chapter 58

1.7K 61 0
                                    

"Haidil, kitorang dah dapat kesan siapa dalang semua tragedi yang ditimpa kau dan isteri kau" Jelas jejaka itu di sebalik talian, sebaik sahaja dna test selesai dijalankan. Tanpa menunggu lama terus Haidil dihubunginya bagi memberitahu hasil result test merekat tika tadi.

"siapa?" soal Haidil sedikit tegang, air mukanya ketat. Nafasnya naik turun tak berhenti berdebar menunggu hasil result, entah siapa pun si dia. Dia tetap akan dikenakan balasan yang setimpal.

"betul apa yang kau jangka selama ni, Dato Mustafa" bidas lelaki itu, Haidil mengetap kuat rahangnya.

Siapa lagi gila dendam yang tak benar belake kalau bukan orang tua merepot tu? Diibaratkan rumah cakap pergi tetapi kubur cakap mari.

"Told you, so lelaki tua tu cuba ciptakan mainan baru? Heh, kau tunggu aku hantar kau ke tempat sebelum anak kau mampus" Haidil membebel perlahan, panas harinya terasa membahang.

Tak cukup cara fizikal kau main, sekarang kau nak guna syirik? Kau memang dah melampau lah manusia kerepot! Sama je, tak ada beza langsung dengan arwah anak lembu kau tu.

"Apa kau cakap?" soal jejaka itu, tidak silap dia. Dia ada dengar Haidil bicarakan kata benci sebentar tadi tetapi telinganya hanya sama mendengar.

"hah? tak ada apa apa" Bidas Haidil, mulut nya yang tajam berbicara itu ditepuk kasar. Memang tak ada insurans kangsung, sebab itulah Arabella sayang selalu tetapi kadang menyakitkan juga.

"so kau nak kitorang serbu dia tanpa kau atau kau nak ikut sekali" Jejaka itu menyoal lagi mencari kepastian.

"aku nak ikut sekali, dan aku sendiri akan heret dia ke muka pengadilan" Haidil mengengam keras tangannya menjadi penumbuk, tak sabar rasanya penumbuk ni nak melayan dekat muka orang tua itu.

"kalau macam tu kau boleh bertolak ke location aku hantar nanti sebab kitorang dah nak bertolak, takut informasi bocor dan suspek sempat melarikan diri" jelas si dia lagi.

"Baik, aku bersiap secepat yang mungkin" ujar Haidil sebelum menamatkan panggilan, baru sahaja kakinya ingin melangkah masuk ke dalam bilik dia dan isterinya.

Arabella berlari kecil keluar dengan gaun paras betis serta hiasan rambut, rambut coklat oerangnya diikat tinggi menampakkan leher jinjang keputihan milik Arabella.

"eh sayang, oh my dear. You look so beautiful and gergous so where you think you going?" soal Haidil sambil menelan air liur memandang si isteri, imannya terasa tercabar bila melihat isterinya sebegini.

"oh saya lupa nak bagitahu abang, saya nak keluar jap. Jumpa Hanisyah cari barang kahwin dia, sebab dia tak tahu sangat tempat yang berbaloi dengan harga" jelas Arabella, tersenyum kecil dirinya cuba memujuk hati sang suami.

"ouh faham" Haidil angguk kecil.

"saya gerak dulu tau abang" Arabella berlari menuju ke tangga, baru sahaja anak tangga pertama ingin dijejakinya.

"wait wait, get up back" Haidil memanggilnya untuk kembali, pagar tangga digenggam kemas.

"why?" soal Arabella menunggu bicara Haidil.

"awak nak keluar? dengan berpakaian macam tu" Arabella dipandang atas bawah, betis putih Arabella subhanallah ujian belaka buat seketul haidil.

"yeah?" Bidas Arabella lagi

"sayang masuk and change your clothes first" Kata Haidil sambil menyandarkan belakang nya di dinding luar bilik, menunggu langkah Arabella kembali.

"i'm so sorry abang but I already late" Arabella menggeleng kan kepalanya laju, kakinya mahu melangkah turun lagi sekali.

"Arabella Sharifah!! Or should I call you Mrs Eid? Selangkah awak melangkah berpakaian macam tu, saya as your husband Eid Haidil tak akan teragak nak dukung awak masuk dalam" ugut Haidil, dirinya yang tadi bersandar kini berdiri tegak merenung isteri nya yang agak keras kepala hari ini.

"abang please, baju saya biasa je ni" rayu Arabella lagi.

"Sayang memang mencabar iman abang betul" bidas Haidil sebelum laju dia melangkah menuju ke arah gadis itu sebelum tubuh kecil itu didukungnya kuat.

"Abang! Apa ni?! Put me down!" jerit arabella dengan tingkah laku Haidil yang agak tiba tiba, sudahlah dia lambat nak pergi jumoa Hanisya. Haidil pula buat perangai lagi haih.

"Where you think you going dengan baju nampak betis macam tu Arabella?" Sejurus melangkah masuk ke dalam bilik mereka, susuk tubuh Arabella diletak lembut di atas katil. Haidil merangkak perlahan merapat, tangannya menahan tubuhnya dari jatuh mengenggam katil di belakang Arabella.

"Listen, start from today! Your body and skin, only me can see it. No boys or man can ever see it again cause you are mine and always mine forever" Matanya tajam merenung dalam sepsang mata manis di hadapan sebelum kasar dia menguraikan kembali rambut Arabella yang diikat tadi.

"Do you get it?" Arabella terjerit seketika sebelum wajah Haidil yang semakin dekat dipandang kembali.

"Yeah I get it" dirinya pula terasa takut dengan sikap Haidil ysng satu ini, malas berlama lama. Terus dituruti saja permintaan suami walaupun sedar yang dia pasti sudah lambat.

"Eh nak pergi mana" Haidil mengenggam erat tangan Arabella yang baru sahaja ingin merangkak turun dari katil milik mereka.

"Tukar baju lah" ujar Arabella terpingga pingga, tadi suruh orang tukar baju. Ni orang nak tukar, tanya pula nak pergi mana.

"Pakai baju macam ni awak sengaja je nak goda abang and yeah sayang, abang admit abang tergoda so can we skip to the extreme part?" Haidil tersenyum meleret memandang Arabella, lidahnya menjilat bibir menjadi basah.

Terus meremang Arabella dibuatnya, terasa bulu roma mula menegak mendengar bicara Haidil yang entah apa apa itu.

"Ya Allah perasannya Abang!" jerit Arabella sebelum memboloskan diri ke dalam bilik air dengan baju yang lebih sesuai, tukar luar bilik? tak mahu lah Arabella, lain pula yang jadinya nanti!

"abang jangan nak buat perangai ye, saya dah lewat ni nanti saya goda abang lagi tau" Arabella menjerit lagi dari dalam bilik air, dirinya mendengar jelas haidil tertawa kuat di luar. Amboi sakan ye usik kita cik abang ni.

"Alright sayang! Later abang claim tau!" Jeritan dibalas jeritan, ada sahaja lah akal si suami ingin menyangkat isteri. Tidak kering gusi betul si Haidil ni berkata kata perkara sebegitu.

"Abang! malu Daryan dengan bonda dengar! perlahan sikit bercakap benda tak senonoh tu" Marah Arabella dari dalam bilik air, ya Allah makin menjadi jadi suami aku sekarang ya Allah.

Sudahlah otak udang warna hijau, pervert pula tu. Apakah nasib ada suami hensem macam si dia tetapi perangai sebegitu! Peliharakanlah aku selalu ya tuhan.

Purnama Indah| Eid HaidilWhere stories live. Discover now