🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
Medyadaki müzikle dinleyin isterseniz...
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
Kuşadasına gelince içim içime sığmaz bir şekildeydi. Anamı çok özlemiştim. Hergün konuşsakta yüzyüze göremediğim için çok özlemiştim.
Anam bahçede ki kamelyaya denize nazır enfes bir masa hazırlamış ve bahçede bizi bekliyormuş.Arabadan iner inmez koşarak sarıldım.
" Anam mis kokulu güzel anam. Ben seni çok özledim..."Anam ağlayarak " bende seni çok özledim Hicran'ım. Benim akça pakça naif kızım..." diyerek yanaklarımdan öptü. Bende doyasıya O'nun o güzel yanaklarından öptüm...
Anam çok güzelleşmişti. Zaten de güzeldi ama sanki daha da bir gençleşmiş, yüzüne ayrı bir parlaklık, canlılık gelmiş... Kara gözleri ve kara kaşlarıyla bir içim suydu zaten...
Daha da bembeyaz olmuş teni...Giydiği siyah fırfırlı gömleğiyle ve şifon kumaştan gri renk volen kesim eteğiyle, başında ki eteğiyle aynı ton gri şalıyla, ayağında ki gri hafif topuklu ayakkabısıyla muhteşem görüküyordu...Tam yaz mevsimine uygundu, tiril tirildi kıyafeti...
Buluzunun kesimi de tesettüre uygun, eteği de volen kesim olduğu için tesettüre gayet uygundu." Anam sen resmen bambaşka birisi olmuşsun. Sanki yalılarda yaşayan hanımefendiler gibisin...Zaten güzeldin ama daha da güzelleşmişsin..." dedim.
" Bana diyene bak. Benim küçük kızım adeta bir pırlanta gibiydi, şimdi daha da bir parlamışsın...Hicran'ım sende bir değişiklik var gibi görünüyor...Ama bu değişikliğin sebebi her neyse sana çok iyi gelmiş..." dedi gülerek.
Cihangir beyde gülerek
" kayınvalideciğim, sence bu değişikliğin sebebi açık açık belli
değil mi ? " dedi bana göz kırparak.Anam eliyle ağzını tutup gülerek
" Hiç belli olmaz mı oğlum. Hicran'ım da ki değişikliğin sebebi ve adı Cihangir Ferman bey aşkı..." dedi.Ne diyordu bu anam böyle? Çok utanmıştım ve başımı önüme eğdim daha fazla utanmamak için... Bunlar adeta edi ile büdü gibi muhteşem bir ikili olmuşlar. Anam önceden böyle şakalar yaparak hiç gülemezdi ki...
Ama yakışmıştı anama bu yeni hali. Eskiden hep ağlayan ve bir hayli üzgün olan, bir lokma kuru ekmek için mücadele veren, evlatlarını doyura bilmeyi düşünen ve gariban birisiydi daima...Tek mutluluğu evlatlarının mutluluğuydu garip anamın...Utansamda, anamı böyle gördüğüm için içim huzur ve mutluluk doluydu...
Anamın bu halinin mimarı önce Rabbim sonra da Cihangir beydi.
Yoksa anam daha o pislik babamın elinde ziyan oluyor olacaktı...Cihangir bey " ana senin bu kızın ne kadar masum ve ürkek bir ceylan yavrusu gibi böyle?" Dedi kaşlarını kaldırarak ve imalı imalı bana bakarak.
Resmen şoklardaydım Cihangir bey anama" anam mı?" demişti.
Şaşkın bir şekilde anama ve kocama bakıyordum.
Anam ve Cihangir bey benim şaşkınlığıma gülüyorlardı.
" Hayırdır karıcığım niye şaşırdın?" Dedi ." Beyim sen, benim anama, anamı dedin?"
Kahkaha atarak " ne o karıcığım ananı benimle paylaşmak istemiyor musun? Ama artık çok geç biz gerçek bir ana ve oğul olduk...Ama istediğin kadar kıskana bilirsin. Bizim için sorun yok değil mi ana " dedi ve göz kırparak anama baktı.
Anam çok keyifliydi gözlerinin içi gülüyordu canımın " aynen öyle oğlum...Ama benim Hicran'ım kıskanmaz. O kimseleri kıskanamaz ve kötü düşünemez...Şaşırdı sadece bey kocasının anasına hitap şekline..." dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sabr-ı Sükut 5. Seri ( Hicran ) TAMAMLANDI
General FictionNOT:ÇALINTI VEYA EN UFAK BİR KOPYALAMA DURUMUMDA AVUKAT KUZENİM VE ABLAM TARAFINDAN GEREKEN TÜM YASAL İŞLEMLER YAPILACAKTIR... KURGUMUN HİÇ BİR KURUM VEYA KURULUŞLA ASLA VE ASLA EN KÜÇÜK BİR İLGİSİ YOKTUR TAMAMEN HAYALİDİR... 1960 yılında İzmir'in...