Chapter 12

2.7K 100 0
                                    

"Arabella. 𝘓𝘰𝘰𝘬, aku bawa apa" Haidil yang tercegat di depan pintu di pandang Arabella. 'Lah, mamat ni buat 𝘮𝘰𝘥𝘦𝘭 𝘴𝘩𝘰𝘸 ke apa ni?'

"Apa tu? Tak nampak lah, saya rabun" matanya Arabella tenyeh. Dikecilkan matanya untuk mengenalpasti apa yang dipegang oleh Haidil tapi hampa. Rabunnya makin teruk.

"Teruk sangat rabun kau ni. Kenapa tak pakai kaca mata?" Soal Haidil bersahaja sambil mendekati katil Arabella.

"Jatuh haritu masa kene tikam" jawab Arabella selamba.

"Ouh, maaf ingatkan kau balik" berasa bersalah memgingatkan gadis itu akan salah satu peristiwa hitamnya, mungkin.

"Tak adalah. Awak bawak apa tu?" Arabella menyoal memandang Haidil yang masih berdiri dengan plastik hitam di tangannya. Patutlah tak boleh nak recognize, plastik hitam. Patut tak nampak apa tadi-

"Ha! Aku bawa Saidina, jom main?" Kotak besar Saidina diangkat tinggi, sebelum diletakkan di atas meja.

Mata Arabella berkelip-kelip, dahinya berkerut. Tak pernah seumur hidupnya, orang ajak dia main Saidina kat hospital. Lain macam betul mamat ni.

"Serius lah awak ni?" Soal Arabella lagi, masih tidak percaya.

"Yelah. Aku serius lah ni, nak main tak? Tak nak main tak apalah, aku simpan jelah" kotak Saidina tadi diambilnya balik, nak simpan dalam plastik hitam balik lah tu. Eh jodoh orang ni, aku belum cakap apa-apa dah merajuk.

"Mana ada orang cakap tak nak main, jomlahh" teruja Arabella, lagipula dia bosan dalam bilik hospital ni. Nak tengok drama, episod tengah on going.

"Jap, aku keluarkan. Tengok, aku dah potong semua siap-siap nak main dengan kau" Arabella tertawa kecil memandang gelagat Haidil.

Waktu pertama kali dia berkenalan dengan Haidil ni beku je muka, tapi sekarang walaupun masih dengan perangai selamba badak dia tu tetap Arabella berasa nyaman dengannya. 𝘌𝘷𝘦𝘯 dengan Khamel pun tak pernah rasa sebegini.

"Rajin betul awak ni. Tapi kan, kalau main Saidina, bukan minimum tiga orang ke?" Soal Arabella lagi. Kalau belum lupalah, seingat dia syarat Saidina minimum tiga orang? Dia pun dah ingat-ingat lupa, dah bertahun-tahun tak main.

"Ada dua orang je, kita main dua jelah" jawab Haidil ringkas. Malas memusingkan kepala, tak akan nak ajak doktor ke 𝘯𝘶𝘳𝘴𝘦 main sekali? Semata-mata nak cukupkan pemain, ada jugak yang kene cucuk 𝘦𝘹𝘵𝘳𝘢 nanti.

"Okay, dah. Ha, kau pilih nak warna apa tapi warna merah aku punya" mainan kecil berwarna merah itu dipegang erat. Jelas muka Arabella cemberut, ni mesti nak warna merah juga. Tak ada. Aku punya sebab aku yang ambik dulu.

"Ish! Baru nak ambik warna merah, saya ambik warna kuninglah" mainan kecik warna kuning diambil Bella.

"Aku lempar dadu dulu, pastu kau pula" dua dadu ditengkup dalam tangannya. Bersedia ingin membaling.

Belum sempat Haidil membaling dadu, pintu bilik Arabella dibuka dari luar. Seorang gadis melangkah masuk ke dalam bilik Arabella. Tidak perasan akan kehadiran Haidil di situ.

"Bella! Rindunya aku dekat kau, 𝘴𝘰𝘳𝘳𝘺 tak sempat nak datang melawat. 𝘉𝘶𝘴𝘺 dengan sem- eh, siapa ni?" Arabella didakap gadis itu, Haidil mengundur memberi ruang buat mereka. Jejak kasih ke ni?

"Eh, Daryan! Ya Allah, lama betul aku tak jumpa kau! Oh! Ni, Eid Haidil. Dia polis bertugas menjaga aku sebab penjahat masih bebas" teruja Arabella menyahut dakapan gadis bernama Daryan itu.

Daryan mengalihkan pandangannya ke arah Haidil. Dipandang atas bawah lelaki ni. 'Sejak bila polis bertugas dalam bilik pesakit? Rapat pula tu dengan pesakit'

Purnama Indah| Eid HaidilWhere stories live. Discover now