Sana Birşey İtiraf Edeyim mi Beyim/71

3.2K 403 96
                                    

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Medyadaki müzikle dinleyin isterseniz...

Arkadaşlar rica etsem satır aralarında duygu ve düşüncelerinizi bildirseniz ve beğeni verseniz 🌺🌺

Bu bölüm yarımdı tamamlayıp attım.

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

Çok üzülmüştüm duyduklarıma...Ezgi abla yerden göğe kadar haklıydı. Ben bu düğünde ki harcanan hiç bir masrafa ağzımı bile açmadım. Karışmadım Esma hanımın yaptıklarına...Hoş ben kimsenin hiç bir şeyine karışmadım aylardır.
Ama gerçekten bu düğünde çok fazla gereksiz harcama yapılmıştı.

Tek işe yarar şey yemek konusu olmuştu. Allah razı olsun kocam o konuda en güzelini yapmıştı. Hemde bu kadar maddi olarak sıkışmışken. Rabbim güzel gönlüne göre ve halis niyetine göre versin. En kısa zamanda tüm borçlarını bitirip feraha çıkmasını nasip etsin. Ummadığı yerlerden rızk kapısı açsın. Birini bin etsin...

Belki de, bunca sıkıntısının arasında bir yetimin ve öksüzün düğününü yaptığı için çıkacak feraha...
Ama Ezgi ablanın da dediği gibi her şeyin bir kararı ve orta yolu vardır. İsrafa ve gösterişe kaçmak hiç doğru bir şey değil...

Para ve mal, mülk tükenmez birşey değil ki...Allah korusun işin gücün rast gitmese bitebilecek bir kaynak. Hem Cihangir bey gibi iş veren ve sürekli mal alıp mal satan, ticaretle uğraşan birisinin elinde belirli bir miktarda sermayesi olmalı ki devir daim yapıp işini aksatmadan yürüte bilsin...

Ama ne yapmam ve nereden başlamam gerekiyor hiç bilemiyorum. O evde herşeyi ben planlasam en güzel şekilde yapacağımı yaparım. Ama Esma hanım bana fırsat vermez. Şimdi bir de Narin geldi...O'da ablaları ve anası gibiyse kolay kolay herşeye razı gelip beğenmez...
Ya da ben kocamla sadece kendim yaşasam bir lokma kuru ekmeğe bile razı gelirim sıkıntıları geçinceye kadar...Ama kalabalık yaşıyoruz ve herkesin zevki ve isteği çok farklı.

Ama kocama da çok üzülüyorum. Bunca yıl tırnaklarıyla kazıyarak buralara gelmiş. Ve üstelik binlerce kişiye istihdam sağlıyor bağlarında, bahçelerinde, otel ve fabrikasında. Bu insanların aileleriyle birlikte kaç katına çıkıyor. Sadece bir erkek işsiz kalsa bakmak zorunda olduğu koca bir ailede perişan olur...Ya da evine bakmak zorunda olan bir kadın işsiz kalsa hali ne olur ? Hele de böyle bir ortamda. Darbeden sonra herşey daha da arttı. Ortalık karışık ve ne olacağı belirsiz...Kimse yerinden bile kımıldamıyor korkusundan...

Çok zor olacak ama yinede hiç olmazsa kimseyi kırmadan incitmeden evdeki harcamalara dikkat etmemiz gerektiğini anlatabilirim...
Artık alış verişlere de kendim çıkacağım...Zaten yemekleri falan da genelikle ben pişiriyorum...

Hem Allah'a şükür bağlardan, bahçelerden çeşit çeşit meyveler ve sebzeler, bakliyatlar da bol bol eve geliyor. Çiftlikte inekler ve tavuklar küçük baş hayvanlar var...Herşey bol yeme içme konusunda...
Ama Esma hanım moda ve gösteriş için aşırı para harcıyor...
Tabi ki birde Gülizar abla ve Meryem var. Allah affetsin ama aynı Esma hanımın bir teki ikisi de.

Ya abime ne demeli tam bir utanmaz arlanmaz. Taşı sıksa suyunu çıkarır. Kocamdan bir farkı yok cüsse olarak ama yinde bir ay çalışıp beş ay yan gelip yatıyor...Ee eskiden anamla ben vardık çalışan. Şimdi de karısı bol bol kocamdan alıyor niye çalışsın ki?

Şimdi böyle düşününce gerçekten kocam acınacak bir durumda...
O yüzden elimden geldiğince destek olmam lazım...
Hem bunları sadece kendimizi düşünerek yapmayacağım ki, hem binlerce çalışan insanı hemde Esma hanım ve tüm ailemiz için yapacağım. Anlayışla karşılar umarım...

Sabr-ı Sükut 5. Seri  ( Hicran ) TAMAMLANDI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin