Sepanjang hari, aku hanya menangis. Aku kunci bilik bawah tanahku. Dan menangis semahunya.
Sudah lama aku tak nangis teruk macam ni.
Sambil aku menangis, aku ambil pisau dan coret kulitku hingga terluka.
Ini memang terapi untukku. Biarlah nak kata aku gila pun.
Akhirnya, aku jujur juga segala yang terbuku di hati. Aku yakin mesti Zayden betul-betul benci aku.
Mesti dia ingat aku bunuh Adila, aku bunuh banyak orang.
Harini juga aku datang bulan. Lagila aku punya keseimbangan hormon ni tak betul.
Aku dah bagitahu Sofea supaya jangan kacau kalau dia nak hidup lama.
Aku ingin bersendirian. Telefon juga aku off.
I'm sorry, Zayden. I'm so sorry. Kalau abang dia tahu, mesti malam ni juga pasukan dia serbu aku. Tangkap aku.
Dan aku akan kena hukuman gantung.
Aku tak kisah digantung dulu sebab aku tahu aku layak. Tapi disebabkan sejak aku berjumpa Zayden, aku takut untuk mati.
Tak sanggup nak tinggalkan Zayden.
Ya, aku mengaku aku dah jatuh cinta dengannya.
Aku nak bunuh abangnya pun aku dah tak sanggup. Sebab aku tahu dia sayang abang dia.
***
Setelah puas aku menangis dan menyeksa diri sendiri. Telefon kerjaku berbunyi.
Haih, masa macam ni la nak dapat tugasan pun.
Dah agak dari Vecchio. Sambil mengeluh aku jawab.
"What do you want, Vecchio? Sorry, I'm not in the mood to speak Italian. Just say what's the matter." Kataku acuh tak acuh.
"Are you okay? Was there something that happened?"
"I'm fine. So what's the matter?"
"Alright, hmm fine then. So, I want you to protect my father during his ship to the UK."
"Since when have I become a bodyguard?"
"I need your help, sweetie. Don't worry Rizzo will accompany you. I'm afraid there's a traitor among my henchmen. I only trust you and Rizzo."
"I promise I'll give you as much as you want."
"I want more details."
"This weekend, in Salerno. Like usual."
"Okay, fine."
"Good."
Talian dimatikan. Mungkin kalau aku jalankan kerjaku, aku akan hilang sebentar rasa sedih di hati.
I need distractions. Dan naik kapal ke Taiwan, well it kinda help me though.
Lagipun, aku cuma kena jadi mak cik bodyguard saja. Bolehlah tuh. Lagipun ada Rizzo.
Aku keluar dari bilik bawah tanahku. Rasa sedikit tenang.
Sofea yang menanti di depan pintu terus bangun dan memelukku.
Aku terkedu. Aku rasa bersalah sebab menuduhnya. Tapi, aku yakin takkan saja-saja dia nak jenguk Zayden masa di kemalangan dulu.
"Safia minta maaf akak." Katanya.
Aku pandang wajahnya. Jelas rasa bersalah dan risau dengan keadaanku.
Melihatkan tanganku yang berdarah, terus air mukanya berubah.
YOU ARE READING
Angel , His Special Protector ✓ (ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ)
RomanceMisteri. Kegelapan. Kekejaman. Kisah cinta tragis... Tya Elmira atau lebih dikenali sebagai 'Angel', seorang gadis yang bekerja sebagai pembunuh upahan. Tiada perasaan.Namun, sangat bijak dalam mengatur strategi .Sikap penuh kejam sudah sebati dalam...