Marias synsvinkel
Idag skal vi til en fodboldkamp. Marcus og Martinus skal spille mod et hold fra Danmarks. Jeg tror vidst de hedder hover i.f . Når ja glemte jeg at fortælle at jeg har fødselsdag idag. Martinus ved det godt fordi vi var bedste venner dengang og brugte altid vores tid i centret på min fødselsdag. Marcus ved det ikke fordi jeg ikke var meget sammen med ham dengang. Jeg bliver hentet om 1 minut så jeg skynder mig ud. Jeg træder ind i bilen og vi køre afsted.
"Tilykke Maria"siger tinus. "Tak tinus" siger jeg og smiler. "Tilykke med hvad" spørger Marcus. "Maria for fanden. Har du ikke sagt det til ham" spørger tinus. "Jeg vil ikke have det skulle være noget stort" svarer jeg. "Maria fylder 16 idag" forklarer tinus. "Så du er ældre end mig" spørger Marcus. "Kun 4 måneder" svarer jeg. Han ser lidt trist ud. Jeg tror det er fordi jeg ikke har fortalt ham at det var min fødselsdag. Jeg vil bare ikke have det skulle være noget stort.
Marcus synsvinkel
"Tilykke Maria" siger tinus. "Tak tinus" siger Maria. "Tilykke med hvad" spørger jeg. "Maria for fanden. Har du ikke fortalt ham det" spørger tinus. "Jeg vil ikke have det skulle være noget stort" svarer Maria. "Maria fylder 16 år idag" forklarer tinus. "Så du er ældre end mig" spørger jeg hende. "Kun 4 måneder" svarer hun. Jeg begynder at blive lidt trist. Hun har ikke fortalt mig at hun fyldte 16. Ej det er bare gas. Jeg vidste det godt. Tinus fortalte mig det for 3 måneder siden. "Maria jeg vidste det godt" siger jeg. Hun ser lettet ud.
Marias synsvinkel
Puha. Han vidste det men hvordan. "Jeg fortalte ham det" siger tinus. Okay så forstår jeg det bedre.
Vi er lige ankommet hen til fodboldbanen. Da jeg tænker lidt mere over det kommer jeg i tanke om Malte. Han spiller sgu da også fodbold. Og selfølgelig spiller han for hover i.f . "Jeg går lige over til det andet hold og siger Hej" siger jeg til drengene. De kigger underligt på mig men nikker. Jeg går over til det andet hold. "Hej Malte" siger jeg. Han kigger overrasket på mig. "Hej Maria hvad laver du her" spørger han overrasket. "Min kæreste og bedste ven skal spille i mod jer" svarer jeg. "De taber stort" siger Malte. Hvad bilder han sig ind. Han er ikke sig selv. "Hvad sker der lige for dig" spørger jeg. "Ik noget hvad sker der lige for dig" spørger han. "Har nogen tissede på din sukkermad eller hat du fået det forkerte ben ud af sengen siden du er så sur" spørger jeg og går over til Marcus. "Hvad skete der lige der over" spørger Marcus. "Han var bare mega egoistisk" svarer jeg. Jeg får et lille kys på munden og så gør Marcus sig klar.
"Marcus for helvede. Løb dig op til angrebet og dæk op i stedet for" råber jeg til Marcus. "Martinus dæk Malte op. Hvis du dækker ham er en af deres bedste spiller dækket op" råber jeg til Martinus. Alle dem som sidder på sidelinjen kigger overrasket på mig. Ligepludselig bliver Alexander taklet af Malte. Den store idiot. Han gjorde det med vilje. Deres udskifter er syge så de har ikke nogle at tage ind. "Maria kom ind på banen og spil midtbane" råber Marcus. "Jeg har sgu da ikke trænings tøj med" råber jeg tilbage. "Dommer kan vi få 5 min så vores udskifter kan gøre sig klar" spørger Martinus. Dommeren nikker. Marcus løber ud til mig og giver mig hans fodboldtaske. "Dit tøj ligger her i" siger han. "M.. me..men" siger jeg før han afbryder mig. "Ik noget men. Skynd dig så" siger han. Jeg nikker og løber ind og glæder om.
Jeg skynder mig at løbe ud på banen. "Du kan sgu da ikke spille fodbold" snerre Malte. "Det ved du ikke noget om" svarer jeg igen. Kampen begynder og det hele går godt. "Marcus du skal dække Emil op" siger jeg og peger på ham. Jeg tager bolden fra Malte og løber op til målet. Jeg skyder den perfekt bold op i højre hjørne. Kampen bliver fløjtet af og vi vinder. Jeg løber over til Malte og siger "hvem var det der sagde jeg ikke kunne spille" spørger jeg ham flabet. Han bliver sur og går. Hahaha.
"Nu skal vi hjem og holde din fødselsdag" siger Marcus og trækker mig ind i bilen.
YOU ARE READING
Forelsket i hans bror
General FictionDet handler om en pige som bliver mobbet af en dreng. Pigen er overvægtig og hun synes selv hun er grim. Hun bliver mobbet hver dag af den samme person. Martinus. Det værste er at hun er forelsket i hans bror Marcus.