Beberapa hari sebelum.
Aku dan Deniz sedang meminum air jus oren di laman belakang rumah. Ketika ini sudah malam.
Kami berdua duduk di buaian emas di situ.
Masing-masing memandang bulan yang bercahaya di puncak langit.
"Hey, kardeş, have you ever been in love?" Soalku. Rasa macam aku nak sembang soal hati ke hati dengan seseorang.
Dan Deniz memang orang yang tepat.
"No. Why?" Soalnya pula.
"Seriously? There's many beautiful girls out there in Turkey, yet you don't fall in love with someone?" Soalku lagi. Terkejut. Dia ni semua ada. Rupa, harta, sikap. Semua tiptop.
Dia ketawa. Bangga la tuh sebab aku tak percaya.
"Yes, I don't feel interested in anyone here. Maybe my soulmate is not here. Nah, I'm still young to think about this." Ujarnya.
Aku tunjuk muka menyampah. Bajet muda lagi konon.
"Then, what's your type?" Soalku ingin tahu.
Dia memikir sejenak.
"I don't know, sis. Anything except someone like you. I don't like dangerous woman. Creepy!" Katanya sambil menjelir lidah tanda tak suka.
Aku juling mata ke atas. Menyampah. Aku doa semoga jodoh dia tu kaki pukul. Biar hari-hari lebam muka dia.
"Humph!" Getusku. Dia ketawa.
"How about you? Do you ever fall in love?" Soalnya pula.
Aku pandang sekali lagi ke arah bulan. Bulan yang sama dengan yang ada di Malaysia.
Mestilah sama, Turki bukan terletak di Pluto. Aku ni pun.
"Yea. I do. And still do actually. He's a police or something like that. His brother is a soldier who is after me. You know I was a criminal, right?" Kataku.
Deniz terus terkejut. Mesti dia tengah kutuk aku dalam hati. Banyak-banyak laki yang aku boleh suka, yang polis jugak aku nak suka.
"But I rejected him. Because I thought we don't belong with each other. He's a hero while I'm a villain. Even though I stopped being like one, the past's still haunted me." Jelasku. Air mata mengalir perlahan.
Deniz terus mengambil tisu di meja sebelahnya dan suakan kepadaku.
Aku ambil dan lap air mataku. Deniz masih setia mendengar.
"He proposed to me one day. In hospital because he got into an accident. My enemies did that."
"And yeah, I left him for good. I told him about me being a criminal. And since then, everything changed. I lost my sister, my friend and everything in Malaysia."
Aku terus teresak-esak menangis.
Deniz memandangku. Dia jelas prihatin dan risau denganku.
"I never thought one day you would fall in love, big sis. I mean you're heartless before. And now, there's a guy that knocked your heart's door. And you chose to open it." Katanya. Aku hanya mendengar sambil menangis.
"He must be so special to you. I understand. It must be so hard for you. 'When you love someone, let him go.' Now I understand that statement." Deniz mengangguk sambil tersenyum.
"But have you ever heard this. 'When Allah wants two hearts to meet, He will move both of them, not just one.'"
Ujarnya.Aku pandang wajahnya. Mataku berkelip-kelip.
YOU ARE READING
Angel , His Special Protector ✓ (ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ)
Storie d'amoreMisteri. Kegelapan. Kekejaman. Kisah cinta tragis... Tya Elmira atau lebih dikenali sebagai 'Angel', seorang gadis yang bekerja sebagai pembunuh upahan. Tiada perasaan.Namun, sangat bijak dalam mengatur strategi .Sikap penuh kejam sudah sebati dalam...