"Arabella, please listen listen. Bagi aku explain, please Arabella" langkah Arabella dikejar khamel, Arabella naik pening. Apa lagi yang patut dia lakukan untuk lelaki ni berhenti ya Allah?
"Khamel stop ganggu aku, we have nothing towards each other anymore!" Arabella berkata selepas berpaling memandang Khamel yang tak habis habis merayu.
"No! You still mine and forever's mine! Don't you dare saying that we have nothing towards each other" bidas Khamel kasar, nasib malang Arabella kerna tika itu kawasan campus nya sudah tiada orang.
Salah dia keluar larut petang macam ni, fikir mampu lari diri dari khamel. Keluar keluar lah nampak muka dia lagi, ke sini khamel ke sini, ke sana khamel ke sana. Mahu saja ditolak Khamel sebelum melarikan diri ke stesen bas tapi kudrat perempuan seperti dia apalah sangat nak tolak Khamel yang agak berisi itu.
"Come follow me!" Sabar Khamel kian menipis, gadis ini kalau tak dipaksa apa pun tak akan menjadi. Makin degil dan keras kepala sejak perpisahan mereka terakhir kali.
"Khamel, let me go! Sakit lah Khamel" Khamel mencengkam kuat tangan Arabella sampai kuku Khamel yang tajam membuatkan pergelangan Arabella terluka, darah mengalir keluar sedikit demi sedikit tapi tetap tak dipedulikan Khamel.
"Aku mintak baik tak dengar, nak juga suruh aku tarik kan! I waiting there for the whole day tunggu kau keluar and ni balasan kau kat aku? This is too much Arabella" ditarik Arabella bagaikan menarik anjing yang meronta ronta, Arabella menahan diri dari ditarik Khamel.
Matanya hampir menjatuhkan air mata, apa yang malang sangat nasib aku ya tuhan. Bantu lah aku, hantar lah insan mulia pada aku untuk membantu aku! Aku takut ya tuhan.
"No kau lelaki dayus yang too much" berdesing telinga Khamel mendengar perkataan Dayus yang keluar dari mulut gadis itu.
"Kau memang mencabar aku Arabella!" Hampir saja tangan nya hinggap di pipi pucat Arabella, datang jejaka yang mungkin dihantar tuhan setelah Arabella merayu kuat di dalam hati menahan kuat tangan khamel dari selamat sampai di raut wajah pucat gadis itu.
"Let her go" ujar Haidil mendatar, ya insan mulia yang dihantar tuhan ialah Haidil. Sekali lagi Haidil menyelamat kan Arabella dari insan yang bergelar lelaki.
"Kau siapa nak menyibuk? Kau tak ada mengena ke tepi lah" tangan nya direntap, Khamel menengking marah Haidil yang berani mati menganggu nya.
"I say let her go you asshole!" Ujar Haidil lagi, sedikit baik suara nya di akhir kata. Buat pertama kalinya, Haidil melontarkan kata kesat di hadapan Arabella.
Jelas dada Haidil turun naik dengan laju, nasib sahaja hatinya kuat mengatakan untuk masuk ke dalam mencari Arabella. Rupanya ini yang berlaku, sungguh dirinya begitu terkejut melihat Khamel melayan gadis yang dicintainya separuh mati sebegitu rupa.
Khamel is too much! Jadi inilah Khamel yang mereka bicarakan dulu, inilah Khamel yang hampir menjadi punca Arabella ingin meragut nyawa nya sendiri. Berani kau muncul lagi selepas membuat gadis ini hampir hilang waras?
"What? What you called me just now?" Khamel melangkah merapat, ditolak nya dada Haidil berkali kali. Arabella yang perasan mula menahan Khamel dari melangkah maju, tak nak apa apa yang berbahaya bakal berlaku.
Dia tidak risaukan Haidil tapi khamel, dia tahu sangat dengan sikap Haidil bila saja diperlaku sebegitu. Masih jelas di ingatan nya cerita Azri tentang Haidil yang hampir membuat seorang lelaki mati kerana membuli Azri.
"Asshole, suit you" sinis Haidil berkata, tak lengkang bibirnya dengan senyum sinis. Berani nak tunjuk kuat, kalau lah lelak tu tahu yang Haidil ni salah seorang anggota special force pasti dia berlari sekarang melarikan diri.
YOU ARE READING
Purnama Indah| Eid Haidil
Action"Arabella Sharifah!! Or should I call you Mrs Eid? Selangkah awak melangkah berpakaian macam tu, saya as your husband Eid Haidil tak akan teragak nak dukung awak masuk dalam" - Eid Haidil "Sayang memang mencabar iman abang betul" - Eid Haidil *do ex...