"Akak Tya pulak!" Jerit Zayra. Teruja nampaknya aku punya mbti ni.
Binatang apa mbti ni pun aku masih pening. Tapi aku tahu Zayra hanya ulas secara ringkas.
Kalau nak mula dari A sampai Z, memang sampai balik Malaysia esok pun takkan habis.
Aku melihat skrin di telefonku sekali lagi.
"Dia kata akak punya mbti ni erm.. INFJ." Kataku.
"Wahh. You got the rarest mbti's types!" Kata Zayra.
Aku terkedu. Maksudnya apa?
"It means that the possibility of the people in the world to have this mbti is low. Sikit je INFJ dekat dunia ni."
"Akak seorang yang approaches life with deep thoughtfulness. Akak seorang yang determined and creative."
"You're a very quiet and mystical. Dan sangat private. Susah nak korek hidup akak yang betul-betul. And you prefer to choose silence over chaos."
"Sesuai dengan abang saya. Really complete each other!" Jelas Zayra.
Kembang semangkuk aku dengar. Pipi rasa panas. Malu.
"Thanks" kataku sambil senyum kepada Zayra.
Zayra membalas senyumku dan thumbs up.
"Macam Zayra. Zayra INTJ. Lebih kurang macam abang Zayyed. Seorang yang ambitious and strives for success. Tak suka berbincang tentang perkara yang emosional dan tak suka diarah-arahkan." Jelasnya tentang dirinya sendiri.
"Nama mbti tu lebih kurang akak juga je?" Soalku ingin tahu.
Zayra mengangguk.
"Memang hampir sama cuma nya Zayra prefer rational logic and you prefer rational feelings." Ulasnya lagi.
Aku mengangguk perlahan. Patutla dia main cakap je tak lapik. Benda yang dia rasa betul untuk dicakap dan tak salah, dia akan cakap juga walaupun orang tu terasa.
"Kalau macam tu adik sesuai dengan yang macam mana pulak?" Soal Zayden.
"Mostly ENTP or ENFP." Katanya.
Tetiba, terus Deniz berdiri. Terkejut aku tengok dia tetiba berdiri.
"I'm ENTP!" Katanya. Muka bangga ditayangkan.
Ni mesti tak lain tak bukan rasa tercabar sebab Zayra langsung tak tanya dia dari tadi.
Zayra pandang wajahnya.
"Yea, but still doesn't mean that we'll be together, idiot." Jelasnya.
"Then, let's make it real." Kata Deniz.
Aku tepuk dahi sendiri. Budak ni memang tak faham bahasa ke? Orang dah tolak, dia ingat orang nak dia.
"What's ENTP actually?" Soal Deniz kepada Zayra.
"Google la sendiri. Bukan masalah aku." Katanya.
Deniz jelas keliru. Minah ni cakap bahasa ibunda dia lagi.
"Deniz , she means as a no. Go search by yourself." Kataku.
Deniz ketap rahang. Geram. Terus dia melangkah pergi untuk masuk ke biliknya.
Aku dan Zayden menahan tawa. Zayyed sedang menepuk badan Defne yang sedang tidur di dadanya.
"What an idiot! Wait.. fon Zayra! Ish, bencilah mangkuk ni!" Kata Zayra terus mengejar Deniz.
YOU ARE READING
Angel , His Special Protector ✓ (ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ)
DragosteMisteri. Kegelapan. Kekejaman. Kisah cinta tragis... Tya Elmira atau lebih dikenali sebagai 'Angel', seorang gadis yang bekerja sebagai pembunuh upahan. Tiada perasaan.Namun, sangat bijak dalam mengatur strategi .Sikap penuh kejam sudah sebati dalam...