Aku bangun awal harini. Ye lah, harini aku kena jalankan tanggungjawab aku sebagai orang yang kalah. Apalah nasib?
Aku hanya pakai baju dres hitam labuhku dan tudung yang aku beli semalam.
Sejak aku tengok diriku nampak cantik semalam bertudung, aku pun terdetik nak pakai lagi.
Sofea masih tidur dalam bilik. Semalam pun aku tak sempat jumpa sebab dia tidur awal.
Tetiba, notifikasi dari telefonku berbunyi. Aku ambil dan melihat notifikasi itu. Daripada Zayyed. Aku dah bagi lokasi aku semalam. Terpaksa la.
"Aku dah ada kat depan pintu rumah kau."
Hmm, pukul 7.00 pagi dah sampai. Padahal janji pukul 8.00. Nasib aku dah siap semua dah.
Aku terus turun ke bawah. Tengok sekeliling ruang tamu. Kut la dia nak masuk. Segala bukti-bukti yang penting semuanya adalah aku sorokkan semalam. Contohnya, peta dunia berserta gambar mangsa. Semalam aku ada ambil nak tengok.
Setelah aku sudah pastikan semuanya okey, aku terus buka pintu untuk Zayyed.
"Hai, jom kita keluar." Kataku. Tak payah la nak repot-repot nak usyar rumah anak dara orang.
"Kau tinggal sorang ke?" Soalnya.
"Eh tak. Dengan adik saya." Jawabku jujur.
Dia hanya angguk seraya berjalan beriringan denganku ke arah keretanya.
"Kau bawak kereta ni. Arahan pertama untuk harini." Arahnya.
Haa, mulalah aku sebagai kuli batak mamat ni. Kan best kalau Zayden ikut. Tak ada la canggung sangat.
Aku pun sudahnya hanya angguk seraya membukakan pintu untuknya ala-ala putera raja. Kemudian, aku pun masuk ke dalam kereta bahagian pemandu.
Jatuh martabat dan ego aku harini. Tak guna.
Aku memulakan perjalanan. Sepanjang perjalanan, kami hanya diam. Kalau ada Zayden, boleh jugak sembang-sembang.
"Nak bawak pergi mana ni? Saya main jalan je ni." Kataku. Aku main bawak je kereta mahal dia ni. Pergi mana tak tahulah. Dia pun senyap je dari tadi.
"Bawak aku ke Shooting Club. Aku rasa macam nak main tembak-tembak harini." Ujarnya.
Aku ingat-ingat balik. Oh ya! Ada berdekatan sini je. Nasib baik. Makan masa lebih kurang setengah jam untuk sampai.
"Okey." Kataku. Boleh jugak main tembak-tembak. Lama aku tak main pistol. Tapi, aku tak boleh tunjuk pro sangat. Karang dia pelik pula aku lagi handal daripada dia.
"Lepastu aku nak pergi tengok wayang. Dengan makan aiskrim. Kau belanja semua." Cakapnya.
Amboi! Bukan main dia mengarah aku. Aku yang bayar pula tuh. Nasib aku bawak duit banyak harini.
"Baik. Encik Bos. Your wish is my command. Encik Bos nak makan tahi ayam pun saya sanggup redah kampung untuk cari." Sinisku.
Dia ketawa perlahan. Buat pertama kali dia ketawa. Sebelum ni muka bukan main ketat lagi dia ni.
"Kau tahu, bila aku dengan Adila, dia selalu layan aku macam budak-budak. Bila dengan dia je, aku terus rasa selesa dan hangat." Ceritanya.
Aku hanya tekun mendengar.
"Mungkin awak sayangkan dia. Sebab tu rasanya. Macam saya dengan Zayden." Kataku pula. Tetiba teringatkan Zayden. Bibir menguntum senyum.
"Kau suka adik aku ke?" Soalnya.
Badanku auto mengeras sesaat. Aku suka Zayden?
"Maksud saya, saya selesa dengan Zayden. Saya sayang dia macam kawan." Kataku.
YOU ARE READING
Angel , His Special Protector ✓ (ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ)
RomanceMisteri. Kegelapan. Kekejaman. Kisah cinta tragis... Tya Elmira atau lebih dikenali sebagai 'Angel', seorang gadis yang bekerja sebagai pembunuh upahan. Tiada perasaan.Namun, sangat bijak dalam mengatur strategi .Sikap penuh kejam sudah sebati dalam...