Næste dag
Idag skal jeg i skole. Jubii. Ej det bliver bedre når Noa er med så længe han ikke bliver venner med Martinus.
Vi kommer hen på skolen. Jeg går ind i klassen. "Hej Maria" siger Marcus. Det var noget nyt. "Hej marcus" svarer jeg. Han plejer aldrig at tale til mig. Læren kom ind af døren. "Hej alle sammen. I dag har vi fået en ny elev i klassen han hedder Noa. Noa vil du ikke komme her op og fortælle noget om dig selv" spurgte hun. Noa nikkede. "Som hun lige sagde hedder jeg Noa og er 15 år gammel. Jeg går til gymnastik sammen med Maria" svarede han. Hvorfor skulle han lige nævne det. Noa satte sig ned ved siden af mig igen. "Det minder mig om en ting som vi skal i dag. Vi har fået gymnastik trænerens bedste gymnast til at vise os nogle træks om cirka 10 min" sagde vores lærer. "Fru hansen må jeg godt gå nu hvis jeg skal kunne nå at hjælpe med at stille det klar" spurgte jeg. Mia (Fru Hansen) nikkede. Jeg skyndte mig hen og skiftede til gymnastik tøjet. Jeg stillede det hele klar.
Alle kom ind i hallen. Hvor jeg skulle forklarer og vise dem nogle ting.
Efter jeg havde forklaret lidt sagde jeg "Hvis i har nogle tricks jeg skal prøve så sig det." "Kan du lave en hel skrue efterfulgt af en doble salto på de forskudte barre" spurgte Marcus. Han så mig gøre det igår. "Ja" svarede jeg og gik over til barrerne og viste dem det. Næsten alle stod med åben mund. "Kan du lave en flikflak" spurgte Mille (en fra klassen). Det er længe siden jeg har prøvet at lave sådan en. "Jeg kan prøve" siger jeg. "Skal vi ikke prøve sammen" siger Noa. Jeg nikkede. Vi startede i den ene ende. Jeg landede rigtigt. Det var heldigt. Alle undtagen Martinus klappede. Martinus skulle selfølgelig lige spille smart og lade som om han var ligeglad. "Det der kan alle da gøre" sagde Martinus. "Hvis alle kan gøre det vil jeg gerne se dig lave en flikflak efterfulgt af en hel skrue" sagde jeg. Han trak sig lidt tilbage. "Nej det tænkte jeg nok" sagde jeg. "Kan du lave en flikflak efterfulgt af en hel skrue" spurgte Marcus. Jeg nikkede. "Må vi se" spurgte Marcus. "Ja" svarede jeg og lavede en flikflak med en hel skrue. "Er der nogle som vi lære at lave en baglæns salto eller en araber" spurgte jeg. Alle undtagen Martinus sagde ja. "Så henter jeg lige resten af holdet" sags jeg. Jeg kom ind igen med hele holdet. "Kan du ikke lærer mig det hele" spurgte Marcus. "Spørg du mig" spurgte jeg. Han plejer aldrig at tale til mig så det er lidt underligt. "Ja" svarede han. "Det kan jeg vel godt. Hvad vil du lære" spurgte jeg. "Jeg vil gerne kunne lave en araber" svarede han. "Kan du lave en vejrmølle" spurgte jeg. Han nikkede. "Altså du skal bare lande lige istedet for at lande på siden. Hvis du forstår" siger jeg. Han nikker og prøver. Han faldt ned på røven da han landede. "Husk at stå på dine ben" grinte jeg for sjov. "Ha ha meget morsomt" prøvede han at sige surt men det lykkedes ikke. Han brød ud i grin. "Ej du gjorde det godt. Du skal bare huske at lægge kræfter i dine ben når du lander for ellers falder du ned på røven" siger jeg. Han nikker. Han lytter faktisk til det jeg siger. Han minder overhovedet ikke om Martinus selvom de er tvillinger. "Marcus kommer du. Jeg gider ikke det her" spørger Martinus pludselig. "Nej Martinus jeg kommer ikke. Jeg prøver faktisk at lærer noget her" svarede han surt. "Det må du selvom men byrde du ikke have en bedre træner" spurgte han. "Tinus hun er bedre end dig og hun er også klogere så hold din mening for dig selv" svarede Marcus og trak mig lidt væk fra Martinus. Han prøvede at lave en araber og han landede rigtigt. "Sådan Marcus du lærer hurtigt" siger jeg. Han får et lille smil på læben.
ESTÁS LEYENDO
Forelsket i hans bror
Ficción GeneralDet handler om en pige som bliver mobbet af en dreng. Pigen er overvægtig og hun synes selv hun er grim. Hun bliver mobbet hver dag af den samme person. Martinus. Det værste er at hun er forelsket i hans bror Marcus.