Aku terkedu. Suara itu. Suara Zayden. Ya, aku tak salah.
Dia suruh aku larikan diri padahal dia dalam bahaya?
Dia ni lupa ke aku ni siapa dulu?
I'm Angel!
Aku buat keputusan untuk melindunginya walaupun aku tak tahu apa yang dia tengah buat ni?
Tanpa membuang masa, terus aku pergi ke arah lelaki yang memakai hoodie kelabu tadi.
Sebab yang lagi dua tu nampaknya sudah penat berlawan.
Dia ni masih segar. Eloklah tu.
Walaupun dia lebih sasa dan tinggi dariku. Tapi, jangan pandang rendah terhadapku.
Dia menghalakan penumbuknya kepadaku. Terus aku berjaya tepis dan menyiku kepalanya.
Zayden terkejut melihat aku berlawan. Kemudian, dia sambung melawan dua orang lagi.
Mungkin dia tahu, dia percayakan aku untuk mempertahankan diri.
Aku dan lelaki itu sengit berlawan. Dia mengacukan pisau ke perutku. Aku berjaya elak lagi.
Kemudian, aku side kick pinggangnya. Buat sesaat dia terjatuh. Terus aku pukul lengannya dan merampas pisau.
Wah, sudah lama tak pegang pisau tajam ni. Selalu pegang pisau dapur aje.
Lelaki itu bangun sekali lagi, dia mengeluarkan pistol di poket seluarnya.
Haa, ni dah bawak keluar pistol, ni telan liur jugaklah aku.
Aku lihat Zayden masih lagi berlawan. Tinggal seorang.
Aku terus fokus. Memerhatikan arah mana pistol itu ingin menembak.
Dia boleh buat serangan jarak jauh dan dekat manakala aku hanya boleh buat serangan jarak dekat.
Aku datang ke arahnya. Dia masih tidak menggunakan peluru di pistolnya.
Kami saling bertumbuk. Aku sudah mula pelik.
Kenapa dia tak nak guna pistol tu. Kalau ikutkan pistol tu ada 6 biji peluru yang boleh diisi.
Ataupun sebenarnya dah tinggal satu? Jadi, dia berwaspada nak tembak aku di bahagian mana?
Kalini, aku sepak celah kangkangnya. Jatuh terduduk dia. Aku sepak lagi dan lagi. Lagi dan lagi. Dadanya aku pijak.
Tetiba, dia melemparkan pistol ke arah belakangku. Terus laju aku toleh ke belakang.
Orang yang sedang berbaring di belakang itu cuba bangun dan menghalakan pistol ke arah...
Zayden!
Terus cepat aku bergerak ke arah lelaki itu. Namun, nampaknya aku berjaya ditipu.
Lelaki itu melemparkan pistolnya kembali ke arah lelaki yang memakai hoodie tadi.
Argh, tak sempat nak pergi halang lelaki itu.
Terus, dia menembak Zayden yang membelakangi lelaki itu.
Bang!
Zayden memuntahkan darah. Namun, dia masih fokus berlawan dengan orang di depannya sehinggalah orang itu mengalah dan pengsan.
Aku terkaku. Amarah mula menerpa. Aku pergi ke arah lelaki yang menembak Zayden itu.
Terus aku pijak kepalanya dengan kuat. Aku hentak kaki di kepalanya.
Aku tumbuk sepuas hati. Aku ambil pisau untuk membunuhnya.
Tangan Zayden terus laju merampas pisau di tanganku.
YOU ARE READING
Angel , His Special Protector ✓ (ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ)
RomanceMisteri. Kegelapan. Kekejaman. Kisah cinta tragis... Tya Elmira atau lebih dikenali sebagai 'Angel', seorang gadis yang bekerja sebagai pembunuh upahan. Tiada perasaan.Namun, sangat bijak dalam mengatur strategi .Sikap penuh kejam sudah sebati dalam...