Min gamle veninde

330 16 0
                                    

"Tillykke med fødselsdagen" siger jeg. "Tusind tak" siger det begge i kor. "Skal du så bo her" spørger tinus. Jeg nikker. "Dit gamle værelse er stadig det samme. Vi måtte ikke flytte rundt på noget for Marcus" siger Gerd Anne. "Tak" svarer jeg og går ovenpå. Jeg kigger hen på min pude. Der ligger et papir. Jeg tager det og åbner det.

Kære Maria
Jeg ved ikke om du kan huske mig men hvis du kan så synes jeg vi skal mødes en dag. Jeg har hørt alt det dårlige som er sket og jeg håber du er okay.
Ring til mig på dette nr 68860264.
Fra Karoline.

Jeg kan sagtens huske Karoline. Hun var min bedste veninde i børnehave og de tre første år af skole. Jeg tror godt Martinus kan huske hende. Han har altid haft et lille crush på hende. Jeg ringer til hende for jeg vil da gerne møde hende igen.

Maria: Hej Karoline. Det er Maria.

Karoline: Hej Maria. Længe siden.

Maria: ja meget.

Karoline: Er du stadig i Norge.

Maria: Ja jeg er lige kommet tilbage. Hvorfor da.

Karoline: Jeg er flyttet tilbage til Trofors.

Maria:Hvor bor du så nu.

Karoline: Jeg bor på elvflata nr 5.

Maria: Jeg kommer med det samme.

Samtale slut.

"Drenge jeg skal lige over til en af mine veninder. I må godt komme med men så skal i skynde jer" siger jeg.
Drengene kommer ud og tager sko på. "Hvor skal vi hen" spørger Marcus. "Bare kom med" svarer jeg. Jeg løber hen til Karolines hus. "Hvad laver vi hos de nye naboer" spørger Martinus. "Har i mødt dem" spørger jeg. De ryster på hovedet. "Hvorfor lyver i. Det er Karoline der bor der" siger jeg og skubber lidt til tinus. Jeg banker på døren og Karoline åbner. Jeg giver hende en stor krammer. "Hej igen" siger jeg. "Hej" svarer hun. "Karoline du husker vel Marcus og Martinus" siger jeg. "Ja selfølgelig" svarer hun og lukker os ind.

Vi er lige kommet hjem. Det var dejligt at få talt med Karoline igen og så tror jeg hende og tinus har noget sammen. De kigger hele tiden på hinanden og rødmer. Jeg håber bare at de selv kan se det. Jeg går med Marcus op på hans værelse. Han lægger sig ned med sin telefon. Jeg lægger mig ovenpå ham og smiler til ham. Han smiler tilbage. Efter jeg har ligget ovenpå ham i lidt tid mærke jeg noget. Jeg tænker det er ret underligt indtil jeg opdager hvad det er. Ej okay det er lidt pinligt. Jeg går af Marcus og han kigger bare underligt på mig. "Dit private sted" siger jeg og griner.

Forelsket i hans brorWhere stories live. Discover now