Koza ve Azad devam...
Koza - Ne okuyorsun?
Dedi merakla sorarak, kantindeydiler ve hâlâ tüm kantinin ilgi noktası ikiliydi. Sanki ilk defa ikiz görür gibiydiler ama bu ikili de birbirine haddinden fazla benziyordu. Kopyalar yapıştır gibiydiler, birde sanki anlaşmış gibi uyumlu giyinmişlerdi. Neyse ikizinin sorusuyla Azad kahvesiyle ilgilenmeyi kesip onu cevaplamıştı.
Azad - Hukuk sen?
Koza - Tıp.
Dedi neşeyle, doktor olmak vede hayat kurtarmak istiyordu. Çokta çalışıyordu, bazen canı çıkana kadar ders çalışırdı, uykusundan bile olurdu. Ama yine de şikâyetçi değildi, notları da gayet güzeldi.
Azad - Doktor olacaksın, peki hangi dal?
Koza - Beyin cerrahi olmak istiyorum, peki sen ne olacaksın yoksa avukat mı?
Dedi merakla sorarak, birde bir anlığına onu cüppeyle hayal etmişti. Azad ise bundan habersizce başını iki yana sallayıp şunu söylemişti.
Azad - Savcı olmak istiyorum!
Koza - Vay güzelmiş, kesinlikle güzelce olursun savcı'm.
Dedi takılarak ve gülümsemeyle ona bakarak, mutluydu. Bütün hissediyordu, sanki kalbi güvende gibi normalden daha sakindi. Ne yavaş ne hızlı, sakince atıyordu, gözleriyse onun gözlerine kenetlenmişti.
Azad - Peşimi niye bırakmıyorsunuz?
Koza - Gel bir DNA testi yaptıralım, hem böyle ev aramak zorunda kalmazsın. Hemde biz senden ayrı kalmayız.
Azad - Diğer elamanı bırakıp bana mı koşuyorsunuz?
Koza - O gitti Azad, bizi istemedi. Zaten bizi de sevmezdi ama en çokta beni sevmezdi.
Dedi buruk bir gülümsemeyle kahvesine bakarak, Azad ise çatık kaşlarla geri yaslanıp şunu söylemişti.
Azad - Sebep?
Koza - Bilmem ama sevmezdi.
Azad - Psikoljik şiddet mi vardı?
Koza - Evet, üstüne birde fizikseli vardı. O beni defalarca öldürmeye çalıştı, en sonda onun yüzünden kolum kırılmıştı ama neyse ki toplarlandım. Askılıktan kurtuldum.
Dedi hafif sevinerek çünkü askılığı sevmezdi, onu fazla sıkardı. Azad ise onun dedikleriyle neye uğradığını şaşırmıştı, resmen ikizi de onun kadar yıpranmıştı. O sırada Koza kahvesinin sonunu içip yeniden konuşmuştu.
Koza - Az kalsın onun yüzünden ailem dağılıyordu, annem ve babam boşanmak üzereydi.
Azad - Neden?
Koza - Anneme babamın onu aldattığının yalanını atmıştı, az kalsın boşanacaklardı.
Azad - Nasıl engel oldunuz?
Dedi merakla, sonuçta bu ciddi bir konuydu. Ufak bir hatayla herşey maf olabilirdi, evlilik bir anda yılabilirdi çünkü bir güven sorunu da oluşmuş gibiydi.
Koza - O rahatsız dava açılmadan önce bir anda anneme şaka yaptım demişti, inanabiliyor musun bunun için şaka dedi. Azad sence böyle şaka olur mu?
Azad - Herhalde Akman'larda pis şakalar doğuştan geliyor.
Dedi yüzünü buruşturarak çünkü Kandemir Bey'lerde pis şakalar yapardı ve hep onun canı yanardı. Koza ise zorlukla sesini bulurken şunu söylemişti.
Koza - Sana ne yaptılar?
Azad - 5 yaşımda gözlerime kadar bağlayıp bodrum kata attılar. 3 yaşımda da doğum günü hediyesi diye ölü fare hediye ettiler. Bak hatırladıkça hâlâ midem bulanıyor, pis kokuyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ATEŞ!
Teen Fiction$ - Sen bakma! # - Dur oğlum ya, en heycanlı yerinde reklam gibi girme! $ - Büyüyünce izlersin. # - Babam gibi başlama Azad, hem biz aynı yaştayız.