Alle begår fejl

393 16 1
                                    

Efter vi havde øvet os i en time gik vi hen og spiste noget morgenmad. Det hele var rigtig hyggeligt. Jeg synes det er svært at skal vende sig til at bo her og ikke hjemme hos mig selv. Men jeg skal nok klare det. Angående skole har vi fået en opgave for. Vi skal skrive om det værste der er sket i vores liv og det bedste der er sket. Altså det værste for mig er nok at mine forældre og søster er væk. Og det bedste er at jeg har Marcus og Martinus og deres familie som støtter mig.

Vi havde også fået en opgave for i norsk hvor vi skulle beskrive et ord. For eksempel kærlighed. Så skal du sige hvad du mener kærlighed er. Jeg har valgt ordet fejl. Fordi der er så mange der begår fejl. Men hvad er livet uden fejl. Alle begår en fejl på et tidspunkt. Fx da Martinus mobbede mig. Det var jo en fejl. En stor en men det er ligegyldigt.

Skolen

Vi har norsk og så skal vi fremlægge. Og gæt hvem der skal starte med at fremlægge. Mig. Jubii. Kan i mærke min glæde ved at jeg skal starte med at fremlægge.

"Jeg har valgt ordet fejl fordi jeg mener at det er en del af vores liv om man vil det eller ej" siger jeg. Læren nikker fordi hun følger godt med. Eller så er det fordi der er noget galt med hendes hoved. Ej jeg tror det er fordi hun følger med. "Alle begår fejl. Om det er en stor eller lille fejl. Om du mobber folk eller gør grin af dem. Om du kan lide det eller ej så er fejl et stort ord" siger jeg. Min lære kigger tilfreds ud. Jeg kan se at Martinus er trist og er på kanten til at løbe ud af klassen. "Må jeg godt fremlægge den anden fremlæggelse" spørger jeg læren. Hun nikker. "Det bedste der er sket i mit liv er at jeg har mødt den sande Martinus og Marcus. Jeg ved at de kan lave fejl men det hele bliver godt igen. Jeg ved at hvis de gør noget prøver de på at gøre det godt igen. Og det elsker jeg dem for. Fordi jeg har lært dem at kende. Jeg er blevet gode venner med Martinus og lidt mere end venner med Marcus" siger jeg. Tinus er tæt på at græde. Han spurter ud af klassen. "Maria bare fortsæt" siger min lære. "Den værste ting som er sket for mig er at mine forældre er væk. Og min søster. Jeg savner dem forfærdelig meget. Jeg kan ikke holde ud at de ikke er her. Der er sket mange dårlige ting for mig men jeg har en top 3 hvis man kan kalde den det. Nr 2 er at jeg blev mobbet af en af mine bedste venner. Af den grund begyndte jeg at tage på. Jeg var meget overvægtig og det var begrund af den person. Personen ændrede det hele. På et tidspunkt kom den gamle version af personen tilbage og det er dejligt at være venner med personen igen. Den sidste ting er at der var en som prøvede at ødelægge et forhold som jeg har. Det knuste mig at han prøvede på det men sådan er det jo. Det var en fejl" siger jeg. Jeg går over til læren og spørger om jeg må gå ud og finde Martinus. Hun nikker og jeg går ud og leder efter ham.

Jeg kan høre at han græder inde på drengenes toilet. "Martinus" siger jeg. "Gå jeg gider ik at snakke med dig" siger han. Jeg er selv på kanten til at græde. Der kommer en dreng ind på toilettet. "Gå ud du må ikke være her inde du er en pige" siger han. "Og hvad så. Du kan sgu da gå et andet sted hen hvis du skal på wc" svarer jeg ham. Han løber ud. "Tinus lyt vare til mig" siger jeg. Han svarer ikke. "Jeg ved godt at jeg tog ordet fejl og det mindede dig om den fortid men jeg vil have dig til at glemme det. Alt. Du ved at vi kan fortælle hinanden alt og det skal den dumme fortid ikke ødelægge" siger jeg. Han låser døren op. Han kommer gående ud fra toilettet med helt røde øjne. Jeg går hen og giver ham en krammer.

Forelsket i hans brorWhere stories live. Discover now