Pizza

518 16 1
                                    

Jeg er på vej hjem. Marcus går ved siden af mig som en overbeskyttende vagt. Bare fordi jeg har brækket armen og benet. Han tror at han kan hjælpe med alt men det er nu meget sødt. Jeg kan ikke øve på gymnastik men det er ikke det første jeg tænker på.

Jeg skal forresten også have bøjle på. Altså togskinner. I over og undermunden.

Vi er lige ankommet til mit hus. "Vil du med ind" spørger jeg. "Ja" svarer han og går med ind. Mine forældre er ikke hjemme. De er taget til Sverige fordi min søster måske skal gå på en skole derover. Min søster hedder Laura. Jeg snakker ikke meget om hende fordi hendes venner ikke kunne lide mig og derfor blev Laura og jeg uvenner. Siden da er det ikke vigtigt. "Må jeg ikke overnatte her" spørger Marcus. Jeg nikker. "Hvad vil du have til aftensmad" spørger jeg. Jeg kan læse hans tanker. "Pizza" svarer jeg for ham. "Hvordan vidste du det" spurgte han. "Alle vil have pizza" svarerede jeg og grinte. Jeg ringede til pizzeriaet og bestilte en salatpizza. Vi spiste og blev enige om at se en film.

Efter filmen var slut besluttede vi for at gå i seng. Jeg gik ud og børstede tænder. Jeg skal jo have togskinner på imorgen. Jeg er lidt nervøs. Jeg sætter min telefon til ladning og lægger min ind i sengen. "Godnat" siger Marcus. Jeg skulle lige til at sige godnat da min telefon ringer. Jeg rejser mig fra sengen og går ud og tager telefon.
Jeg ser ikke hvem det er der ringer.

Maria: Hvem er det?
Martinus: Det er mig.
Maria: Hvorfor ringer du??
Martinus: Jeg har lige fået et opkald fra Noa.
Maria: Hvad sagde han?
Martinus:At han vil prøve at splitte jer ad.
Maria: Tak fordi du advarede mig.
Martinus:Det var så lidt.
Maria:Godnat Martinus.
Martinus: Er Marcus hos dig??
Maria: Ja det er han.
Martinus: Okay. Godnat

Samtale slut.

"Hvem var det" spurgte Marcus. "Det var Martinus" svarede jeg. "Hvorfor ringede han" spurgte Marcus bekymret. Skal jeg fortælle sandheden eller.

Forelsket i hans brorWhere stories live. Discover now