chapter 52

1.8K 65 0
                                    

"Sayang how your day today?" soal Haidil di sebalik panggilan, hanya Allah yang tahu bertapa rindu nya Haidil pada cinta hatinya dia sana.

Baru beberapa hari tak bertemu terasa bagaikan bertahun tahun malah berabad abad.

"Everything good but-" belum sempat bicara lemah arabella dihabiskan, laju Eid Haidil memotong. Dia kenal benar dengan isterinya dan dia tahu maksud setia tone suara isternya.

"But why?" Pasti ada sesuatu yang tidak menyenangkan berlaku di sana, ceritakan pada abang sayang. Ceritkan segalanya, i'm here for you and always be here.

Arabella masih berdegil untuk kekal diam dari berkata kata, Haidil terasa hilang arah. Ya Allah apa sebenarnya yang berlaku sampai membuat diri gadis itu tidak terkata.

"Sayang?"

Masih kekal diam.

"Arabella Sharifah my love, you still there right" agak tegas Eid Haidil memanggil isterinya, menanti jawapan yang masih tak terukai.

"I'm still here" ringkas Arabella berbicara pula.

"Then what do you mean by but hmm?" Soal Haidil lagi.

"Arabella tak tau nak cerita ke tak pasal ni kat abang" dirinya terasa takut sekiranya hal ini bakal menganggu fokus suaminya tika ini.

"It sokay, just tell hun my dear. Tell me everything, I will help you not matter what" pujuk Haidil lagi mengharapkan agar Arabella termakan pujukannya

"Petang tadi"

"Hmm Hmm" Haidil berdehem kecil, masih menanti jelasan bagi mengapa nada suara isterinya tidak sebahagia yang sepatutnya.

"Ada someone hantar bungkusan, and dalam bungkusan tu ada burung mati" jelas Arabella lagi

"What!" hampir naik seoktaf suaranya. Dirinya yang tadi duduk kini bangkit berdiri tegak menggempal tangan, siapa yang berani kacau isteri aku? Sumpah berani mati, aku akan cari kau sampai dapat.

"Then nampak tak muka yang hantar tu?" soal Haidil lagi, tanggannya laju menulis informasi yang diberi Arabella. Fikirnya Arabella bakal baik baik sahaja disana tetapi ini dah melampau!

"Arabella tak sempat, bunyi loceng pintu terus Arabella buka. Fikirnya bonda ke Daryan yang balik tapi lupa kunci tapi bila buka ada kotak ni je"

"Ya Allah, sayang simpan dulu kotak tu kat luar, nanti abang arahkan orang atasan untuk siasat" jelas Haidil, dirinya tahu tika ini dia harus ada di samping gadis itu tetapi maafkan abang. Abang akan buat apa sahaja agak Arabella terasa abang ada di sisi arabella.

"Baik abang"

"You good dear?" soal Haidil lembut.

"Ye, A- Allah" Baru sahaja ingin membalas kata, Arabella mejerit kuat lagi.

Bunyi cakaran di tingkap kedengaran jelas di telefon milik Haidil, mata Haidil kini mencerlung tajam dan berkerut seribu.

"Why why? What is happening?" panggil Haidil lagi.

"Abang, Bella dengan something mencakar kat tingkat" teketar ketar Arabella berkata, dalam situasi sebegini. Anxiety Arabella mungkin akan datang jadi bonda dan daryan Daryan ada, ya bonda dan Daryan.

Bunyi tingkap diketuk pula disusuli bunyi guli kuat terdengar, Haidil makin naik gila. Dia harus ada di sana, dia harus ada memeluk erat tubuh Arabella dan mengatakan dia baik baik sahaja.

"Abang I think something ganggu Arabella" jelas Arabella.

"Something? You mean- Arabella pergi ke bilik bonda atau Daryan sekarang" Tak berfikir lama, Haidil sudah memahami segalanya.

Purnama Indah| Eid HaidilWhere stories live. Discover now