Aku tahu aku ni memang tak tahu malu tapi egoku tercabar bila dia marah aku sebegitu.
Jadi, ini padannya. Aku buat kereta dia ni seperti milikku.
Aku tahu lambat-laun aku memang akan menghadap dengan bebelan dan panahan mata Zayyed yang betul menggerunkan itu. Tapi, sementara masa masih ada. Perabis minyak kereta dia pun bagus juga kan?
Aku membawa kereta milik Zayyed itu. Kadang aku berulang-alik jalan yang sama.
Tetiba, telefonku berbunyi. Aku rasa aku dah tahu siapa. Kalau bukan Zayyed yang nak maki aku, mesti si Zayden yang nak pujuk aku.
Aku ambil telefon dan melihat nama pemanggil. Zayyed. Zayden hanya menghantar mesej.
Aku klik punat ikon hijau untuk menjawab panggilannya.
"Konnichiwa! Dare desu ka?" (Hello, who's there?) .Tuturku dalam bahasa Jepun. Saja nak tambah tekanan darah mamat ni.
Aku suka betul bagi dia benci aku!
Aku dengar nafasnya menderu kuat di telefonnya. Telan liur jugaklah aku.
"Moshi-moshi. Korewa akuma desuka?" (Hello, is this a devil?). Amboi! Dia pun nak melayan aku cakap jepun.
"Yelah. Yelah. Saya tahu awak mesti nak cekik saya kan sekarang ni." Mengalah. Aku kalau cakap jepun kang berbelit anak lidah tekak semua.
"Kau tahu pun. Dah la kereta aku. Banyak cantik kau. Dah, aku dengan Zayden dekat kedai makan mamak ni. Nanti aku bagi lokasi. Kau pastikan datang." Katanya seraya terus mematikan talian.
Cis! Tak dan aku nak perabis minyak dia lagi.
***
"Assalamualaikum! Maaf sengaja lambat!". Kataku. Dia hantar lokasi pukul 2.15. Aku datang 3.30. Haha. Alang-alang pergi masjid. Tak sangka aku dah mula sukakan solat.
Muka Zayden dengan Zayyed memang betul-betul tak sabar nak lahap aku. Zayyed je kut.
"Lambatnya!" Bebel Zayyed. Zayden masih senyap. Mungkin masih rasa bersalah.
Aku tak adalah nak marah sangat sebab aku pun ada tipu dia.
"Ala. Macam la kalau tak tunggu saya tak dapat makan." Ujarku. Tak faham aku. Aku lambat, dia yang panas macam makanan tu aku yang bawak asal.
Tengok meja, dah kosong pinggan. Kecuali Zayden. Nampaknya dia masih menunggu aku tiba.
Aku duduk di kerusi bertentangan dengan mereka berdua.
"Dah, tu aku beli kat kau. Makan." Kata Zayyed. Aku pun memang dah perut lapar, terus bukak plastik bungkus nasi kandar.
"Bismillah, Hanna." Tegur Zayden lembut.
Aku yang baru nak suap nasi ke dalam mulut terjeda. Berdehem. Malu.
Aku membaca bismillah lalu terus makan. Sedap!
"Hanna, saya minta maaf sebab tipu awak. Mesti awak kecewa dan benci saya kan?" Kata Zayden kecewa.
Aku pandang dia. Mukanya jelas takut untuk memandangku.
"Oh. Takpe. Benda dah jadi. Lagipun, satu hari nanti pun, saya boleh tipu awak tanpa awak sedar." Kataku jujur. Pandai-pandailah dia faham maksud aku.
Matanya agak membulat. Tapi, kemudian dia angguk perlahan. Faham akan maksudku. Aku pun manusia biasa, juga menipu dan ditipu.
"Pangkat awak apa?" Soalku sekali lagi. Harap dia jawablah. Sebab kalau dia ada kaitan dengan kes aku, memang aku tak tahu nak reaksi apa. Haraplah dia cuma polis atau inspektor biasa.
YOU ARE READING
Angel , His Special Protector ✓ (ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ)
RomanceMisteri. Kegelapan. Kekejaman. Kisah cinta tragis... Tya Elmira atau lebih dikenali sebagai 'Angel', seorang gadis yang bekerja sebagai pembunuh upahan. Tiada perasaan.Namun, sangat bijak dalam mengatur strategi .Sikap penuh kejam sudah sebati dalam...