Ruohonleikkaaja

295 17 2
                                    

Oli lämmin kesä ilta. Kävelin kavereideni kanssa kadulla. Ihmiset olivat jo laittamassa nukkumaan. Me kuuntelimme musiikkia ja naureskelimme.
Kuitenkin kymmenen aikaan erosimme. Hajaannuimme. Seisoimme risteyksessä. " Mä lähen kotii.." Peter sanoi, haukotteli ja lähti. " Moro!" Huusin hänelle. Niin muutkin lopulta erkanivat. Minun kotiini pääsi nopeiten pienen puiston kautta. Ryntäsin polulle.

Kuuntelin hämmentyneenä. Ruohonleikkuri?
Kuka ajoi ruohoa yöllä?
Näin edessä nurmella ajettavan ruohonleikkurin, siis sellaisen mihin istutaan. Sen kyydissä istui mies. Ohitin leikkurin ja mies käänsi katseensa minuun. " Terve" Mies sanoi. En vastannut. En koskaan vastannut oudoille. Sitä paitsi miehellä oli kasvoillaan pelottava hymy.

Jatkoin matkaani muina miehinä. Yhtäkkiä takaani alkoi kuitenkin kuulua kovaa meteliä. Pysähdyin ja käännyin. Mies oli ajanut ruohonleikkurin soratielle millä kävelin. Tuijotin miestä hämmentyneenä. Hän tuli minua kohti kovaa vauhtia. Painoi kaasua. Loikkasin ojaan ja jäin tuijottamaan kun mies ajoi ohitseni.

Hän käänsi katseensa minuun ja lopulta pää oli kääntynyt ihan väärin päin. Olin järkyttynyt ja lähdin juoksemaan. Tie ei ollut kaukana. Kuulin kuinka ruohonleikkuri pääsi nurmikolle ja alkoi silputa ruohoa takaani. Kaivoin puhelimen taskusta ja soitin ystävälleni Mikelle.

"Mike! Oon tääl puistos ja joku karmiva hyyppä ajaa ruohonleikkurii...must tuntuu et se seuraa mua."
" Tuskin. Se vaan pelottelee...pysähdy ja kysy siltä mikä on ongelma."
" Mut entä jos se ei pysähdy?"
"Kyllä se pysähtyy...pysähdy ja lepää välillä."
"Okei..kokeilen. Mut sä oot velkaa mulle sun pelikonsolin jos se ei pysähdy.." naurahdin ja pysähdyin.
" Okei..lupaan et annan sen jos se ei pysähdy. Mut mä vannon et se pysähtyy.." Mike naurahti.
Niinpä jäin odottamaan. Molemmat odotimme hiljaa. Ruohonleikkuri läheni. Kun se oli muutaman metrin päässä, mies alkoi painaa kaasua ja ruohonleikkuri alkoi puskuttaa.
" Se ei taida pysähtyä!!" Aloin kiljua puhelimeen Mikelle ja lähdin pakoon.
"Hah...se vaa pelottelee..." Mike nauroi luurimen toisessa päässä.
"Soita apua!!" Huusin hänelle ja itkin jo samalla hädästä.

Ruohonleikkuri oli ihan takanani. Tunsin tönäisyn jaloissani ja kaaduin.
"Aaaarrehfghhghjflz!!!" Karjuin puhelimeen kun ruohonleikkurista kuului ratinaa ja ääniä kun se musersi vartaloani. Oksensin verta...sitten puhelin lensi kädestäni kun menin kokonaan leikkuriin.

Miken Näkökulma:
Pelasin samalla kun juttelin ystävälleni Timille. Yhtäkkiä puhelimesta kuului kamalaa meteliä, kuin jotain silputtaisiin. Sitten Tim alkoi karjua puhelimeen.
" Just joo..heti kuulee et esität..en oo velkaa sulle mitää. Nähään huomen koulus...pöljä.." nauroin ja suljin puhelimen. Tiesin että Tim huijasi.
Aamulla uutiset saivat minut miltei oksentamaan.
Aamulla 6 aikaan True Silence puistosta löydettiin tunnistamattomaksi silputtu ruumis. Ruumis oli luultavasti silputtu ruohonleikkurilla. Paikalta löytyi myös puhelin josta paljastui että ruumis on Tim Returnin, 16 vuotiaan pojan. Poliisit tutkivat tapausta, tällä hetkellä selvittämättömänä murhana.

Kauhutarinoita:3Where stories live. Discover now