Akhirnya, doktor yang merawat Zayden merangkap ibu kandungnya keluar dari dalam wad itu.
Aku dan Zayyed terus bangun dan pergi ke arahnya.
"Mama, macam mana dengan Zayden?" Kata Zayyed. Mukanya jelas risau akan adiknya.
Ibu Zayyed yang bernama Doktor Hazlina itu memandangku dan Zayyed bergilir.
"Alhamdulillah, pembedahan semua berjaya. Adik dah lepas tahap kritikal. Sekarang, dia cuma perlukan rehat. Ini Hanna ya?" Katanya sambil memandangku.
Aku mengucapkan syukur yang teramat. Kemudian, aku anggukan kepala.
"Cantik bakal menantu mama. Zayden banyak cerita pasal Hanna dekat mama dengan papa. Haa bercakap tentang papa, bila dia nak datang nak lawat anak dia ni?" Soalnya kembali memandang Zayyed.
"Ohh, papa cakap nanti dia datang. Lepas Zohor." Ujar Zayyed.
Aku hanya diam dan mendengar perbualan ibu dan anak ini. Cukup mendengarkan Zayden selamat pun dah buat hatiku lega.
"Doktor, bila boleh lawat Zayden?" Soalku.
"Panggil saja mama, Hanna. Kalau status kesihatan dia mula bertambah baik dan stabil, esok pun dah boleh lawat." Katanya.
Aku angguk faham.
"Sayang! Anak kita macam mana?" Kata seorang lelaki berumur yang datang ke arah kami.
Aku yakin ni ayah Zayden. Muka pun lebih kurang.
"Alhamdulillah okey. Kata nak datang lepas Zohor?"
"Abang cepatkan meeting. Syukur alhamdulillah, Zayden selamat." Katanya.
"Oh, Hanna? Zayden selalu sebut-sebut nama kamu. Alhamdulillah, nasib baik Zayden jumpa orang yang baik-baik. Macam Adila." Kata ayah Zayden lagi.
Aku tahu orang sebelah aku ni tengah menahan rasa sakit. Kena pulak dah jumpa pembunuh tunang kesayangan dia.
"Ya, saya Hanna. Selamat berkenalan, erm mama dan erm.."
"Panggil papa ajelah." Katanya seraya ketawa perlahan.
"Oh, hehe papa. Saya kawan Zayden." Kataku.
"Tak lama lagi, jadilah menantu kami ya? Tak sabar nak ada menantu." Kata mamanya pula.
Aku hanya tersenyum. Aku dah tahu apa keputusan yang aku akan buat. Cumanya aku nak tunggu Zayden bangun dulu.
***
Aku mandi dan bersiap untuk pergi memasak untuk bawa bekal kepada Zayden. Harap dia dah sedar.
Aku turun ke bawah. Sofea tiada. Semalam aku ada jenguknya di bilik. Dia tidur. Tapi kalini betul-betul tidur sebab aku sendiri pergi ke katilnya.
Aku buka peti ais dan lihat apa yang boleh dimasak.
Aku buat keputusan untuk membuat nasi goreng paprik. Aku bawa keluar semua bahan-bahan yang diperlukan untuk memasak.
Selesai memasak, aku cedok nasi dan lauk ke dalam bekas hitam yang akan aku bawa ke hospital.
Kemudian, aku terus capai kunci kereta dan kunci rumah.
***
Dalam perjalanan ke hospital, telefonku berdering. Terus aku angkat. Daripada Zayyed.
"Assalamualaikum, Hanna." Sapanya.
"Waalaikumussalam, kenapa?" Dada berdebar. Janganlah tetiba kena cardiac arrest ke apa dekat Zayden.
"Zayden dah bangun. He calls you." Katanya.
YOU ARE READING
Angel , His Special Protector ✓ (ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ)
RomanceMisteri. Kegelapan. Kekejaman. Kisah cinta tragis... Tya Elmira atau lebih dikenali sebagai 'Angel', seorang gadis yang bekerja sebagai pembunuh upahan. Tiada perasaan.Namun, sangat bijak dalam mengatur strategi .Sikap penuh kejam sudah sebati dalam...