Genç

7.4K 563 200
                                    

Ellerimi güzelce yıkadıktan sonra derin bir nefes verdim. Türk bir şefin tabağını yapmayı planlıyordum.

Malzeme dolabına gitmiştim ki durdum ve "Şarap eklemem sorun etmez, değil mi?" diye sordum.

"Olmaz." diyen Rüzgar Bey ile dolaptan beyaz şarap aldım.

"Malzemelerin yerinde ve tezgaha götürülmesinde istediğiniz elemandan yardım alabilirsiniz. Burada bir yarış içinde değilsiniz, rahat olun," dedi Rüzgar Bey.

Mehmet yanıma geldi ve "Nelere ihtiyacın var? Yardım edeyim," dedi.

"Defne yaprağı, soğan, sarımsak, biberiye kapari, krema, sakız getirebilir misin?" diye sordum.

Mehmet "Tabii," deyip yanımdan ayrılırken Rüzgar Bey yanımıza gelip bizlerle sohbet ediyordu.

Yanıma geldi ve "Genç yaşınızda burada çalışmak istemeniz etkileyici," dedi.

"Sağ olun," dedim.

"Ne yapacaksın?" diye sorunca "Deniz Mahsulü Trio." dedim.

"Önemli bir şefimizin yemeği." deyince "Evet." diye cevap verdim.

"Bana biraz yemekten söz eder misin?" diye sordu.

"Birkaç tadın birleştiği bir tabak. Karides Mouse, Kalamar dolması, yeşil zeytin sosu ve garnitürü var," dedim.

"Ben seni daha fazla tutmayayım, işin uzun," dedi.

"Bana genç diyorsunuz fakat siz de çok büyük değilsiniz diye düşünüyorum," dedim.

"Yirmi altı." deyince "Tahmin etmiştim," diye mırıldandım.

"Bir şey mi dedin?" diye sorunca "Yaşınıza göre başarınız çok iyi. Sizin yerinizde başkası olsa bu kadar gelişemezdi," dedim.

"Yalakalığa gerek yok." diyerek yanımdan ayrılınca yüzümü buruşturdum.

Ben mi yalakaydım? Bir övdük diye hemen havalandı.

Mehmet yanıma malzemeler ile gelince hepsini tezgaha sıraladım.

"Teşekkür ederim," dedim gülümseyerek.

"Rica ederim." deyip gidecekken "Mehmet." diye seslendim.

"Efendim," deyince "Yemek yaparken ceket ile durmayayım. Ceketimi nereye koyabilirim?" diye sordum.

"Bana ver, ben girişteki dolaba koyarım." deyince ceketimi çıkardım ve ona uzattım.

Bana hayranlıkla bakarken ceketimi aldı.

"Teşekkürler," dedim ve yemeğe döndüm.

Kiralık KatilHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin