Kuuletko Jo?

504 21 5
                                    

Katselet tietä. Näet kaiken. Mutta et kuule. Olet kuuro. Ilma ympärilläsi, sitä ei näy. Et edes voi kuulla sitä. Tunnet itsesi ahdistetuksi koko ajan. Vaikka olet aivan yksin. Et kuule. Katsot taaksesi. Hahmo seisoo yhä tiellä. Tuijottaa sinua. Nälkäisillä silmillään. Katsot sitä takaisin, värähdät kun se nuolaisee huuliaan. Et ole varma pitäisikö sinun lähteä. Sitten, ihan tuosta noin vain. Pahemmin miettimättä, käännyt. Lähdet rauhallisesti kävelemään pois päin hahmosta. Hiljaisuus on painostava. Edessäsi on koulusi. Hahmo seisoo yhä liikkumatta tiellä, tuijottaen sinua. Olet saalis, tajuat sen ajattelevan. Sen on saatava saalistaa sinut. Saat kylmiä väreitä yhä uudestaan ja uudestaan. Tunnet sen porautuvan tuijotuksen selässäsi. Koulun pihalla kipität ovelle. Et ole varma mitä teet koululla keskellä yötä. Ovi on auki. Hämmästyt hiukan ja avaat oven. Astut käytävälle. Haistat tutun koulun tuoksun. Se tunkeutuu luihin ja ytimiin ja hengität sitä syvään. Kävelet käytävälle. Tuijotat ympärillesi. Et kuule rasahdusta...kun hiiri hiipii nurkassa. Näet sen, mutta et kuule. Kuulet vain kuiskivan äänen. Se kuiskii...hiljaisuutta. Kuiskinta alkaa särkeä päätäsi. Tarraat hiuksiisi ja alat kiljua. Et kuule omaa kiljuntaasi, mutta tunnet sen voimakkuuden. Vilkaiset ovelle. Hahmo seisoo ovella ja saa sinut värähtämään. On pimeää, mutta näet sen toisen silmän. Se hehkuu nälkää. Hahmo hymyilee, mutta ei iloisesti. Et osaa käsittää hymyä. Käännyt taas. Et kuule mitään. Haluaisit saada edes pienen vihjeen. Mutta ei..kuulosi ei koskaan palaa. Kävelet portaita ylös. Tiedät ja tunnet hahmon seuraavan sinua. Et vain kuule, etkä uskalla vilkaista taaksesi. Seuraavassa kerroksessa kävelet ovelle joka johtaa pitkään käytävään. Avaat oven nopeasti ja juokset käytävään. Ryntäät vessaan joka on käytävän varrella. Sytytät valot ja lukittaudut sinne. Hengität rauhallisesti ja yrität olla panikoimatta. Katsot itseäsi peilistä ja kuiskaat itsellesi "minä selviän tästä". Et kuule sanojasi, mutta tiesit että sanoit niin. Tiedät että hahmo leikittelee kanssasi tahallaan. Se vaikuttaa hyvin viattomalta ja harmittomalta. Vilkaiset ovelle. Yhtäkkiä valot sammuvat. Kiljut. Valot alkavat räpsyä. Yrität avata ovea. Käännähdät ja hahmo seisoo edessäsi ja hymyilee yhä samalla tavalla. Sairaalloisesti...Käännyt ja saat oven auki. Ryntäät ulos vessasta ja ryntäät käytävään. Hahmo käyttää hyväksi kuurouttasi. Hahmo kävelee rauhallisesti käytävälle ja kääntyy kohti sinua. Hahmo on tyttö. Sillä on ruskeat pitkät hiukset. Mustat ja pyöreät luonnottomat silmät joissa on kuitenkin myös erikoinen punainen hohto. Suu on leveä. Pää on pyöreähkö, ehkä jopa hiukan nuken päätä muistuttava. Se on liian suuri tytön vartaloon nähden. Tuijotat tyttöä järkyttyneenä. Alat perääntyä. Tyttö vain seisoo edessäsi ja hymyilee. Sitten päätät ottaa suuren riskin. Säntäät juoksuun ja juokset tytön ohitse. Juokset portaisiin. Kengän nauhasi aukeavat, tajuat sen liian myöhään. Kompastut ja menetät tasapainosi. Tunnet lattian katoavan jalkojesi alta. Olet ilmassa ja tunnet kuinka se ottaa vatsasi pohjasta. Näet lattian edessäsi. Sitten se tulee päin näköäsi ja lennät leuka edellä lattiaan. Tunnet kuinka niskasi rusentuvat selkäsi painosta. Tunnet kuinka hengityksesi vaikenee. Sinua alkaa kuristaa. Tuijotat kattoa kyyneleet silmissä. Tyttö kävelee portaita pitkin luoksesi. Vääntelehdit. Selkääsi ja niskaasi sattuu niin kovaa että sinusta tuntuu että pyörryt. Mutta ei..jotain paljon pahempaa on vielä luvassa. Tyttö katsoo sinua. " Kuuletko nyt?" Se kysyy. Kivusta huolimatta saat väännettyä kasvoillesi hämmästyneen ilmeen. Tyttö nuolaisee huuliaan ja näet kuinka se kumartuu luoksesi. Näet heikosti kun se avaa suunsa. Suuri kieli alkaa huitoa ilmaa ja suuret terävät hampaat tulevat esiin. Sitten kuulet kuinka tyttö upottaa hampaansa vatsaasi. Näet kuinka suolia alkaa lennellä ympäriinsä. Et vain enää välitä kivusta. Tuijotat vain kun tyttö repii sinua. Sitten tyttö nostaa teräväkyntisen kätensä ja upottaa kätensä rintaasi. Tunnet kuinka käsi etsii jotain. Viimein se löytyy. Näet kuinka verta pumppaava elin revitään rinnastasi ja näet kun tyttö musertaa sen nyrkkiinsä. Sitten kaikki pimenee. Mutta kuulet yhä..kun tyttö nauraa. Nauraa naurua jota hän koko ajan nauroi, mutta et kuullut.

Näitä on ihan sika hauska kirjoittaa! Oikeasti, en ole koskaan ajatellut että näinkin voi kirjoittaa. Toivon että nämä olisivat edes vähän pelottavia. :)

Kauhutarinoita:3Where stories live. Discover now