Marias tanker
Mit liv er ikke perfekt men jeg er glad for det. Alt ville ikke være det samme hvis det som er sket slet ikke skete. Jeg har lavet mange fejl men jeg fortryder dem ikke. Hvis jeg ikke havde lavet de fejl var jeg her slet ikke Idag.
Mine forældre har løget over for mig. De sagde at uanset hvad så ville de altid være der. De sagde at de var mine rigtige forældre. Det passede ikke en skid. Min rigtige mor hedder Louise og min rigtige far hedder Jakob. Jeg har fået en adresse på hvor de bor.
Tilbage til nutiden
Jeg aflevere Nanna ved Gerd Anne og køre hen til adressen. Jeg banker på døren. En dame i 40'erne åbner op. "Hej kan jeg hjælpe dig med noget" spørger hun. "Hedder du Louise" spørger jeg. "Ja jeg hedder Louise" svarer hun. "Har du haft et barn som du adopteret væk" spørger jeg. Hun nikker stille. Jeg begynder at græde. "Hvorfor spørger du om det her" spørger hun. "Jeg er din datter" svarer jeg. "Bella" siger hun overrasket. "Er det mit rigtige navn" spørger jeg. Hun nikker stille. "Kom inden for" siger hun grædende.
"Jakob kom lige her ind i stuen" siger Louise. En mand i omkring 40'erne kommer ind. Jeg sender et blik til Louise. 'Er det min far'. Hun nikker. "Far" siger jeg stille. "Bella" siger han jeg begynder at græde igen.
I undrer jer nok over hvordan jeg ved at de er mine forældre. Jeg kiggede på min dåbsattest og den passede ikke med min mors. Eller det vil så sige at den ikke passede med min plejemor.
"Hvordan er dit liv nu" spørger min far. "Altså jeg har en lille pige som hedder Nanna. Og en kæreste som hedder Marcus" svarer jeg og smiler. "Har du allerede børn" siger min mor overrasket. Jeg nikker. "Hun er den sødeste lille guldklump" siger jeg og smiler. "Må vi møde hende" spørger de i kor. "Ja self må i det. Jeg kan ringe til Marcus nu" svarer jeg og finder min telefon frem.
Marcus: Hvad så smukke.
Maria: Kan du huske den gang vi snakkede om mine forældre og det.
Marcus: Ja.
Maria: jeg har fundet mine rigtige forældre og jeg vil gerne havde du møder dem.
Marcus: Hvor bor de?
Maria: ********** nr 54.
Marcus: okay vi ses om lidt.
Maria: vi ses.
Samtale slut.
YOU ARE READING
Forelsket i hans bror
General FictionDet handler om en pige som bliver mobbet af en dreng. Pigen er overvægtig og hun synes selv hun er grim. Hun bliver mobbet hver dag af den samme person. Martinus. Det værste er at hun er forelsket i hans bror Marcus.