Hyvä Tyttö

249 18 4
                                    

Ajoin pitkin pimeää tietä. Yllättäen kaukana näkyi jotakin. Pieni tyttö seisoi tien vieressä ja hypisteli yömekkonsa helmaa. Pysäytin autoni nopeasti ja pyysin tyttöä tulemaan kyytiin.
Tyttö itki peloissaan.
"Mitä sinä täällä touhuat näin myöhään?" Kysäisin tytöltä.
"Eksyin." Tyttö sanoi hennolla äänellä.
"Viedään sinut kaupunkiin poliisin luokse." Sanoin ja hymyilin tytölle.
Tyttö nyökkäsi.
Kaupunkiin oli matkaa 100 kilometriä joten pysähdyin läheisellä huoltoasemalla.
Otin tytön mukaan.
Kävin vessassa ja annoin tytön seikkailla myymälässä.
Tyttö hymyili kun viimein tulin ulos. "Ostan meille suklaapatukat matkaevääksi." Tyttö nyökkäsi.
Autoon päästyämme, tyttö söi patukan. Minäkin.
Syötyämme, lähdimme jatkamaan.
"Oli onni että juuri sinä poimit minut kyytiin." Tyttö sanoi vienolla äänellä.
"Miten niin?" Katsoin tyttöä mutta tyttö piti katseensa tiessä.
"Koska jos joku idiootti mies olisi minut kyytiinsä ottanut..hän olisi kuollut aiemmin."
Tuijotin tyttöä ja hän käänsi päänsä ja hymyili minulle.
"Oli niin sääli että vanhempani veivät minut pimeälle tielle keskellä yötä. Siellähän liikkuu vaikka millaisia sekopäitä." Tyttö naurahti.
"Miten niin veivät? Etkö sinä eksynyt?"
Tyttö käänsi katseensa minuun.
"Voi kunpa asia vain olisi ollut niin. Mutta vanhempani pelkäsivät."

En sanonut enää mitään. Painoin kaasua jotta pääsisimme pikimmiten kaupunkiin. Tytön käytös hermostutti minua. Hän hyräili ärsyttävää laulua. Heilutti jalkojaan. Katseli tietä ja hymyili.
Ja kun sanon hymyili, en tarkoita söpöä hymyä.
Yhtäkkiä tyttö käänsi päänsä kohti minua.
"Miksi kaahaat?" Hän kysyi.
"En miksikään..."
"Sinä pelkäät." Tyttö alkoi kikattaa.
"En. En pelkää. Aikuiset eivät pelkää." Sanoin tytölle, vaikka sehän oli valhe.
"Miksi kaikki aina valehtelevat. Tuo valhee menee jo ulos korvistani." Tyttö haukotteli sarkastisesti.
"Olen kyllästynyt valheisiin!" Hän yhtäkkiä huusi ja takertui rattiin.
Auto alkoi keikkua puolelta toiselle. Yhtäkkiä ajoimme metsään. Tömähdys ja olimme puussa.
Tuulilasi hajosi...mutta onnistuin pitämään pääni niin etten kolauttanut sitä.
Katsoin tyttöä ja hengitin raskaasti.
"Aina sama juttu. Miten te aikuiset olette noin kestäviä?" Tyttö kysyi ja katsoi minua. "Noh..minulla on omat keinoni saattaa teidät pois päiviltä." Hän hymyili ja veti esiin veitsen. Hän avasi turvavyönsä ja lähti kiipimään minua kohti veitsen kanssa. Revin turvavyöni auki ja yritin avata oven. Se ei auennut. Tyttö lähestyi veitsen kanssa hitaasti..kuin olisi tiennyt etten pääse pois.
En potkinut tai mitään muutakaan, sillä hän oli lapsi!
"Hah..et uskalla puolustautua..olenhan lapsi." Tyttö kikatti ja sai kiinni hiuksistani.
Yhtäkkiä joku avasi takaoven.
Konttasin ulos niin nopeaa kuin pääsin.
Henkilö joka oli avannut oven oli vanha mies. "Ollaaks sielä kunnosa?"
Nyökkäsin ja katsoin etupenkille. Ovi oli auki ja auto oli tyhjä.
Tyttö pakeni.
Pian ambulanssi tulikin ja minut vietiin sairaalaan tutkittavaksi.
Pian kuitenkin tajuttiin, että olin ollut pahemmassa vaarassa kuin luulinkaan.
Patukka jonka söin kaupassa, oli sisältänyt myrkkyä..vaarallista sellaista. Onneksi pääsin sairaalaan, sillä sain siellä kohtauksen jonka ansiosta jouduin tiputukseen ja sain hengitysmaskin.

Maatessani sängyssä hereillä yöllä..näin kun käytävällä käveli joku. Ovi avautui ja kuulin pieniä askeleita. Verhon takaa astui esiin tyttö. Hän hymyili.
"Hei." Tyttö sanoi.
"Oliko hyvä suklaapatukka. Arvelinkin sinun pitävän vähän vaarallisemmista herkuista..eikö totta." Tyttö hihitti.
Olin kangistunut ja heikko. Kukaan ei ollut huomannut tyttöä! Miten se voi olla mahdollista.
Tyttö irrotti hengitysmaskin ja asetti suulleni teipin.
"Ei hätää. Kaikki jotka saan kiinni...kuolevat. Sinä et kuollut ihan heti..joten tulin tekemään työni loppuun." Tyttö sanoi ja otti esiin ruiskun.
"Tämä on samaa myrkkyä mitä oli patukassa. Nyt se menee suoraan vereesi." Tyttö sanoi.
Hän avasi ruiskun, työnsi sen muoviputkeen joka kuljetti nestettä vereeni ja työnsi sinisen litkun putkeen. Neste liikkui sinisenä pötkönä ja lähestyi kättäni uhkaavasti. Yritin päästä ylös, yritin huutaa apua kauhuissani..mutta mikään ei auttanut. Tyttö hyssytteli minua rauhoittavasti ja silitti päätäni.
"Ei hätää..se ei satu."
Lopulta neste katosi ihoni alle.
Tunsin kipua..voimakasta sellaista. Sain kramppeja kaulaani. Hengitys vaikeutui. Itkin ja ynisin. Tuijotin tyttöä. Tyttö hymyili ja silitti päätäni. Näköni sumentui. Tunsin kuinka tyttö suukotti otsaani..ja sitten..pimeni.
Loppu.

Tällanen tällä kertaa. Sori ku oli noin tylsä. :(

Kauhutarinoita:3Where stories live. Discover now