"Buff, sini!" Jerit satu suara dalam kumpulan UTK itu.
Orang di hadapanku ini terus menolehkan wajahnya ke arah itu.
"Jangan risau. Saya boleh lawan sekor ni." Kataku yakin.
Dia terus bergerak ke dalam kumpulan itu.
Sekarang satu lawan satu. Aku berbaju, dia tak pakai baju.
Agak-agak siapa menang? Haha
Dia mengacukan pistol ke arahku. Aku pula terus mengeluarkan pocket knife aku.
Dia senyum sinis. Memandang rendah kepada aku yang hanya ada pisau kecil.
Aku mula rasa menyampah. Cukup tidak suka orang memandang rendah terhadapku.
"Cik adik, apa kata cik adik serah diri saja pada saya, saya janji saya akan jadi baik dekat cik adik." Katanya mengusik.
Cis! Bencinya aku!
Aku datang ke arahnya. Dia melepaskan tembakan. Aku berjaya mengelak.
Terus, aku cuba menusuk paha kirinya dengan pisauku.
Dia berjaya mengelak. Aku mengundur setapak ke belakang.
Tarik dan hembus nafas perlahan. Chill, Angel. Kau boleh buat.
"Feisty! My type!" Katanya nakal.
Aku terus datang meluru ke arahnya dan cuba menusuk matanya pula.
Disebabkan matanya fokus sepenuhnya ke arah tuju pisau di tangan kananku, terus aku sepak perutnya kuat dan semburkan pepper spray yang aku pegang di tangan kiriku di matanya.
Bila melihat dia terkebil-kebil, aku gunakan peluang yang ada untuk merampas pistol di tangannya.
Tapi, dia pegang kuat. Cis, kemudian, aku tusuk pisau yang aku pegang di tempat alat sulitnya terletak.
Dia terus meraung kesakitan. Pistol di tangannya dilepaskan. Terus aku rampas.
Bagus juga dia tak pakai baju, aku boleh nampak dia tak sembunyikan apa-apa di badannya.
Aku cabut pisau itu. Errr menggelikan! Yuck! Kena bersihkan dengan air tanah ni. Kotor!
Dia masih meraung kesakitan. Tetiba, ahli UTK yang aku rasa nama dia Buff tadi sekali lagi datang ke arahku.
"Pergi lari. Sini bahaya. Kalau Casper tahu, habis kau. Dengan aku sekali!" Getusnya.
Dia cakap pasal apa ni? Siapa Casper?
Dia menghalakan pandangannya ke arah lelaki yang sudah meraung kesakitan itu.
Aku yakin dia terkejut. Dan aku suka reaksi itu.
Don't underestimate me!
"Kau buat ni?" Soalnya.
Aku mengangguk.
"Ada tali?" Soalku.
Dia yang teragak-agak mengeluarkan tali dan diserahkan kepadaku.
Terus aku ambil dan pergi ke arah lelaki itu. Aku ikat mulut, tangan dan kakinya.
"Dah, mana tunang saya?" Soalku.
Aku rasa dia masih tak percaya aku kalahkan lelaki ni.
Lelaki yang aku kalahkan ni jelas badannya tegap dan lebih tinggi dariku.
Tapi, masih juga kalah dengan seorang wanita yang kurus lagi kecil ini.
Tikus boleh kalahkan gajah kalau tikus guna otaknya untuk butakan gajah.
YOU ARE READING
Angel , His Special Protector ✓ (ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ)
RomanceMisteri. Kegelapan. Kekejaman. Kisah cinta tragis... Tya Elmira atau lebih dikenali sebagai 'Angel', seorang gadis yang bekerja sebagai pembunuh upahan. Tiada perasaan.Namun, sangat bijak dalam mengatur strategi .Sikap penuh kejam sudah sebati dalam...