"Abang, Tya nak minta something boleh?" Soalku.
Zayden yang sedang merawat luka di badanku terus terhenti pergerakannya.
Dia memandangku.
"Anything except kalau sayang minta cerai, minta abang kahwin lain atau nak tinggalkan abang, sampai mati pun abang takkan izinkan." Selorohnya.
Mak ai, aku nak minta benda lain, dia ni melalut ke situ pulak.
Aku cubit lengan suamiku itu. Geram bila dia kata sebegitu.
Zayden ketawa perlahan. Tahu aku geram.
"Bukan la. Tya nak minta abang izinkan Tya ikut serta masa abang ada misi jauh. Tya nak tolong abang." Kataku. Mata sengaja dikelip-kelipkan.
Terus, terkejut muka suamiku ni. Tak sangka aku akan tanya sebegini.
"Tak boleh. Nanti Tya akan dikira masuk campur hal urusan PDRM dan UTK." Jelasnya.
Aku mencebik. Aku tahu tak boleh. Tapi, aku tetap nak juga.
"Ala, abang. Bolehlah. Bukan Tya maksudkan join masuk pasukan abang tu. Maksud Tya, tolong abang di balik tabir. Macam ermm spying ke, siasat pasal pengganas dari jauh ke? Haa macam tu. Tapi, nak ada dengan abang sentiasa." Kataku.
"Macam mana sayang nak ada dengan abang sentiasa kalau sayang tak boleh ikut serta?" Soalnya.
Aku terdiam. Betul jugak.
"Kalau Tya ikut abang, tapi perhatikan abang dari jauh. Spying musuh masa pasukan abang tengah gerak." Cadangku.
Zayden berfikir sejenak.
"Sayang ingat dalam pasukan abang tak ada ke buat tugas macam tu? Soleha tu, dia buat kerja macam tu." Ujarnya.
Terus masam muka bila dia kata macam tu.
"Suruh dia buat kerja lain. Biar tugasan tu Tya buat senyap-senyap. Bolehlah abang." Mintaku.
Zayden terus mengeluh lemah. Tahu melihatku merengek sebegitu, terus dia lemah.
"Tengok dulu macam mana." Katanya.
Terus, aku senyum. Gembira. Zayden hanya menggelengkan kepala melayanku. Dia sambung merawat lukaku kembali.
***
"Abang ada misi. Tapi tak jauh pun, dekat Putrajaya saja. Sayang duduk la dekat rumah." Katanya.
"Ala, haritu abang kata nak tengok dulu macam mana. Takkan tak boleh? Abang, Tya nak duduk dengan abang." Rengekku.
Zayden sudah mula hairan dengan sikapku sejak dua tiga hari ni. Kerja nak melekat saja dengannya.
"Abang ada misi apa?" Soalku ingin tahu.
"Escort VIP's. YAB Tuan Hisyam. Abang dan dua orang lagi anak buah abang kena jaga beliau sepanjang beliau ada majlis dekat Putrajaya tu." Jelasnya.
"Tya nak ikut. Tapi Tya jaga dari jauh. Percayakan Tya abang. Tya janji takkan kantoi punya." Pujukku.
Aku peluk Zayden erat. Cuba memujuknya supaya setuju.
"Abang, if you don't allow me, esok Tya larikan diri dari rumah." Ugutku.
Zayden telan liur. Ni dah sampai ugut-ugut ni.
"Yelah, yelah abang izinkan tapi janji Tya jangan masuk campur dalam majlis tu, faham." Arahnya.
Aku terus angguk. Faham. Terus lompat ke arahnya. Dia yang terkejut terus mendukungku erat.
YOU ARE READING
Angel , His Special Protector ✓ (ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ)
RomansaMisteri. Kegelapan. Kekejaman. Kisah cinta tragis... Tya Elmira atau lebih dikenali sebagai 'Angel', seorang gadis yang bekerja sebagai pembunuh upahan. Tiada perasaan.Namun, sangat bijak dalam mengatur strategi .Sikap penuh kejam sudah sebati dalam...