Baru habis majlis pertunangan aku dan Zayden. Sekarang ni, mama dan papa tengah berbual mesra dengan baba dan anne.
Aku malas nak ganggu. Lagipun, aku tak tahu nak sembang apa.
Sudahnya, aku bergerak ke laman belakang yang ada kolam renang dan sunlounger.
Aku duduk di atas kerusi itu. Baru habis solat asar, lega sedikit rasa.
"Awak dah solat?" Soal satu suara datang dari arah belakangku dan duduk di sebelahku.
Zayden memandangku. Melihatkan aku angguk mengiyakan, dia mengucapkan tahmid.
"Tak sangka, awak datang dengan family awak dekat sini." Kataku.
Dia ketawa. Mesti dia ingat balik momen memalukan tadi.
"Kan saya cakap, nanti saya akan datang lawat awak lagi. Inilah tugasan yang saya nak selesaikan tu." Protesnya.
"Tak cakap bawak sekali dengan pakej family. Malu saya tahu. Adik saya tu pun, bukan nak bagitahu kata keluarga awak pun datang." Getusku.
"Hahaha, Deniz cakap lepas awak buka pintu, terus laju turun bawah. Macam mana dia nak bagitahu?" Bela Deniz nampaknya.
Dulu bukan main lagi ketap rahang. Geram aku.
"Deniz dengan Zayyed, dua-dua sama saja." Kataku.
"Baba dan anne pun terkejut ke masa awak datang tadi? Nasib baik diorang cuti harini." Ujarku.
"I already told baba before. Dia dah tahu saya nak datang bawa rombongan meminang. Sehari sebelum saya pergi."
Nampaknya, semua orang sengaja berahsia denganku. Aku yakin termasuk Deniz.
"Patut diorang macam relaks je. Saya je macam mak hilang anak." Kataku mencebik. Tah-tah Defne pun dah tahu.
"Saja nak suprisekan awak. You liked it?" Soalnya sengaja mengusik.
"Suka tapi pada masa yang sama macam nak marah. Lain kali bagi la tahu." Kataku.
Zayden ketawa. Aku pun akhirnya tersenyum.
"Betulke family awak terima saya? Abang awak? Adik awak? Mereka betul ke tahu saya ni siapa dulu?" Soalku. Terus muram wajahku.
"Mestilah mereka kena tahu. You'll become our new family member. Tapi, mama dan papa bukan jenis menghukum. Dan mereka pun pernah jumpa awak. Jadi, mereka tahu awak orang yang baik."
"Abang saya pun dia setuju. Cumanya, we both have to be prepared for any inconvenience. Musuh saya adalah kemungkinan orang yang awak kenal dan rapat, while musuh awak adalah orang yang saya kenal dan rapat juga." Jelasnya.
Aku hanya mengangguk. Faham akan maksudnya.
"Are you really want to make me as your wife? Macam mana kalau saya dihukum mati? Atau awak dibuang kerja sebab dah khianat negara sebab saya? Awak kan polis." Kataku.
"I'll make sure everything is fine, my Angel. I promise." Janjinya.
"And I promise, I'll protect you, Zayden." Kataku juga berjanji.
Zayden hanya senyum manis ke arahku. Aku juga melakukan perkara yang sama.
***
Keluarga Zayden sudah pulang ke hotel mereka dan berjanji akan datang untuk makan malam di sini.
Aku sedang menolong anne memasak di dapur.
"Sweetie, can you keep an eye on the soup for me? I want to go to the toilet for a while." Minta anne.
YOU ARE READING
Angel , His Special Protector ✓ (ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ)
Roman d'amourMisteri. Kegelapan. Kekejaman. Kisah cinta tragis... Tya Elmira atau lebih dikenali sebagai 'Angel', seorang gadis yang bekerja sebagai pembunuh upahan. Tiada perasaan.Namun, sangat bijak dalam mengatur strategi .Sikap penuh kejam sudah sebati dalam...