin üstünü öptükten sonra "Memnun oldum," dedi.
"Bu müesseden mi yoksa kendiniz mi isteyerek yaptınız?" diye sordum.
"Kendim isteyerek," deyince gülümsedim.
Mehmet de bana gülümseyince yüzüne yumruğu geçirmemek için kendimi zor tuttum.
Bir karı kız gördü diye nasıl yavşamaya başladı?
Mehmet içeri giren bir adama baktı ve "Hoş geldiniz Rüzgar Bey," dedi.
Rüzgar Bey kafasıyla selam verdi ve bize döndü.
"Aşçılık için geldiniz, değil mi?" diye sordu Rüzgar Bey.
"Evet," dedim.
"Hepinizi tanımak isterim. Kısaca kendinizi tanıtabilir misiniz?" diye sordu.
Birisinin konuşmasına izin vermeden söze başladım.
"Beliz Akaş. Yirmi dört yaşındayım. Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümünden mezunuyum. Aşçı olarak daha önce çalışmadım fakat garsonluk ve ufak tefek işlerde deneyimim var. Eğer beni işe alırsanız pişman olmayacağınıza eminim," dedim.
"Zaten burada deneyimli aramıyoruz. En iyi olan aşçıyı arıyoruz." dedi Rüzgar Bey.
Geriye kalan altı kişi de kendini tanıtınca onlara baktım.
Bana yaşı yakın olan sadece bir kişi vardı. O da yirmi yedi yaşındaydı.
"Bildiğiniz gibi deniz mahsulleri ile ünlü bir lokantayız. Sizden yapabileceğiniz en iyi deniz tabağını yapmanızı istiyorum. Tabaklarınızı Mehmet Bey ile tadıp karar vereceğiz," dedi Rüzgar Bey.
Sanki yemek yarışmasına katılmıştık. Yok yemekleri tadacağız falan.
"Mutfağa geçelim öyleyse." diyen Rüzgar Bey ile saçımı hızlıca topladım.
Az önce ismine Oya diyen kız saçı açık mutfağa girecekti ki "Yedek toka var, vermemi ister misin?" diye sordum.
Herkes bana dönünce "Saçının mutfağa dökülmesi hoş olmaz," dedim.
"Beliz Hanım haklı. Mutfağımda saç görmek istemiyorum," dedi Rüzgar Bey.
Oya bana sinir olarak saçını bağlayınca tebessüm ettim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kiralık Katil
ChickLitŞiddete maruz kalan bir kızın yaşadığı kötü bir günün ardından intikam almak istemesi ve aldığı intikamdan sonra herkesin intikamını almak isteyerek kiralık katil olması...