Perutnya disentuh lembut, mukanya berkerut menahan sakit. Biliknya kosong. Arabella melempar pandangan ke luar tingkap.
Hembusan nafas kasar kedengaran. Arabella yang sudah bangun dari lena beberapa minit lepas sedang memikirkan nasibnya yang sentiasa di hujung tanduk. Susah ya untuk nyawanya ditarik sepenuhnya?
Tidak sampai lima belas minit, pintu bilik dibuka. Lelaki berpakaian 𝘴𝘶𝘪𝘵𝘴 𝘢𝘭𝘭 𝘣𝘭𝘢𝘤𝘬 mula melangkah masuk. Arabella mengalihkan pandangan ke arah susuk itu.
"Kau dah bangun? Tunggu sekejap. Aku panggil doktor" belum sempat Arabella membuka mulut. Lelaki itu menghilang dari pandangan.
Tidak lama selepas itu, beberapa orang berpakaian kot putih pula melangkah masuk. Dituruti lelaki tadi di belakang.
"Hai, Cik Arabella. 𝘞𝘦 𝘮𝘦𝘦𝘵 𝘢𝘨𝘢𝘪𝘯"
"𝘠𝘦𝘢𝘩" Arabella meneliti tangannya lama. Tetapi kali ini bukan kerana sebab dia ingin mengakhiri hidup. Cuma takdir? Mungkin.
"𝘉𝘶𝘵 𝘪𝘯 𝘥𝘪𝘧𝘧𝘦𝘳𝘦𝘯𝘵 𝘢𝘤𝘤𝘪𝘥𝘦𝘯𝘵. 𝘚𝘰, 𝘩𝘰𝘸 𝘥𝘰 𝘺𝘰𝘶 𝘧𝘦𝘦𝘭?" Soal lelaki berkot putih itu sekadar mengambil tahu keadaan pesakitnya.
"Pinggang saya sakit. Sakit sangat" jujur Arabella sambil tangannya menyentuh lembut pinggangnya.
"Mesti. Awak masih ingat apa yang berlaku pada awak?" Soal doktor itu lagi bagaikan detektif.
"Say- saya dipeluk lelaki mana entah then dia ugut dengan pisau kat leher. Masa tu, ramai anggota polis 𝘐 𝘨𝘶𝘦𝘴𝘴... di depan saya. 𝘈𝘯𝘥 𝘵𝘩𝘦𝘯 𝘵𝘩𝘦𝘺 𝘣𝘭𝘢..𝘣𝘭𝘢..𝘣𝘭𝘢..ssup... saya ditikam. 𝘐𝘴 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘵𝘳𝘶𝘦, 𝘥𝘰𝘤?" Kedengaran suara lelaki tadi gelak kecil. Terhibur dengan explanation Arabella mungkin.
"𝘠𝘦𝘢𝘩, 𝘦𝘹𝘢𝘤𝘵𝘭𝘺" ringkas doktor menjawab.
"𝘚𝘰, 𝘵𝘩𝘢𝘵'𝘴 𝘸𝘩𝘺 awak rasa sakit dekat pinggang 𝘢𝘯𝘥 Alhamdulillah. Jangan risau, tak teruk. Cuma, awak perlu masa untuk luka awak sembuh semula. 𝘋𝘰𝘯'𝘵 𝘥𝘰 𝘢𝘯𝘺𝘵𝘩𝘪𝘯𝘨 𝘩𝘢𝘳𝘮 𝘵𝘰 𝘺𝘰𝘶𝘳𝘴𝘦𝘭𝘧. 𝘜𝘯𝘥𝘦𝘳𝘴𝘵𝘰𝘰𝘥?" Arabella keluh lega. Risau sekiranya ada luka serius. Apatah lagi dia perempuan.
"𝘕𝘰 𝘯𝘦𝘦𝘥 𝘵𝘰 𝘢𝘴𝘬 𝘮𝘦 𝘭𝘪𝘬𝘦 𝘵𝘩𝘢𝘵, 𝘐,'𝘮 𝘯𝘰𝘵 𝘢 𝘬𝘪𝘥" soalan akhir doktor itu sedikit sebanyak menghadirkan perasaan geram buat Arabella. Apa dia pikir Arabella ni budak nak tanya dengan suara macam tu?
Doktor itu gelak kecil.
"𝘈𝘯𝘥 𝘵𝘩𝘦𝘯 𝘐 𝘵𝘩𝘪𝘯𝘬 𝘦𝘷𝘦𝘳𝘺𝘵𝘩𝘪𝘯𝘨 𝘪𝘴 𝘴𝘵𝘢𝘣𝘭𝘦 𝘢𝘯𝘥 𝘪𝘯 𝘤𝘰𝘯𝘵𝘳𝘰𝘭 𝘳𝘪𝘩𝘨𝘩𝘵 𝘯𝘰𝘸 𝘢𝘯𝘥 cik Arabella 𝘭𝘰𝘰𝘬𝘴 𝘲𝘶𝘪𝘵𝘦 𝘸𝘦𝘭𝘭 𝘮𝘦𝘯𝘵𝘢𝘭𝘭𝘺 𝘦𝘷𝘦𝘯 𝘵𝘩𝘰𝘶𝘨𝘩 𝘱𝘩𝘺𝘴𝘪𝘤𝘢𝘭 𝘯𝘰𝘵 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘸𝘦𝘭𝘭" jelas doktor itu lagi.
"𝘋𝘰𝘤-" sabar Arabella semakin tipis. Suka benar doktor lelaki itu mengusiknya.
"𝘚𝘰, Arabella rehatkan diri ye. 𝘋𝘰𝘯'𝘵 𝘵𝘩𝘪𝘯𝘬 𝘵𝘰𝘰 𝘮𝘶𝘤𝘩, 𝘦𝘷𝘦𝘳𝘺𝘵𝘩𝘪𝘯𝘨 𝘵𝘢𝘬𝘦𝘴 𝘵𝘪𝘮𝘦 𝘵𝘰 𝘩𝘦𝘢𝘭. 𝘉𝘰𝘵𝘩 𝘮𝘦𝘯𝘵𝘢𝘭 𝘢𝘯𝘥 𝘱𝘩𝘺𝘴𝘪𝘤𝘢𝘭, 𝘯𝘦𝘦𝘥𝘴 𝘵𝘪𝘮𝘦" Arabella angguk kecil setuju dengan pesanan yang diberi.
"Kalau camtu 𝘱𝘭𝘦𝘢𝘴𝘦 𝘦𝘹𝘤𝘶𝘴𝘦 𝘶𝘴, 𝘪𝘧 𝘺𝘰𝘶 𝘯𝘦𝘦𝘥 𝘢𝘯𝘺𝘵𝘩𝘪𝘯𝘨 𝘫𝘶𝘴𝘵 𝘱𝘶𝘴𝘩 𝘵𝘩𝘦 𝘣𝘶𝘵𝘵𝘰𝘯" doktor lelaki itu menghadiah senyuman kecil sebelum kakinya mula mengatur langkah keluar dari bilik sakit Arabella.
YOU ARE READING
Purnama Indah| Eid Haidil
Action"Arabella Sharifah!! Or should I call you Mrs Eid? Selangkah awak melangkah berpakaian macam tu, saya as your husband Eid Haidil tak akan teragak nak dukung awak masuk dalam" - Eid Haidil "Sayang memang mencabar iman abang betul" - Eid Haidil *do ex...