Aku buka mata perlahan-lahan. Cerah. Aku pandang sekeliling. Hospital.
Mesti aku kehilangan darah yang agak banyak sehingga kena sampai ke hospital.
Aku cuba bangun untuk duduk. Tetiba, ada nota di meja kecil sebelah katil pesakit. Aku ambik.
Daripada Rizzo. Dia sudah sedar! Berapa lama aku duduk sini?
Aku lihat jam digital di dinding itu. Dah dua hari rupanya aku tak sedarkan diri. Antibodi dan metabolisme aku ni rendah sangat ke?
Aku baca nota itu.
"Get well soon, partner! See you when I see you. Thanks for saving my life. It's truly a blessing. Be happy. Even though you're an assassin, you're still a woman. Every woman needs to be happy."
Bibir menguntum senyum. Terharu. Dia memang seorang kawan yang baik.
Tetiba, pintu bilik hospital dikuak perlahan. Vecchio menapak masuk ke arahku.
"Come stai oggi, Angel?" (How are you today, Angel?)
Aku senyum dan mengatakan aku sudah semakin baik. Kemudian, dia menyerahkan satu kredit kad berwarna hitam kepadaku.
Mataku terlopong.
"Felice di sentirlo. Ecco, prendilo come ricompensa per la tua missione." (Glad to hear that. Here, take it as your reward for your mission.)
"Non rifiutarlo. È un comando." (Don't refuse it. It's a command.)
Aku agak rasa bersalah nak ambil. Tapi, nak tolak pun tengoklah dia kata apa. Silap hari bulan makin lama aku duduk dekat hospital ni sebab kena penampar sebiji di muka.
Perlahan-lahan aku ambil dan ucapkan terima kasih kepadanya. Dia senyum.
"Il tuo lavoro è finito qui. Puoi tornare a casa adesso. Ci vediamo dopo, Angelo. Sei davvero impressionante e mi rendi orgoglioso." (Your job is done here. You can go back home now. See you later, Angel. You're really impressive and make me proud.)
Seraya itu, dia pergi meninggalkan aku sendirian tanpa aku sempat membalasnya.
Sejak-sejak dia tahu aku perempuan ni, sudah menjadi sedikit lembut denganku. Apa-apa sajalah.
Harini aku sudah boleh discaj dan pulang ke Malaysia. Apalah si Sofea tu buat. Harap-harap aku balik ni rumah aku tak roboh la. Buatnya dia main alatan senjata aku. Rosak segala mak nenek harta aku sebabnya nanti.
***
Akhirnya, setelah beberapa hari di Itali, dapat juga aku rasa udara Malaysia. Tak rindu pun, cumanya sini lebih selesa.
Aku terus pergi pulang ke rumahku. Tapi, sebelum itu, seperti biasa, singgah di Lit's Cafe.
Aku buka pintu masuk kedai itu. Ramai juga orang dekat sini. Sejak aku di Itali, aku dah tak buka artikel-artikel terkini di Malaysia.
Angel palsu tu masih buat benda bodoh tu lagi ke?
Aku pandang sekeliling. Zayden juga tak ada. Aku ingat hari-hari dia datang sini. Sejak aku ke Itali jugalah, aku sudah tak berhubungan dengannya.
Malaslah nak fikir. Aku terus ke kaunter. Ada Nina di situ.
"Hai, Nina. Can I get a matcha latte?" Ujarku. Nina pandang aku macam baru lepas tengok hantu. Aku pun pelik.
"Hanna? Awak pergi mana? Kenapa awak selalu menghilangkan diri?" Soalnya. Mukanya berbaur risau. Sebab aku pun setiap hari ke sini sebelum ini. Mana tak terkejut dia ni, pelanggan setia kafe ni tiba-tiba hilang.
YOU ARE READING
Angel , His Special Protector ✓ (ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ)
RomanceMisteri. Kegelapan. Kekejaman. Kisah cinta tragis... Tya Elmira atau lebih dikenali sebagai 'Angel', seorang gadis yang bekerja sebagai pembunuh upahan. Tiada perasaan.Namun, sangat bijak dalam mengatur strategi .Sikap penuh kejam sudah sebati dalam...