„Noemi." Moja mama hlesne, odstúpi od dverí a bez slova ma sleduje.
Prejdem pomaly do kuchyne, položím kufor na zem a otočím sa na ňu.
Asi je celkom trápne začať s tým, že mala pravdu.„Prepáč mi, že som sa správa ako krava-"
„Mami, čo kebyže sa o tom nebudeme rozprávať?" Prosebne jej skáčem do reči.
Mučivým, ničivými a pomalým tempom sa takto snažím oddialiť to, že sa o tom budeme musieť skôr či neskôr porozprávať.Pretože ona s týmto faktom žije celý život.
Faktom vedomosti, že vie o všetkom o čom ja.„Ja, dobre. Dobre srdiečko, len prosím, ak by si niečo chcela, budem tu." V hlave mi rezonujú slová od Axela.
No tak rýchlo ako mi do hlavy prichádza spomienka na neho, tak rýchlo sa aj nadychujem.„Noemi." Mama prelomí vzdialenosť medzi nami a vtiahne si ma do svojho vrelého objatia.
A vtedy, ako keby svojou náručou spojila všetky moje zlomené kúsky.Cítim sa, ako keby som sa vrátila v čase.
Nie, ako keby sa nikdy nič nestalo.
Ako keby mama nezačala chodiť s tým debilom, a ako keby som ja nikdy neodišla.Plačlivo sa zasmejem a pokrutím záporne hlavou.
„Vieš, kebyže mi teraz povieš, že som adoptovaná, bola by som veľmi rada." Obe sa zasmejeme a mama si ma pomaly odtlačí z jej náruče.„Vždy si bola a vždy budeš moja. Tá najkrajšia ruža zo záhrady." Zašepká a opäť si ma vkladá do svojej náruče.
Veta, ktorú mi povedala, je veta, ktorá ju spája s otcom.
Slová, ktoré jej povedal otec, a slová, ktoré si obaja vytetovali.
No očividne len ten tuž bolo to, čo bolo v ich vzťahu trvácne.„Musím sa ísť vybaliť." Zašepkám. Po chvíľke.
V jej objatí je mi dobre, no až príliš dobre.
Je to zvláštne, ako keby sa vymenili dimenzie.
Ona aj otec.
Ona je zrazu tá skvelá mama, a otec je ten, s ktorým som stratila kontakt.
Zvláštne.
Naozaj tu niečo nesedí.„Utekaj. Na večeru si môžeme objednať pizzu, a pozrieť si nejaký film, čo ty na to?" Na schodoch sa obrátim na mamu, a slabo prikývnem.
„Môže byť." Zašepkám, a s týmito slovami odchádzam preč.
Do svojej izby.
V myšlienkach si fotogenicky predstavujem izbu u otca.
Do mojej terajšej, by sa zmestila maximálne posteľ od otca.
No čo, tu mi aspoň neklamú o tom, že niekoho zabili.Dobre, neklamal. Len to urobil a žije ďalej slobodný život.
Neviem vlastne ani čo ma na tom tak serie. Je to môj otec, jeho život, nie môj.Povzdychom si, sadnem si na posteľ a namiesto vybaľovania otváram telefón.
Chvíľu skúmam Axelove číslo.
Pozerám sa naň tak dlho, že si ho možno aj pamätám naspamäť.
No cez to naň nekliknem, a nezavolám mu.Niečo vo mne mi totiž to hovorí, že by som ho mala nechať tak...
YOU ARE READING
Nepriestrelný
RomanceMať okolo seba istý štít, hradby cez ktoré sa nedá dostať alebo podvedomú bariéru, cez ktorú neprejdú ani len naše vlastné emócie, môže byť výhodné... Myslel si, že celý ten čas je jeho štít nepriestrelný. Ani len nevedel, že mu stačil jeden jediný...