Tankerne

334 8 5
                                    

Marias tanker

Alt det som jeg tænker på at gøre kan ændre mit liv. Hvorfor skal alt være så kompliceret. Hvorfor skal alt være så svært. Jeg vil jo ikke have en abort fordi jeg vil ikke have barnet skal dø. Men jeg er jo kun 17. Jeg vil selv sige jeg er alt for ung. Jeg havde slet ikke set mig selv gravid som 17 årig. Hvis min mor havde været her lige nu ville hun sige jeg skal bortadoptere min baby men det kan jeg ikke. Jeg vil fortryde det resten af mit liv. Denne beslutning er så svær. Jeg vil jo elske det barn men.

Hvis jeg valgte at få en abort vil jeg dræbe et barn som har fortjent at leve.

Hvis jeg bortadoptere barnet væk ville jeg måske fortryde at jeg har gjort det.

Hvis jeg beholder barnet vil jeg have det så svært.

Jeg skal jo færdiggøre skolen. Min uddannelse er jo også vigtig.

Hvorfor er min mor her ikke når jeg har brug for det. Hvorfor er min søster her ikke når jeg har brug for det. Den eneste der kan hjælpe nu er min bror. Jeg må ringe til militæret. Han må hjælpe mig.

Telefon opkaldet

En mand: Hej du har ringet til militæret.

Maria: Ja jeg vil gerne snakke med Mathias.

En mand: Mathias Madsen eller Mathias Henriksen.

Maria: Mathias Madsen.

En mand: Du får ham nu.

Mathias: Hej det er Mathias.

Maria: Hej Mathias det er mig.

Mathias: Hej Maria. Er der noget galt.??

Maria: Hvis jeg nu var gravid hvad skulle jeg så gøre??

Mathias: Er du gravid?

Maria: Ja.

Mathias: Skal jeg være onkel?

Maria: Det var derfor jeg ringede til dig. Jeg ved ikke om jeg skal beholde barnet.

Mathias: Jeg synes du skal beholde det.

Mathias: Jeg vil jo gerne være onkel.

Maria: Okay.

Mathias: Men Maria gør det du føler er rigtigt.

Maria: Tak Mathias.

Mathias: Vi ses Maria.

Maria: Vi ses.

Samtale slut

Forelsket i hans brorTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon